Totul a început din pasiunea pentru gătit. În 2010 a hotărât să realizeze un desert, dar nu orice fel de desert – așa a făcut primele praline. Apoi, a continuat să caute cel mai complicat desert și, un an mai târziu, în 2011, a început să facă macarons. Astăzi, elementele esențiale din povestea de succes a lui Dragoș Ungureanu și Atelier Cortez – Macarons și Praline realizate în întregime manual „
C&B: Greu cu faza de început?
Dragoș Ungureanu: “Începutul nu a fost simplu. Mai întâi am făcut asociatori de brand între jumătățile de macarons prin culoare și cremă, feedback-ul fiind wow din partea clienților. Apoi, pentru că trebuia să-mi confirm cultura macaronsului, am făcut câteva cursuri în Franța și Belgia unde am avut plăcerea să lucrez în câteva ateliere renumite. Macaronsul și ciocolata trebuiau să ajungă la clienți pentru a fi degustate, dar și văzute. De pregătirea lor s-a îngrijit Camelia (n.n. Camelia Comnoiu), iar întâlnirile mi-au revenit mie. Pentru ca experiența gustului desăvârșit să aibă și o parte emoțională puternică, memorabilă și povestibilă, fiecare client întâlnit a primit o cutie personalizată, cu macarons și ciocolată cu sigla proprie. Mă ajută mult reacțiile pe care le au clienții la prima întâlnire, când primesc deliciile noastre pregătite special pentru ei. Acest mod de abordare a devenit semnătura noastra, fiind folosit și în prezent.”
C&B: De ce macarons personalizat și atelier/magazin online?
Dragoș Ungureanu: „Într-o vizită în Florida, la invitația unui partener, am văzut un echipament care punea sigla pe macarons și ciocolată. Așa ca, în 2014 am făcut investiția într-un astfel de echipament. Peste aproape un an, am creat primul site de comandă online, unde poți să-ți configurezi singur macaronul și ciocolata. De la culoare la cremă, de la mesajul pe care vrei să-l transmiți, până la modul de ambalare și data livrării, totul într-un singur loc Atelier Cortez. De atunci, oferim pachete cadou în cadrul evenimentelor din marile companii, suntem alături de clienții noștri în momentele de fericire (nunți, botezuri) și împărtășim din experiență în cadrul workshop-urilor pe care le realizăm, la ei sau la noi la birou.”
C&B: Există o legătură între copilărie și activitatea curentă?
Dragoș Ungureanu: “Din copilărie, am avut o chemare – făceam schimb de jucării cu prietenii, confecționam diverse jucării ale anilor 80 și le vindeam. Tot de atunci, sunt autodidact. Am studiat tot ce am prins și tot ce am avut nevoie, inclusiv concepte financiare, marketing și management. Rigurozitatea, perseverența, atenția la detalii și vederea de ansamblu, le-am avut de când mă știu și am avut norocul să le pot exersa în cadrul companiei naționale în care m-am format.
C&B: Ce poți să ne spui de investiție, de sursele ei și ce ți-a dat curajul?
Dragoș Ungureanu: “Cei 70.000 euro au fost investiți pe parcursul a doi ani, în echipamente, ustensile, atelierul de producție, materie primă, mostre. Banii investiți au fost economisiți în ani de zile și reprezentau rezervele familiei, pe care am decis să le dedicăm visului nostru. Despre curaj, după mai mult de 10 ani (n.n. la compania la care s-a format) de administrat bugetele de vânzări pentru aproape jumătate de țară… Am învățat foarte multe fiind pus în fața unor situații pe care trebuia să le rezolv zilnic, atât în cadrul echipelor, dar și în relația cu clienții.”
C&B: Ce trebuie să reținem din povestea ta?
Dragoș Ungureanu: “Păi, trebuie să rețineți că un om serios, un român autentic, un vizionar… a vrut să consolideze legătura sentimentală dintre un brand și fanii săi, furnizori și clienți, gazde și invitați, antreprenori și angajați, etc. Mai trebuie să rețineți numele proiectului – Atelier Cortez și ideea de a surprinde în mod plăcut pe cei pe care-i apreciați și cărora doriți să le transmiteți dragostea, respectul și considerația voastră. În rest, că puteți să vă îndepliniți viziunea, dacă aveți o strategie, atenție la toate detaliile și vă fortificați pe pilonii esențiali. Știu, sunt invidiat de toți și oricine și-ar dori o astfel de activitate. Ei bine, lucrurile nu sunt nici pe departe simple. Continuam să muncim mult și da, ne încărcăm cu energia dată de succes și bucuria celor care beneficiază de produsele și serviciile noastre.“