Costina Petrescu este CEO-ul Titirez.ro, o fire extrem de ambiţioasă care duce la capăt, cu success, tot ceea ce își propune. Este genul de persoană care atunci când e dată afară pe uşă, intră înapoi pe geam! Scopul său este să consilieze şi să ajute dezvoltatorii rezidenţiali şi agenţiile imobiliare să aleagă cea mai bună metodă de promovare a imaginii companiei, a serviciilor şi a proiectelor acestora, pentru a atrage un număr cât mai mare de potenţiali clienţi. Le pune la dispoziţie servicii integrate în platformă Titirez.ro şi ImobManager.ro, astfel încât dispun de toate instrumentele necesare unei bune activităţi de promovare în piaţa imobiliară din România. În ultima perioadă, a preluat proiecte de mare anvergură pentru care, alături de minunaţii ei colegi, a pregătit toată campania de imagine şi branding a acestora, de la logo, website, PR şi până la promovarea online în reţeaua proprie de site-uri şi Social Media. Face totul cu devotament şi pasiune, reunite sub conceptual personal – titirezul vesel.
C&B: Costina, cum sună povestea evoluției tale profesionale?
Costina Petrescu: “Împlinesc 11 ani de când activez în online şi publicitate. Nu îmi vine să cred cât de repede a trecut timpul şi cât de mult s-a schimbat piaţa de advertising într-un deceniu. Născută şi crescută în judeţul Prahova, am fost fata aceea de profesoară care purta coroniţă an de an, care a fost şefă de promoţie atât în generală, cât şi în liceu… Părinţii mei mi-au spus întotdeauna să mă focusez pe învăţat pentru a ajunge departe şi m-au sprijinit în toate, chiar dacă au existat momente în care cerinţele mele depăşeau cu mult posibilităţile lor materiale. Dintotdeauna mi-am dorit o carieră în Jurnalism, însă după bacalaureat şi la insistenţele tuturor celor din familia mea, care au background în biologie, chimie şi medicină, am ajuns la porţile Facultăţii de Biologie, unde intrasem la buget. Printre lacrimi de crocodil şi suspine, tatăl meu şi-a dat seama instantaneu că nu e ceea ce îmi doresc şi m-a dus la prima facultate privată care avea profil de Jurnalism, nemaiţinând cont de situaţia noastră materială din acel moment. Şi uite aşa am ajuns să fac facultatea pe care mi-o doream, alături de profesori minunaţi, care mi-au îndrumat calea. Am ajuns să fac practică şi voluntariat în televiziuni şi la ziare. Am înregistrat un real succes sub îndrumarea doamnei Simona Popescu, având 2 pagini de ziar în cotidianul România Liberă cu articolul Politica de garsonieră. De acolo am ajuns să lucrez la cel mai mare portal din România ca editor web, apoi ca redactor, ca mai apoi să încep într-ale vânzării de publicitate online. Am ştiut atunci că mi se potriveşte mănuşă! Am vândut încă din prima zi, pe sume considerabile, în timp de criză! Da, da, în 2008-2010, când vânzările de publicitate online erau la pământ, eu am reuşit să vând către clienţi direcţi şi să îmi formez caracterul de vânzător, tremurând cu telefonul în mână. Nu credeam vreodată că poţi simţi asemenea emoţii discutând telefonic cu potenţialii clienţi pentru ca mai apoi să te afli alături de aceştia face to face, să le strângi mâna şi să semnezi contracte. La începutul lui 2014 mi s-a dat o şansă extraordinară de a reprezenta un portal imobiliar ca director de vânzări. Am luat-o de la zero, necunoscând serviciile pe care un portal de acest gen le pune la dispoziţia clienţilor săi, diferenţele fiind enorme de la un portal generalist la unul de nişă. Am reuşit să cunosc adevăraţi profesionişti în acest domeniu şi să îmi fac din ce în ce mai mulţi colegi de breaslă. Rezultatele nu au întârziat să apară. Am reuşit să îmi descopăr o nouă pasiune – imobiliarele şi să creez pachete de servicii care să ofere cel mai bun raport calitate-preţ pentru clienţii mei, clienţi care au început timid, iar acum sunt printre cele mai mari şi cunoscute personalităţi imobiliare. În 2016, după un cumul de factori, despre care nu doresc să discut, am început ca sales la un alt portal imobiliar, Titirez.ro, pentru care am făcut ceea ce ştiam mai bine: am vândut. Am prezentat noi idei pentru creşterea brandului şi pentru a spori gama de noi servicii. În mai puţin de 5 luni am fost promovată ca director de vânzări, ca mai apoi, după alte 5 luni să ajung CEO-ul acestei companii, după ce am aplicat o serie de soluţii pentru brand awareness şi new business. A fost minunat, întrucât toate eforturile mele au fost văzute şi apreciate.”
C&B: Care erau viziunile tale în copilărie/adolescență și care sunt acum?
Costina Petrescu: “Am visat dintotdeauna să activez în televiziune, fie ca prezentator tv, fie ca reporter. Am cochetat cu televiziunea, mi-a plăcut foarte mult, însă calea pe care am urmat-o mi-a adus mai mult decât atât. Îmi doresc să învăţ din ce în ce mai multe în mediul online, întrucât dinamica sa impune acest lucru, să mă perfecţionez în arta negocierii (întotdeauna e loc de mai bine) şi să aduc portalul pe care îl conduc pe primul loc, ca nivel de performanţă, de livrare clienţi calificaţi, nu ca nivel de audienţă… întrucât în ziua de astăzi, oricine poate avea audienţă colosală şi rezultate care lăsa de dorit. De asemenea, viziunea mea pe termen lung aduce în discuţie şi crearea de seminarii pentru cei care activează în domeniul imobiliar, pentru a înţelege şi folosi toate instrumentele din piaţă care le pot aduce succes garantat.”
C&B: Povestește-ne o întâmplare/experiență pozitivă și una negativă legată de activitatea ta!
Costina Petrescu: “Rebranding-ul Titirez.ro a fost cea mai mare provocare şi totodată cea mai frumoasă experienţă din carieră. Am fost cel mai vizibil brand imobiliar din piaţă în perioada 2017-2018, nu numai online, cât şi offline, având parteneriate de succes cu un celebru site din România şi cu toate târgurile imobiliare din Bucureşti. Lansarea numărului IV al Revistei Titirez, care a fost apogeul rebranding-ului nostru, a fost un real succes. Mulţumesc echipei mele pentru implicare şi devotament. Mâinile magice ale specialistului în Marketing şi Design au conturat un nou început minunat pentru noi, dedicându-se zi şi noapte în crearea superbelor pagini de revistă.
Experienţe negative există la tot pasul în această meserie, contează să nu te laşi doborât, să ai nervii tari şi puterea de a o lua de la capăt. Anul trecut am fost cumva şocată şi dezamăgită de o persoană de influenţă din mediul imobiliar căreia îi propusesem un subiect foarte interesant de dezbătut atât în revista noastră, cât şi în online. Nu numai că nu am mai primit niciun răspuns din partea acesteia, ci la o săptămână distanţă, acel articol apărea pe un portal concurent, evident cu acelaşi subiect, aceleaşi întrebări, aceeaşi personalitate din real estate…”
C&B: Ce sfaturi ai pentru cei aflați la început sau indecişi?
Costina Petrescu: “Cei care doresc să activeze în lumea aventuroasă a imobiliarelor din România ar trebui să prospecteze piaţa de servicii şi să aleagă ceea ce face sens şi ceea ce nu le afectează pe termen scurt şi mediu bugetele. Există o gamă variată de soluţii de CRM şi promovare în România, care mai de care mai frumos împachetată. Fiecare cu aportul ei de valoare. Însă dacă cineva îţi spune de o platformă că nu are erori şi că vei avea rezultate continuu, fără a depune niciun efort, minte. Întotdeauna trebuie să munceşti la foc continuu, să îţi actualizezi anunţurile, să cauţi noi proprietăţi şi să ţii evidenţa tuturor acţiunilor tale şi a tuturor contactelor. În cazul în care nu faci asta, pe termen lung vei avea de pierdut, consolidarea portofoliului de clienţi fiind cartea ta de vizită în conturarea carierei de agent imobiliar profesionist.”
C&B: Dă o definiție proprie pentru societatea, afacerile și carierele din România!
Costina Petrescu: “În România de astăzi există multe caractere, tipuri de personalităţi, care mai de care mai diferite şi mai speciale. Sunt oameni pentru care munca înseamnă durere, în timp ce pentru alţii înseamnă plăcere. A doua categorie de oameni este cea care conturează mediul de afaceri românesc, cu firme de succes, dar şi cu multe start-up-uri şi idei noi de businessuri. Aceste persoane cred în ceea ce fac şi de multe ori dezvoltă sau transformă de la zero o afacere, muncind şi luptând cot la cot cu angajaţii, dându-le acestora puterea exemplului. Din punctul meu de vedere, oamenii care ajung în acest moment să îşi contureze o carieră frumoasă şi de renume sunt nimeni alţii decât aceia care oferă puterea exemplului. Liderii din trecut, care stimulau prin ameninţări şi violenţă verbală, în timp ce îşi sorbeau cu patos cafeaua de dimineaţă, vor dispărea în curând. În acest moment, valoarea adăugată a unui proiect stă, pe lângă persoana de decizie, în oamenii de calitate, buni profesionişti, pe care îi aduci alături de tine.”