vineri, decembrie 13, 2024
AcasăRecomandariPovești cu lipici - cartea care te va ajuta să spui povești...

Povești cu lipici – cartea care te va ajuta să spui povești mai bune în 2024, atât pe plan profesional cât și pe plan personal

Începem anul cu Povești cu lipici: Cum poate storytellingul să captiveze clienții, să influențeze publicul și să îți transforme afacerea de Kindra Hall, o carte fascinantă despre puterea irezistibilă a poveștilor. Pentru că poveștile bine alese și spuse exact în momentul potrivit pot schimba comportamente, pot corecta greșeli, pot înmuia inimi, pot atrage mai multe  vânzări, și chiar mai mult decât atât, pot schimba destine. Fie că acestea sunt ale unor oameni, sau ale unor afaceri… O carte perfectă pentru perioada aceasta, care îți va da energia, motivația și uneltele necesare pentru a transforma noul an într-unul productiv atât pe plan profesional cât și personal. Așadar, dacă vrei să afli cum le poate schimba storytellingul modul de gândire al celor implicați în afaceri, dar și modul în care aceștia simt și se comportă, dar mai ales, dacă vrei să afli cum poți folosi și tu această putere pentru a  te bucura de mai mult succes în societate și în afaceri, cartea de față îți va fi de un real folos.

Puterea irezistibilă a storytellingului

„O poveste îi face pe oameni să se îndrăgostească de un produs, să aprecieze valoarea unui serviciu și să se simtă obligați să acționeze.” – Kindra Hall, Povești cu lipici

Autoarea  ne prezintă storytellingul ca pe o modalitate de a capta atenția, de a influența și totodată de a transforma publicul, prin urmare, ca pe o modalitate de a construi punți durabile și între tine sau afacerea ta și  publicul tău.

Motivul pentru care storytellingul chiar funcționează este faptul că poveștile ne fac să ne comutăm atenția dinspre noi spre altceva, creând legături puternice între oameni, bazate pe încredere. Astfel, odată ce captăm atenția oamenilor cu puțin cortizol și le câștigăm încrederea, grație oxitocinei, aceștia devin mult mai darnici.

Un bun exemplu referitor la puterea transformatoare a poveștilor este cel privitor la galele caritabile. Oxitocina secretată în timpul ascultării poveștilor emoționante, dar și empatia, îi fac pe oameni să își dorească să îi ajute pe ceilalți în mod palpabil, chiar dacă e costisitor.

Aceasta este, în esență, lecția pe care ne-o dă neurologia despre creier și afaceri: trebuie să folosești povești, iar poveștile pe care le spui trebuie să fie bune pentru a declanșa efectul scontat.

Ce anume face ca o poveste să fie excelentă?

După ce ne-a convins că poveștile au într-adevăr puteri magice, Kindra Hall ne dezvăluie și cele patru ingrediente esențiale care fac ca o poveste să fie poveste, adică să fie convingătoare, interesantă, memorabilă, grăitoare și captivantă.

„Publicul răspunde pozitiv și acceptă mai repede ideile atunci când sunt prezentate sub forma unei povești. Pe lângă faptul că au darul de a atrage, poveștile fac creierul să fie mai deschis la ceea ce oferi.” – Kindra Hall, Povești cu lipici

Creează-ți povestea

La finalul lecturii vei afla mai exact cum să găsești, să concepi și să spui povești.

Din păcate, chiar și oamenii cu povești semnificative cred că nu au o poveste de spus. Însă de fapt nu aceasta este problema. Problema este că nu știu cum să o găsească. Potrivit autoarei, poți apela la un sistem extrem de simplu în doi  pași pentru a-ți găsi povestea. Cei doi pași sunt:

1.         Culegerea poveștii: Culegerea se referă la a genera idei de povești fără să ții cont dacă sunt bune, potrivite, utile sau demne de a fi relatate. Culegerea poveștii înseamnă un veritabil brainstorming. În acest sens poți apela la  numele care au legătură cu mesajul pe care vrei să îl transmiți. Poți face o listă cu toate joburile pe care le-ai avut până acum, cu toate casele în care ai locuit, cu profesorii din școală sau cu antrenorii de sport. Oprindu-te pentru  o clipă la fiecare nume pe care îl notezi, îți pot veni idei în legătură cu povestea ta.

2.         Alegerea poveștii înseamnă să selectezi din toate ideile care îți pot veni la un moment dat pe cea mai potrivită situației în care ești pus.

„Un studiu efectuat în 2016 de câțiva cercetători de la Universitatea Carolina de Nord la Chapel Hill și SUNY Buffalo a descoperit că oamenii care se pricep să spună povești sunt mai atrăgători. Rezultatele acestui studiu au concluzionat mai exact că femeile îi găsesc mai atrăgători pe bărbații care sunt buni povestitori și îi consideră parteneri mai potriviți pe termen lung. Cercetătorii au presupus că aceasta se datorează faptului că „abilitățile de povestitor reflectă abilitatea unui bărbat de a câștiga resurse. Un bun povestitor are mai multe șanse să îi influențeze pe ceilalți sau să obțină o poziție de autoritate în societate. 

Fie că te afli acasă cu familia, fie că încerci să îți găsești un partener sau să avansezi în carieră, poveștile te vor ajuta.” Kindra Hall, Povești cu lipici

Kindra Hall este speaker și storyteller premiat. Articolele ei au fost publicate pe site-urile Entrepreneur.com și Inc.com, fiind în același timp redactor colaborator al revistei Success. Colaborează cu diferite branduri și vorbește în numele lor pentru a le ajuta să se folosească de puterea storytellingului.  Trăiește în New York City împreună cu soțul ei și cu cei doi copii ai lor, un băiat și o fată.

ap! (ACT și Politon) este unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața de carte din România. Specializată în nonficțiune de calitate, editura a adus pe piața locală o serie de autori care au făcut furori în toată lumea, precum Tim Ferriss, Robin Sharma, Tony Robbins, Wayne Dyer, Steve Harvey, Gino Wickman și mulți alții. Totodată, ap! (ACT și Politon) este editura românească sub egida căreia au fost publicate cele mai multe audiobookuri la nivel local. Lansată în 2014, editura a adus în România peste 300 de titluri în format audiobook, multe dintre acestea fiind bestsellere care au făcut înconjurul lumii și au schimbat mii de vieți. 

ap! (ACT și Politon) crede în dezvoltarea continuă și aduce cititorilor români titluri care acoperă o gamă variată de subiecte din sfere precum dezvoltarea personală și profesională, business, antreprenoriat, spiritualitate sau wellbeing. Titlurile editurii se regăsesc atât în format clasic, cât și sub formă de eBook, MP3 sau audiobook, astfel încât cititorii să se poată bucura de lectură în orice moment al vieții lor.

ARTICOLE ASEMANATOARE

ADAUGATE RECENT