Robert Tănase, owner al Fintech Proxy și partener The Money Advisor este genul de persoana pe care vrei s-o ai în agenda telefonului mai ales dacă ești un antreprenor activ și cu planuri de dezvoltare. Ambițios, creativ, într-o continuă căutare de a fi mereu informat și orientat către identificarea nevoilor și găsirea soluțiilor, Robert Tănase este genul de antreprenor care vede în succesul clienților lui succesul propriei companii.
C&B: Faceți o descriere sau definiți activitatea dumneavoastră!
Robert Tănase: „Fintech Proxy s-a născut din dorința de a oferi o gamă mult mai complexă și variată de soluții financiare pentru IMM-uri . Oferim, în primul rând, soluții de finanțare, dar acestea pot veni la pachet și cu alte tipuri de propuneri în funcție de nevoile identificate la clienți – ne referim atât la soluții de ordin fiscal, juridic cât și propuneri de eficientizare operațională prin soluții software necesare creșterii business-ului. Pe scurt, identificăm nevoi și propunem punctual soluții.”
C&B: Cum sună povestea carierei sau afacerii dumneavoastră?
Robert Tănase: „Lucrez în sistemul financiar-bancar de 10 ani trecând prin mai multe bănci ca și angajat. Am încercat, încă de la început, să observ particularitățile fiecărei bănci, deoarece mi-a plăcut și-mi place domeniul. Am avut acest apetit de a observa și a-mi dezvolta opiniile vis a vis de procedurile și strategiile băncilor în relația cu clienții, observând, în același timp, limitările de a promova produsele și serviciile unei singure bănci. În 2017 am decis să renunț la calitatea de angajat în banca, pentru a putea să le ofer clienților mai mult. Am venit la una dintre cele mai active și promițătoare firme de brokeraj de credit din piață (funcționează sub brandul The Money Advisor) unde am întâlnit oameni cu aceeași viziune. Împreună am reușit să ne dezvoltăm considerabil atât profesional cât și personal. Echipa este în continuă creștere iar strategia noastră (în activitatea de brokeraj pentru clienții persoane fizice) este de a deveni cei mai buni pe indicatorul de customer experience. Pentru acest obiectiv, ne actualizăm periodic. Ne place să credem că suntem deja un game changer în domeniu. Mai nou, lucrăm la o soluție software prin care vom eficientiza și mai mult procesele și interacțiunea cu clienții și băncile partenere, tocmai pentru a mai adauga plusuri la indicatorul de customer experience. Tot în aceasta perioada, am înființat Fintech Proxy care se concentrează doar pe IMM-uri și Startup-uri.”

C&B: Care erau viziunile dumneavoastră în copilărie/adolescență și care sunt acum?
Robert Tănase: „În copilărie îmi plăcea să mă imaginez un investitor feroce care are mai multe ecrane cu grafice bursiere și care are o viață agitata și plina de satisfacții materiale, inspirat fiind de filmele americane tip Wall Street sau Dealers. În adolescența, știam că vreau să devin antreprenor, să fiu pe cont propriu, să fac ceva semnificativ pentru mine, pentru cei din jur dar încă nu știam în ce domeniu. După liceu am venit la București și am intrat la Politehnică. Încă din primii ani de facultate m-am angajat, nu știu dacă a fost cea mai înțeleaptă decizie pentru că mi-a fost mult mai greu la examene, dar am avut ocazia să intru într-un mediu de afaceri și mi-am confirmat dorință de a fi antreprenor. Deși nu mă imaginez în funcția de inginer, mă bucur că am urmat Politehnica pentru că mi-a oferit o gândire practica asupra lucrurilor. Apoi, am urmat un master în Antreprenoriat, tot la Politehnica, și pot spune că acești doi ani au fost cei mai interesanți ani dintre cei de educație formala, pentru mine.”
C&B: Cum a influențat/influențează Criza Pandemică activitatea dumneavoastră?
Robert Tănase: „ A fost perioada de lock down când incertitudinea plutea în aer, băncile sistaseră mai multe produse de creditare, toată lumea era îngrijorată, clienții deveneau conștienți de riscurile de a intra în incapacitate de plata. Aproape 80% din timp ni-l petreceam în call-uri cu clienții cei mai afectați pentru a identifica abordări de conciliere cu creditorii, fie ei bănci sau furnizori. Apoi, treptat lucrurile s-au mai relaxat, a apărut programul IMM Invest care a fost o gura de oxigen pentru mulți dintre clienții din portofoliu și care, deși a pornit ca un <motor diesel>, s-a dovedit a fi un program de succes ajutând inclusiv la diminuarea creditului comercial din piață. Pentru că am tendință de a asocia criza cu oportunitatea, încă de la primele semnale de criză am început să mă întreb unde-i oportunitatea. Concluzia parțială este că oportunitatea consta în faptul că mulți au fost nevoiți să facă o schimbare, să se reinventeze și poate să dobândească noi aptitudini care i-au ajutat la creșterea încrederii și stimei de sine.”
C&B: Ce sfat/sfaturi aveți pentru cei aflați la început sau indeciși?
Robert Tănase: „Să aibă o buna cunoaștere a ecosistemului în care vor să își lanseze businessul, să se diferențieze cu servicii și produse de calitate și să persevereze. Apoi, să creadă în businessul lor, să nu se lase descurajați de primele obstacole și să privească orice eșec că pe o oportunitate de a învăța ce să nu mai facă pe viitor. Succesul constă într-un mindset puternic. Eșecul nu trebuie privit dramatic, ci ca pe o etapă de cunoaștere și perfecționare. No pain, no gain!”
C&B: Vă rugăm să oferiți o definiție proprie pentru societatea, afacerile și carierele din România!
Robert Tănase: „România are un potențial imens. Dacă vrem să ne fie altfel, este important să scăpăm de meteahna de a căuta <scurtături>, de a umbla după combinații și pile. Îmbucurător este faptul că noile generații de antreprenori nu prea mai au nimic în comun cu vechii patroni de firme și caută să se focuseze pe parteneriate solide și eficiente cu clienții și partenerii de afaceri.”