Sunt patru luni de când scriu în fiecare zi de luni despre antreprenoriat pe bune! Intru direct în subiect, așa cum v-am obișnuit și vă lansez o întrebare: De ce Viziunea și NU Produsul este cheia succesului în afaceri? Foarte des antreprenorii se plâng că nu reușesc să își dezvolte afacerea. De ce? Pentru că nu reușesc să vândă suficient sau să găsească oameni buni pentru echipa lor de vânzări. Indiferent de motivele de mai sus, în centrul actiunii sunt“oamenii”. Oare cum functionează oamenii, te-ai întrebat?
Așa, ajungem, fără să vrem, la Golden Circle – un concept creat de Simon Sinek și prezentat într-un Ted Talk (ajuns la 6,472,025 de vizualizări) care aduce în discuție succesul afacerilor prin prisma felului în care functionează OAMENII, NU PIAȚA. Piața nu este o entitate de sine stătătoare, piața suntem noi toți, consumatorii=oamenii.
Simon Sinek spune că oamenii nu cumpără ce faci, ci cumpără Viziunea Ta (DE CE o faci).
Atunci când comunicăm din interior către exterior, începând cu De CE-ul nostru, comunicăm direct cu partea creierului care generează decizii, adică creierul limbic, de aici vine exprimarea “ intuiția îmi spune să fac așa”. Mai jos, o reprezentare a acestui concept:
Să ne uităm la felul în care, în general, antreprenorii își prezintă afacerile:
Varianta A, ce mai des întâlnită “Bună sunt Ioana și produc produse cosmetice bio având cele mai performante tehnologii și cea mai dedicată echipă, de peste 20 ani” În această manieră Ioana a accentuat HOW and WHAT, adică CE face și CUM face.
Varianta B: “ La Bio by Ioana credem în frumusețea prin sănătate, credem că fiecare femeie merită să se simtă frumoasă dar mai ales sănătoasă în pielea ei. De aceea de peste 20 ani provocăm evoluția industriei beauty cu produse cosmetice bio atent create pentru ca TU să fii frumoasă în fiecare zi!” În această manieră Ioana a accentuat WHY ul, adică De Ce ul ei – credem în frumusețe prin sănătate
Cine mai comunică cu varianta B?
Elon Musk a declarant că își dorește prin SPACE X să găsească Planul B pentru salvarea omenirii în cazul în care Planeta Pâmânt va înceta să existe; Martin Luther King a spus în discursul său faimos “I have a dream”, nu a spus “Am un Obiectiv “; Apple prezintă compania lor “În tot ceea ce facem credem în provocarea limitelor actuale, credem în gândirea outside the box, felul în care realizăm această filozofie se traduce prin produse performante, tehnologie de ultimă generație și produse user friendly (ușor de folosit)”.
Noi la EBW prezentăm compania astfel :” La EBW ne dorim sa creăm o generație de femei #Elite independente financiar la nivel global care să aleagă sa trăiască sănătos și să facă diferența în comunitatea lor! Când ești independentă financiar poți investi în sănătate, dezvoltare personală, familie, comunitate, societate. Când femeile prosperă, lumea prosperă”.
Așadar, să nu uităm că oamenii nu cumpără Produsul ci Viziunea sau De Ce ul tău, teorie argumentată de biologia umana, felul în care functionează creierul nostru care generează comportamente și decizii. Nu există decizie care să nu aibă implicare emoţională. Motivul: zona din creier care se ocupă cu luarea deciziei (cortexul prefrontal) este extrem de conectată cu zona care se ocupă de gestionarea emoţiilor (sistem limbic). Indiferent de calitatea emoţiei, pozitivă (bucurie, plăcere etc.) sau negativă (frustrare, frică etc.), dacă este într-o doză prea mare, poate afecta funcţionarea cortexului prefrontal.
Suntem ființe rationale sau emotionale, așadar? J Inspiratie în luarea deciziilor, să aveți!
Bianca Tudor de la EBW, astăzi, antreprenor cu accent pe Viziune.