Salut, sunt Alexandra Hustiu Bibire și, ca în fiecare miercuri, te invit în lumea Personal Branding-ului prin ceea ce eu numesc #RevolutiaMeritocratieiPrinPersonalBranding.
Astăzi aș vrea să punctez câteva aspecte ce țin de Sinele Calificat, unde un brand personal este format din Sinele de bază(1) sau esența a cine ești tu (împreună cu valorile tale de care am vorbit mai multe în articolul trecut, credințele învățate, abilitățile personale, pasiunile tale, trăsăturile de personalitate dar și stilul de învățare și identificarea culturală) și Sinele Calificat (2) sau totalitatea aptitudinilor și a cunoștințelor tale dovedite de Sinele Extins(3) (adică totalitatea artefactelor/dovezilor care le poate justifica).
Și aș vrea să punctez aspectele ce țin de Sinele Calificat într-o formă diferită față de abordarea din carte sau din booklet (pe care le găsești aici, ele fiind self marketing tools – adică instrumente proprii de a-ți crea și gestiona brandul personal): aș vrea să vorbim despre diferența între a avea și a fi, a deveni.
Toți vrem să avem. Ne justificăm întreaga existență, toate eforturile noastre, prin ceea ce avem: o mașină, o casă, un job, o funcție, o familie. Ne raportăm la noi ca la cel/ cea care deține un BMW, cel/cea care deține o vilă, cel/cea care e director de multinațională, cel/cea care e tată/mamă. Astea sunt (o parte din) rolurile pe care le jucăm, zilnic, căutând satisfacție și fericire în ele. De fapt, nu facem altceva decât să ne epuizăm, focusul fiind mereu pe rezultat. Pe a avea.
Într-o zi, însă, se întâmplă ceva și, dintr-o dată, ne schimbăm perspectiva (sau, unii dintre noi, mai norocoși, aleg singuri să-și o schimbe). Începem să ne întrebăm: ,,Cine sunt eu?,, . Tot atunci începe și căutarea. Practic, începe procesul de autocunoaștere (despre care am scris aici). Atunci, începe și drumul către a deveni. Dacă până atunci ne raportăm întreaga existență la ce anume aveam, acum începem să ne raportăm la cine suntem. Și la cine vrem să devenim. Începem să ne dezvoltăm, adică începem să facem ceea ce se numește dezvoltare personală și, odată cu asta, facem shift-ul de la a munci pentru a avea, la a învăța continuu pentru a deveni.
Și-n timp ce unii își setează scopuri, sau au o motivație intrinsecă pentru ceea ce fac, ca să aibă mai mult, tu devii: devii mai conectat(ă) la tine, mai conștient(ă) de tine, dar cel mai important mai responsabil(ă) și mult mai bun(ă) în ceea ce faci. Îți dezvolți aptitudinile ca să devii mai productiv(ă), mai performant(ă) sau începi să cauți să ai mai multe cunoștințe în domeniul tău de expertiză. Devii atât de însetat(ă) să te dezvolți și să te manifești, încât nici competiția nu mai are sens – în fond, ți-ai descoperit unicitatea. Punctele forte, esența.
În fapt, ai devenit tu. E ceva ce nimeni nu îți poate lua, deci nu există competiție, ci doar o altă formă de manifestare.
Aici, în punctul acesta, descoperi puterea personală. Devii puternic(ă). Real(ă)
De abia aici, în opinia mea, devii un brand personal: când focusul se mută de la a avea la a deveni.
Și ca de obicei, te las cu un gând: dacă ai putea alege acum cine ai vrea să devii, cine ai alege să devii?