duminică, aprilie 28, 2024
spot_imgspot_img
AcasăCareersSorina Diaconu, director de marketing la Medlife: "Simțiți oamenii cu care vorbește...

Sorina Diaconu, director de marketing la Medlife: „Simțiți oamenii cu care vorbește brandul vostru!”

Sorina Diaconu este director de marketing la Grup Medlife. Se consideră o visătoare ce învață zilnic lecția responsabilității. Îi plac oamenii, să fie între ei și să lucreze cu cât mai mulți. Își adoră familia, se bucură de tot din jur și nu uită, în fiecare dimineață, să mulțumească pentru asta. Spune despre activitatea de comunicare că este un nucleu dar și o cale. Departamentul său este un punct în care se unesc sau către care vin toate cererile, nevoile diviziilor din Grup, request-uri specifice zonelor de business, și o cale prin care toate acestea se armonizează sub o formă strategică de comunicare astfel încât brandul să fie global acoperit și să existe o coerentă și o consistență. Vede totul ca pe o provocare,  pentru că serviciile private de medicină sunt solicitate zilnic de noi nevoi și schimbări survenite în piața de profil. Lucrurile stau altfel decât în FMCG (Fast-Moving Consumer Goods) sau în alt domeniu în care a activat în trecut.

Despre carieră și evoluția profesională

„Carieră este un cuvânt care mie personal nu îmi surâde. Eu am muncit considerând mereu că nu acesta este scopul în viață, și am căutat mereu să îmi placă ceea ce fac. Bunica mea spunea că orice faci, faci bine, dacă îți place și dacă dimineață mergi cu drag la muncă. Iar eu merg cu bucurie la servici. Am schimbat locurile de muncă doar atunci când nu mai aveam unde să avansez sau când am considerat că mă plafonez, că nu mai am ce învăța. Șansa a fost pentru mine să apară oportunități în domenii foarte diferite și de aceea aș spune că eu nu am un profil clasic de om de comunicare. Mai degrabă sunt un project manager cu focus strategic și cu aplecare spre creativitate, aplicate în domenii unde încet încet am dobândit experiență în comunicare. Sunt foarte norocoasă căci am avut manageri de la care am învățat și de la care aveam ce învăța. De la fiecare am rămas cu câte un principiu care mă ghidează și acum. Cred că faptul că mi-a plăcut mereu ceea ce făceam a condus și la proiecte frumoase. Nu pot spune că am avut  „proiecte pe care le urăsc” sau „care mi-au omorât nervii”, cum se mai spune. Am avut proiecte grele sau complexe dar toate mi-au plăcut, alaturi de echipe unde colegii au crescut în sufletul meu. Pe scurt, am plecat de la un job mic într-o agenție de promoții, am mers la anti-discriminare în Guvernul României, apoi la ONU unde am învățat despre restaurarea monumentelor istorice. Următorii 7,5 ani i-am petrecut învățând comunicare în Ogilvy Grup Romania, parte din WPP. Am plecat apoi în industria oțelului de calitate superioară. Plecarea a fost și la propriu, pentru că trebuia să dezvolt și să implementez strategia de comunicare la nivel global pe piețe din patru continete. Am călătorit foarte mult, din acest motiv. FMCG a fost etapa următoare, cea mai comprimată și furtunoasă experiență. Asta pentru că habar nu aveam cu ce se „mănâncă”. Groupe Bel din Franța mi-a dat un mandat de încredere pe care a trebuit să îl susțin puternic. Și iată-mă acum la MedLife în poziția de Grup Marketing Director, în servicii private de sănătate, într-o companie românească clădită cu ambiție și responsabilitate, ce este acum lider de piață, cu peste 6700 colegi.”

Sorina Diaconu, director de marketing la Grup Medlife
Sorina Diaconu, director de marketing la Grup Medlife

Viziunea din copilărie diferită de cea de adult

„În copilărie știu că o lungă perioadă de timp vroiam să fiu pilot, asta nu pentru că aș fi vrut să călătoresc sau că vroiam adrenalină, ci pentru că am avut un avion de jucărie, o machetă de metal a unui Boeing 707 pe care o adoram. Acum îmi place unde sunt, și nu cred că este loc mai potrivit pentru mine pentru această perioadă a vieții mele. Îmi plac oamenii cum am mai menționat, mă interesează cum funcționăm noi ca organism în întregime, cum ajungem să avem afecțiuni și apoi să ne vindecăm – astfel acum încerc să aflu cât mai multe de la colegii mei și să învăț, căci viziunea mea de adult este o lume cu liniște și sănătate.”

„În activitatea mea, am avut parte de tot felul de experiențe. O sa va dau exemplu de una negativă, cumva amuzantă. Am lucrat la o campanie aniversară pentru un brand, nr 1 în România la vremea respectivă, visualul avea multe multe personaje, am tot modificat și în ultima clipă în  DTP efectiv am uitat o bucată din mâna unui personaj. Outdoor-urile au intrat în producție și a doua zi erau postate pe străzi, norocul a fost că doar o parte din acestea aveau „Thing” Adams Family look a like în print…  Experiență pozitivă a fost când împreună cu echipa din compania elvețiană, ne-am pregătit pentru cel mai mare târg din Steel Industry de la Dusseldorf, are loc la 5 ani.  Aveam un spațiu relativ mic, dar am avut cel mai vizitat punct pentru că standul era o inginerie în sine, și aveam tehnologia – 2 roboti – live în acel spațiu. Concurența printre care era Siemens și Tenova, ne priveau cu o oarecare invidie – acel moment a fost o mare bucurie pentru mine pentru că bugetele competiției erau fantastice iar spațiul nostru era pur și simplu un exemplu de creativitate aplicată în inginerie și design industrial.”

Raționalul și Sentimentalul 

„Încerc să le fac să nu lupte… dar când sunt dezbateri, sunt pe teme legate de umanitate, de oameni de paradoxul din aceștia nu înțeleg, nu îmi explic cum oamenii pot fi atât de buni, de frumoși, totuși atât de cruzi. La nivel de chestiuni zilnice, la job, Raționalul îmi spune să scad bugete,  să eficientizez non-stop,  merg pe căile tradiționale, pe rețetele de succes; Emoționalul îmi spune să fac lucrurile „altfel”, să punem adevărul să fie rostit de oamenii catre care aducem serviciile noastre; Echilibrul  cere un efort mai mare dar lucrurile se întâmplă și proiectele decurg bine.

Ascultați-vă instinctul și fiți prezenți!

Nu urmăriți doar Nielsen, sau trendurile din piață. Simțiți oamenii cu care vorbește brandul vostru. Asumați-vă o temă și țineți-vă de aceasta. Nu încercați să păcăliți (să vindeți pe termen scurt), consumatorul de azi surprinde rapid orice este lipsit de adevăr.”

Definiție proprie pentru societatea, afacerile și carierele din România!

„Văd o societate în transformare. Cea mai mare transformare ce putea fi, este o Devenire. Mă bucur să prind măcar acest început. Copii noștri vor prinde vârful acestei transformări ( în Bine zic eu) a societății, a afacerilor  și carierelor din România.”

Facebook

ARTICOLE ASEMANATOARE

ADAUGATE RECENT

Acest site web folosește cookie-uri și vă solicită datele personale pentru a vă îmbunătăți experiența de navigare.