Starbucks a câștigat aproximativ 2,3 miliarde de dolari în publicitate gratuită în ultimele zile după ce o ceașcă de cafea modernă a fost observată în timpul unui episod „Game of Thrones” – și se pare că nu era chiar o ceașcă Starbucks.
Duminică, fanii cu ochii de vultur ai epicei fanteziste a lui HBO au observat ceva în afara locului în timpul unei scene de sărbătoare. Fotografii și videoclipuri ale momentului au devenit virale pe social media în câteva ore de la difuzarea emisiunilor.
Eticheta este înnebunită în umbră, dar mulți fani speculează că era o sirenă verde iconică de la Starbucks – și majoritatea glumelor și discuțiilor au strigat lanțul de cafea din Seattle după nume. Se pare că a fost doar o ceașcă de servicii.
Stacy Jones, CEO al companiei de marketing Hollywood Branded, a pus valoarea estimată a tuturor buzelor la 2,3 miliarde de dolari. Jones a citat serviciul de abonamente PR Critical Mention, care a cuprins 10.627 de mențiuni despre Starbucks și „Game of Thrones” online și despre televiziune și radio din întreaga lume.
„Aceasta este o coliziune ocazională pentru Starbucks”, a spus ea. „Dar într-adevăr, acesta este doar vârful aisbergului, pentru că ceea ce nu este monitorizat sau estimat este cuvântul din gură și social media pe această temă”.
Separat, analiza socială și platforma de monitorizare Talkwalker au numărat mai mult de 193.000 de mențiuni în 48 de ore care citeau Starbucks și „Game of Thrones”, sau o variantă a hashtag-ului de serie, pe Twitter, pe forumuri sociale, bloguri și site-uri de știri.
Starbucks a refuzat să comenteze.
Începând de marți, ceașca de cafea a fost editată din episod, dar a continuat să vorbească despre Starbucks și despre episodul pe Twitter și Reddit.
Sursa, varianta originală: CNBC