Olivia Nicula este Administratorul și cofondator Artemis Optic, cabinet de optică medicală și optometrie, înființat acum zece ani din pasiune pentru oameni și din dorința de a-i ajuta să vadă mai bine, să se bucure de viață la adevăratul potențial, iar acest lucru implică creșterea gradului de conștientizare al oamenilor pe care îi întâlnește, atât la cabinet, cât și în afara acestuia cu privire la importanța unei vederi sănătoase, ce poate fi menținută prin controale periodice, informare asupra cauzelor ce pot duce la deteriorarea vederii și măsuri de prevenire.
C&B: Faceți o descriere sau definiți activitatea dumneavoastră!
Olivia Nicula: „Pentru asigurarea și menținerea calității produselor și serviciilor oferite, precum și acuratețea în execuția ochelarilor, în cadrul cabinetului de optică medicală și optometrie realizăm întregul proces tehnologic începând de la consultație, alegerea lentilelor și a ramelor, montarea ochelarilor, reglarea și livrarea acestora către utilizatorul final împreună cu instrucțiunile de utilizare.”

C&B: Cum sună povestea carierei sau afacerii dumneavoastră?
Olivia Nicula: „Consider că povestea afacerii noastre a început înainte de a ne gândi efectiv la ea. De ce spun asta? Care erau șansele ca o tânără cu o miopie medie să îl întâlnească pe cel care urma să îi fie soț, iar el să devină Optometrist? Astfel, în anul 2009, în plină criză economică, ne-am decis că este momentul să deschidem un cabinet propriu de optică medicală și optometrie. În euforia tinereții noastre și a dorinței de a ajuta oamenii să vadă cât pot ei de bine, ne-am îmbarcat în aventura vieții noastre și am deschis cabinetul într-un bloc, la etajul doi, pe o stradă secundară, într-un mic orășel în apropiere de București! Au fost ani grei la început, cu rate la echipamente, muncă multă, însă o perioadă bună de a învăța și de a începe să înțelegem cam ce înseamnă să conduci o afacere. Ce ne-a făcut să rezistăm 7 ani în acea locație, au fost oamenii care ne-au trecut pragul, ne-au plăcut și ne-au recomandat. Pe principiul sharing is caring, am construit o bază de clienți, pe care am îngrijit-o așa cum am știut noi mai bine. Ca urmare a procesului nostru de dezvoltare profesională și maturizare, a experienței dobândite și a definirii publicului țintă, ne-am creat o strategie ce a implicat schimbarea locației și a gamei de produse comercializate, îndreptându-ne către segmentul premium ceea ce a însemnat o selecție atentă a produselor pe care am ales să le recomandăm clienților noștri având în vedere oferta variată a furnizorilor de lentile și rame. Din nou, procesul nu a fost simplu deoarece ne-am asumat riscul că vor exista oameni care nu vor primi bine schimbările și că va fi nevoie să educăm consumatorul final despre ce înseamnă calitatea în acest domeniu și ce beneficii aduce o lentilă mai bună sau o ramă dintr-un material superior. În acest parcurs ne-au fost de ajutor furnizorii care ne-au susținut și alături de care am construit parteneriate pe termen lung. De asemenea, începând cu 2010 am participat la fiecare ediție a Salonul Național de Optică și Optometrie pentru a ne actualiza cu noutățile din domeniu și a ne perfecționa continuu, precum și la cursurile organizate de producători de lentile aeriene sau de contact.
Acum, după zece ani, ne bucurăm să vedem că alături de cei noi, sunt și oameni care vin la cabinet încă din primul an de activitate pentru a-și face ochelarii și continuă să ne recomande. De-a lungul timpului am ajuns să ne cunoaștem mai bine, iar cu unii dintre ei să legăm prietenii.”
C&B: Care erau viziunile dumneavoastră în copilărie/adolescență și care sunt acum?
Olivia Nicula: „Încă din copilărie m-am aflat printre oameni, în vacanțe sau în zilele de week-end mergeam împreună cu părinții la serviciu. Astfel, am crescut pe principala stradă comercială a Bucureștiului, Strada Lipscani, unde lucra mama și am văzut încă de mică ce înseamnă comerțul și cât de important este să îl asculți pe cel din fața ta și să-i oferi clientului cea mai bună soluție pentru nevoile lui. Îmi plăcea să privesc și să ascult liniștită cum se desfășurau actele de vânzare, să observ cât de diferiți sunt oamenii. Ce am învățat de la părinții mei, încă din copilărie, a fost că învățând, o meserie (sau mai multe) și muncind voi reuși. În adolescență și mai târziu la facultate, visam să lucrez într-o companie mare și să urc scările ierarhice pas cu pas. Acum, uitându-mă în urmă, am luat cea mai bună decizie, aceea de a înființa o firmă, care a devenit afacere de familie și prin intermediul căreia pot contribui în comunitatea în care îmi desfășor activitatea. Viziunea mea s-a schimbat de la a-mi construi o carieră într-o multinațională și de a mă bucura de succesul personal, la aceea de a ajuta oamenii să vadă mai bine, să particip, prin perechea de ochelari recomandată la succesul lor în viața personală sau profesională și de a împărtăși cu ei această bucurie.”
C&B: Vă rugăm să ne povestiți o întâmplare/experiență pozitivă și una negativă legată de activitatea dumneavoastră!
Olivia Nicula: „O experiență pozitivă legată de activitatea noastră a fost în urmă cu câțiva ani, când tehnologia HD (high-definition) era încă la început. La cabinet a venit un tânăr, care pe vremea aceea avea 17 ani, dioptrii medii, i s-a făcut controlul, am executat ochelarii, iar la livrare, când l-am întrebat cum sunt a răspuns hotărât: Văd HD cu ei! Având în vedere dioptriile și mai ales că nu era la prima pereche de ochelari, a fost un răspuns cum ne-am dori să fie toate: cu bucurie, hotărâre și apreciere față de produsele și serviciile pe care le oferim.
În ceea ce privește o experiență negativă legată de activitatea de optică medicală este aceea în care, din diferite motive, comenzile întârzie și nu livrăm ochelarii în timpul estimat, iar clientul este nerăbdător și bineînțeles că, de obicei, nu are cele mai mici sau simple dioptrii. Motivele pot fi diferite, de la întârzierea coletelor până la probleme ce apar în procesul de producție și trebuie reluat. Când dioptriile permit, îi asigurăm clientului o pereche de lentile de stoc până la sosirea lentilelor comandate. Din păcate, uneori este greu să le explicăm că este un proces de producție și că nimic nu este sigur 100% în viață, chiar însăși viața nu știm cât este de lungă pentru fiecare dintre noi, poate nu ajungem să mai trăim până mâine. Putem fi siguri de prezent, iar în ceea ce privește ochelarii, putem confirma doar lentilele montate în ramă și ochelarii gata de livrare.”
C&B: Ce sfat/sfaturi aveți pentru cei aflați la început sau indeciși?
Olivia Nicula: „Un prim sfat este acela de a pune accentul în primul rând pe calitatea serviciilor și produselor oferite clienților. Să pornească de la ideea de evoluție, de a ridica standardul în domeniul în care își doresc să activeze, de a face o lume mai bună prin activitatea pe care o desfășoară. În viziunea mea, etica este principala caracteristică a unei afaceri de succes pe termen lung, urmată de perfecționarea continuă. Este necesar, de asemenea, să le placă ce fac pentru a putea trece peste momentele grele când se gândesc să renunțe, să își amintească de ce le place ceea ce fac și să privească cu recunoștință pentru că din fiecare experiență, bună sau rea, putem învăța lecții importante și putem deveni mai buni.
THINK BIG! Cu perseverență, muncă, sacrificii personale, etică profesională și determinare poți reuși!
Recomand de asemenea deschiderea față de cursuri, dezvoltare umană și apartenența la o organizație din domeniul în care își desfășoară activitatea (dacă există) sau de educație antreprenorială chiar dacă la început nu există un buget pentru așa ceva, este important să păstreze în atenția lor aceste aspecte și să le includă în calculul bugetului pentru perioada următoare.”
C&B: Vă rugăm să oferiți o definiție proprie pentru societatea, afacerile și carierele din România!
Olivia Nicula: „Societatea și afacerile din România sunt asemenea unui adolescent imprevizibil, care nu știi în ce direcție o va lua. Ca și un adolescent, este o societate tânără, cu o dezvoltare dinamică și mult potențial. Este loc de creștere și ține de noi, oamenii, cum vor ajunge acestea la maturitate.
În viziunea mea cariera este despre explorare, autocunoaștere și valori personale. Atât timp cât valorile personale se potrivesc cu cele ale companiei și există dorință de creștere, evoluția în carieră va fi facilă și va veni de la sine.”