Alina Ciorogariu este o antreprenoare pasionată de evenimente, iubește călătoriile, mama unui băiețel de 4 ani, fondatoarea agenției de evenimente AC Events și se mândrește cu un portofoliu de Management în Evenimente, construit timp de 15 ani, în peste 10 țări. Și-a îmbunătățit abilitățile proiectând nenumărate evenimente pentru companii mari și mici, inclusiv sectoare guvernamentale la nivel internațional. De la evenimente de mare amploare care se desfășoară in direct la TV, la conferințe de presă, evenimente de lansare, activări de brand, gale de decernare a premiilor, evenimente cu scop caritabil, evenimente culturale…a planificat, proiectat și coordonat totul. Datorită realizărilor obținute, în 2012, meritele i-au fost recunoscute de Universitatea World Peace din Thailanda, care i-a conferit gradul Doctor Honoris Causa, Hon. PH.D. in World Peace
C&B: Faceți o descriere sau definiți activitatea dumneavoastră!
Alina Ciorogariu: „Deși este unul dintre cele mai frumoase și râvnite job-uri ale momentului, sunt de părere că nu oricine poate face jobul acesta de Event Planner. Pentru ca nu este doar o licență, pe care dacă înveți bine poți să o obții. Cel mai greu este să poți să uiți câteodată de ai tăi (și de tine) pentru a te dedica total și iremediabil acestui job unic. Să fii multi-tasking și multilateral dezvoltat, un zâmbet permanent și o minte organizată până în cele mai mici detalii – An iron hand in a velvet glove (O mână de fier într-o mănușă de catifea), cum îmi place mie să-i spun. Să fii creativ – este o calitate de bază care face diferența. Clienții nu vor doar să îi organizezi, asta e de la sine înțeles, vor să o faci cu stil. Și când îți cer concept de eveniment, vor să le dai ceea ce ei nu s-ar fi gândit în veci să facă. Doar de asta apelează la tine, nu? Trebuie să gândești out-of-the-box, să fii cu un pas înaintea tuturor, să ai idei realiste dar în același timp supra-realiste și potrivite companiei – clientului. Nu orice idee trăsnită poate fi abordată de către orice client, arta este de a fi creativ, însă adaptând creativitatea la tipicul și nevoia clientului.”
C&B: Cum sună povestea carierei sau afacerii dumneavoastră?
Alina Ciorogariu: „Povestea carierei mele și pasiunea pentru organizarea de evenimente a început in urma cu 16 ani când, model fiind, în urma câștigării concursului național Miss Turism România 2003, am avut onoarea să reprezint România la finala internațională desfășurată în Venezuela de unde m-am întors cu premiul cel mare și un contract de 1 an în cadrul organizației internaționale Miss Tourism World cu sediul la Londra. În decursul acelui an, a început să mă fascineze tot mai mult partea organizatorică, multitudinea detaliilor nevăzute care stau la baza negocierii, organizării și coordonării unor evenimente internaționale de o asemenea amploare. Șefii mei de atunci, remarcând potențialul și devotamentul meu, mi-au oferit un job permanent în cadrul companiei. La început fiind responsabilă de partea de PR și marketing a organizației, m-am perfecționat și am avansat, punând bazele unei cariere solide în Management de Evenimente și ajungând la funcțiile de Managing Director și Vice Președinta organizației Tourism World din Marea Britanie.”
C&B: Care erau viziunile dumneavoastră în copilărie/adolescență și care sunt acum?
Alina Ciorogariu: „Încă din copilărie aveam două visuri mari, unul era să devin femeie de carieră și al doilea era să devin mamă. Primul începuse sa prindă contur tot mai mult și la o vârstă destul de fragedă, în timp ce al doilea părea sa se îndepărteze tot mai mult, prin prisma job-ului și poziției pe care o dețineam eram mai tot timpul pe drumuri, iar un copil în acele momente ar fi însemnat o schimbare radicală. Acea schimbare radicală nu putea fi împinsă nici ea la nesfârșit, eu nefiind dispusă să renunț definitiv la unul din visele mele, așadar la 30 de ani, după 11 ani în care am crescut și m-am dezvoltat personal și profesional, am decis să iau o pauza profesională pentru a-mi putea îndeplini cel de-al doilea vis și acela de a fi MAMĂ. După 2 ani de pauza în care m-am dedicat băiețelului meu, evident că ardea în mine nerăbdarea de a face din nou ceva productiv, dar în condițiile actuale cu un soț și un copil acasă, călătoriile fostului job nu mai erau o opțiune pe care eu aș mai fi luat-o în calcul. Atunci am luat decizia că este momentul să rămân în țară și să construiesc un nou brand bazat pe expertiza și cunoștințele acumulate; așa luând naștere ACevents, un proiect de care sunt tare mândră și care mă motivează în fiecare zi făcând exact ceea ce îmi place cel mai mult să fac și nefiind nevoită să-mi sacrific familia și pe mine în primul rând.”
C&B: Vă rugăm să ne povestiți o întâmplare/experiență pozitivă și una negativă legată de activitatea dumneavoastră!
Alina Ciorogariu: „Plecând de acasă la vârsta de 19 ani, când încă nu ajunsesem să-mi definesc valorile și mai ales să-mi stăpânesc emoțiile, evident că am fost nevoită să mă maturizez într-un ritm mult mai accelerat. Acuma, privind în urmă la experiențele și întâmplările mele, fie ele pozitive sau negative, cred că am ajuns la o concluzie simplă: nu există lucruri bune sau rele…toate sunt bune! Orice pățești este bun pentru că este exact ceea ce aveai nevoie, este lecția de care aveai nevoie la acel moment și este exact ceea ce ai nevoie pentru oportunitățile și ocaziile pe care o să le ai în viitor. Sunt recunoscătoare pentru toate aceste experiențe negative sau pozitive care m-au conturat, m-au sculptat și a rezultat omul care sunt acum. Mi-au schimbat gândirea, m-au făcut să caut, să experimentez, să cunosc, să mă dezvolt, să știu!
Experiențele negative ne ajută să creștem, să ne dezvoltăm, să fim mai puternici!
Experiențele pozitive ne dau încredere, ne dau aripi, ne fac mai buni.”
C&B: Ce sfat/sfaturi aveți pentru cei aflați la început sau indeciși?
Alina Ciorogariu: „Începutul este de multe ori cel mai mare zid peste care trebuie să sărim. Acest început este de fapt un proces cu mai multe etape, iar pentru antreprenorii aflați la început de drum, lansarea unei afaceri poate însemna mari bătăi de cap. Înainte de a face orice pas, un antreprenor, trebuie să se documenteze bine, dar mai ales să treacă prin procesul de autocunoaștere în care să-și puncteze calitățile și defectele, activitățile care îl fac să se simtă în elementul său, să-și învingă teama de eșec și convingerile limitative, să-și asume riscul și să nu renunțe niciodată.”
C&B: Vă rugăm să oferiți o definiție proprie pentru societatea, afacerile și carierele din România!
Alina Ciorogariu: „În ultimii ani românii sunt tot mai doritori de schimbare, de independență financiară și văd antreprenoriatul ca o soluție la aceasta nevoie. Cel mai important motiv pentru care românii și-ar schimba jobul sau chiar cariera rămâne salariul, urmat de lipsa oportunităților suficiente pentru dezvoltare profesională sau nevoia de schimbare a angajatorului, a mediului de lucru ori a echipei.”