Cu toţii am văzut reclama pentru Adidas realizată de un student, care nu a fost acceptată de către companie. Extrem de share-uită, şi pe bună dreptate, reclama a devenit una dintre preferatele internauţilor. Totuşi, care este povestea din spatele videoclipului “Break Free” de 1 minut şi 40 de secunde şi cine este Eugen Merher, omul din spatele acesteia?
Reclama, care a strâns până acum 5 milioane de vizualizări, a fost denumită „cea mai bună reclamă pentru Adidas” de către internauţi. Are ca personaj central un bătrânel, fost participant la maraton, care-şi duce ultimii ani din viaţă într-un azil pentru bătrâni. Din clipa în care acesta îşi regăseşte vechea şi uzata lui pereche de adidaşi, nu se poate opri din a vrea să “evadeze” (în engleză – Break Free).
Totuşi, angajaţii azilului nu îi permit să iasă, moment în care toţi ceilalţi colegi ai săi se mobilizează pentru a-l ajuta pe protagonist să părăsească facilitatea. Spotul a avut un impact emotional atât de mare în toată lumea pentru faptul că reprezintă dorinţa care stă în fiecare dintre noi de a evada din propria noastră rutină.
Ce se ascunde în spatele spotului publicitar?
Regizorul videoclipului şi-a luat inspiraţia din familie, după cum a declarat pentru Adweek. La baza personajul din reclamă stă o rudă îndepărtată de-a lui, care a decedat în urmă cu un an.
Acesta, deşi era senior, îşi păstra spiritul tânăr şi obişnuia să meargă pe jos 2,5 kilometri doar pentru a-i aduce flori soţiei sale. De asemenea, bătrânul era întotdeauna la zi cu ultimele noutăţi şi obişnuia să aprecieze meciurile de baschet. A combinat imaginea rudei sale cu percepţia sa despre sport: prin practicarea oricărui sport, te eliberezi de griji şi-ti găseşti libertatea.
Cine este Eugen Merher?
Eugen Merher are 26 de ani, este născut în Republica Moldova şi s-a stabilit în Germania de 20 de ani. Este student în al patrulea an la Academia de film Baden-Württemberg din Germania. El este cel care a scris şi regizat spotul publicitar cu doi ani în urmă.
Reclama a fost făcută în al doilea an de studiu al lui Merher şi a fost filmat în doar două zile şi jumătate în ianuarie 2015. Cu un buget de 1,500 de euro de la Academie şi încă 2,000 de euro din propriul buzunar, studentul a reuşit să facă un videoclip profesionist, care a devenit cunoscut în întreaga lume.
Îngropat în proiecte în fiecare semestru, Merher a uitat complet de spot până recent, când Sebastian Ritzler a găsit o melodie potrivită de fundal, şi anume o compoziţie a lui Alex David, compozitorul lui preferat.
Legătura cu brandul Adidas şi nu altul, a fost faptul că, în anii ‘70, Adidas producea foarte multe modele de adidaşi de maraton, spre deosebire de Nike.
Tânărul a trimis mail departamentului de comunicare al celor de la Adidas atât înainte, cât şi după producerea spotului. Răspunsul lor a fost negativ, motivul găsit de aceştia fiind că primesc nenumărate de astfel de mail-uri, însă ei au propria lor firmă angajată pentru publicitate.
Totuşi, după toată atenţia pe care a primit-o spotul publicitar, Adidas probabil ar fi dorit să îşi regândească poziţia. Nouă ne rămâne doar să urmărim videoclipul pe repeat.