Pentru astăzi, vă propun o dezbatere pe tema: „Nr. 1 este diferențiator UNIC?” Pentru unii dintre noi, răspunsul pare evident, pentru alții, nu.
Am avut destul de multe discuții cu clienții pe tema asta. Ownerii, mai ales cei care activează pe zona de producție, își fixează acest obiectiv (să devină Nr. 1), iar apoi vor să-l comunice. Până aici, totul este corect. Tendința consumatorului este să aleagă pe Nr. 1 din orice domeniu. Am fost de acord cu acest lucru. Este un element important în decizia de cumpărare, însă NU este un Diferențiator UNIC!
Ce este un diferențiator UNIC?
Diferențiatorul UNIC sau Propunerea mea Unică de Vânzare este un concept ce reunește mai multe elemente (nume, aspect, conținut fizic/funcțional, conținut emoțional, expertize, competențe, garanții, soluții, etc) aflate la îndemâna vânzătorului în mod real, original și identificate după dorințele și comportamentele publicului țintă și comunicate într-un mod creativ și eficient. Toate acestea, pe o fundație construită din analize, comparații, cercetări, teste, adaptari, etc. Pare complicat, nu-i asa? Nu este! Cele mai multe informații sunt la îndemână, însă nu sunt vizibile pentru antreprenorii concentrați să reducă costurile, să scadă prețul și să se plângă de capriciile pieței pe care activează.
Pentru că tema are mult conținut și trebuie să ducă la discuții constructive, limitez informațiile oferite de mine și las la final o imagine surprinsă pe raftul unui supermarket celebru din țara noastră. Atenție la stickerul cu care au fost nevoiți să acopere ( la fiecare produs) „Nr. 1 în Italia”.
Marian Gavrilescu, consultant Marketing, Management și Coach