Salut! Sunt Gabriela Drăghici, sales Coordinator la DIVA Interactive. Mi se spune că sunt o fire energică, mereu surprinzătoare, dedicată şi ambiţioasă. Uneori sunt cu capul în nori, dar pare că nu ar fi un defect, dacă ne gândim că la înălţime se întâmplă cele mai măreţe lucruri … şi îmi place mult să fiu în competiţie cu mine în fiecare zi. Activitatea mea zilnică nu este atât de diferită faţă de cea a oricărui om care se trezeşte dimineaţa, îşi pregăteşte copiii pentru o nouă zi de şcoală şi apoi pleacă la birou. Am avut şansa să coordonez o echipă de oameni care, în timp, mi-au devenit o a doua familie, iar asta face ca lucrurile să pară atât de simple. Totuşi, atunci când vine vorba de muncă, devin foarte serioasă şi îmi place ca lucrurile să fie perfecte. În meseria mea este foarte important să înţelegi nevoile clientului şi să încerci să stabileşti o relaţie bazată pe încredere şi sinceritate. De-a lungul anilor de activitate, am înţeles că fără aceste puncte nu ai cum să fii un bun agent de vânzări.
Ce visam în copilărie, nu are nici o legatura cu ce sunt acum
În urmă cu 10 ani am văzut pe internet un anunţ care avea să îmi scrie viitorul carierei, chiar dacă pe atunci mi se părea doar că sună interesant să lucrezi în publicitate. Mi-am spus că vreau să încerc şi m-am prezentat la interviu. Am avut şansa ca pe parcursul a 30 de zile să demonstrez că merit un loc în biroul de vânzări al acelei reviste online, pe atunci una foarte cunoscută în domeniul de lifestyle feminin. Se pare că am reuşit, dacă după atâţia ani profesez în acelaşi domeniu. Am învăţat “cum se face“, dar în timp mi-am format propriul stil pe care mi-l păstrez şi astăzi. Acum sunt coordonator al biroului de vânzări din cadrul DivaInteractive şi pot spune că este unul dintre cele mai frumoase lucruri care mi s-au întâmplat. Aici am parte de toate sentimentele: satisfacţie, fericire, tristeţe, ambiţie, perseverenţă şi provocare. Ceea ce visam eu în copilărie nu are nici o legatura cu ceea ce sunt acum. Mă vedeam pe cele mai faimoasa scene, cântând melodii pe care publicul să le fredoneze împreună cu mine. Visul nu s-a îndeplinit în întregime, dar la pasiunea mea nu am renunțat. Cânt și acum, dar în fața unui public deja familiar cu care mă văd zilnic. Cât despre momentul de față, nu stiu dacă mai pot să numesc viziuni, dorintele de a-mi vedea familia bine și de a fi o mamă și o soție așa cum trebuie. Cred că sunt, mai degrabă, dorințe care aș vrea să se îndeplinească zilnic. Profesional vorbind, îmi doresc să rămân în continuare un bun exemplu pentru cei din jurul meu, și să întâmpin cu optimism orice situație, fie ea bună sau rea.
Stii ce presupune activitatea de vanzari in zona publicitara?
Cea mai satisfăcătoare zi din activitatea mea a fost atunci când am fost numită coordonator al echipei de vânzări. Au trecut de atunci patru ani minunați în care am sudat o relație aparte cu toți membrii echipei. Cu unii nu am reușit să îmi ating targetul, ca să mă exprim în termini specifici meseriei, adică am avut impresia că nu am reușit să îi aduc la nivelul pe care mi l-am dorit. Și acest lucru pot să îl numesc o experiență negativă. Sentimentul că poate aș fi putut munci mai mult cu un membru al echipei. Sau poate, uneori îmi doresc foarte mult de la cei din jurul meu. Până la urmă, mai bine să îți dorești mai mult decât să ții în umbra un posibil bun vânzător, dar timid să se afirme. De obicei, prima întrebare pe care o adresez oricarui nou venit în echipa de vânzări este: “ Știi ce presupune activitatea de vânzări în zona publicitară?”. Primesc răspunsuri variate și nici unul nu seamănă cu altul pentru că domeniul este atat de imprevizibil și variat încât nu poți să cuprinzi totul într-o definiție. Eu merg pe următorul principiu: oricine vinde ceva zilnic, fie că este vorba despre o experientă pe care a trăit-o într-o vacanță și recomandă acel loc, fie că este vorba despre noul telefon pe care l-a achiziționat sau pur și simplu dacă povestește despre mâncarea delicioasă pe care a servit-o într-un restaurant. Diferenta între aceste exemple și vânzarea în spațiul publicitar o face povestea. Dacă prietenilor le povestești și este decizia lor dacă îți ascultă sau nu sfaturile, pe client trebuie să-l convingi. Și aici intervin calități precum: perseverență, încredere, atitudine, un gram de talent și un sac de muncă. Dacă le ai pe acestea, te poți numi un bun vânzător.

Rațional vs Sentimental pentru Gabriela Drăghici
Cred în ideea în care sentimentalul și raționalul se completează asemenea principiilor Yin și Yang. Sunt o persoană rațională, dar asta nu înseamnă că imi neg emoțiile, ci aleg să mi le conturez astfel încât să îmi pot atinge dorințele sau scopurile. Echilibrul a fost cuvântul care mi-a caracterizat toate deciziile pe care le-am luat până acum și pot să afirm cu mândrie, dar și cu recunoștință că nu am dat greș. Cred cu tărie ca este foarte important să știi când trebuie să fii sentimental și când să te folosești doar de partea rațională. Dupa ce ajungi să înțelegi asta, dar și să știi cum să dozezi cele două laturi, rațional și sentimental, în funcție de situație, vei înțelege ce înseamnă cheia succesului!
Despre societatea, afacerile și carierele din România!
Cei trei termini sunt foarte greu de cuprins într-o definiție. Societatea suntem noi, oamenii, indiferent de statusul nostru, de proveniență, de dorințe, de posibilități sau de realizări. Cuvântul care, cred eu, caracterizează cel mai bine societatea din Romania este LUPTA. De ce? Pentru că nemulțumirile sau pur și simplu dorința de autodepășire, au transformat traiul zilnic într-o luptă acerbă. Cariera este, de asemenea, un termen foarte complicat de definit. Eu cred ca o cariera nu se rezumă doar la partea profesională, doar la denumirea meseriei sau la cât de mult ai avansat în cadrul unei companii. Nici măcar nu cred ca ține de importanța lucrurilor pe care le faci. Cariera intră în discuție din momentul in care hotărăști să investești în tine, în educația și dezvoltarea ta, și până când tragi linie și vezi ce ai realizat.