Nestle se alătură brand-urilor care îşi restructurează produsele pentru a combate obezitatea. Producătorul elveţian susţine că a descoperit o altă modalitate de a structura zahărul, astfel încât să folosească cu 40% mai puţin în producţia ciocolatei, fără a-i fi afectat gustul. Reprezentanţii companiei afirmă că noua reţetă va începe să fie folosită începând cu 2018.
Cercetătorii au descoperit o modalitate prin care papilele gustative pot fi păcălite: au modificat structura zahărului pentru a se dizolva mai repede. Efectul este unul de creştere a senzaţiei de dulce, conform BBC.
În funcţie de tipul de ciocolată, acestea au o cantitate mai ridicată sau mai scăzută de zahăr. Ciocolata cu lapte conţine aproximativ 50% zahăr, cantitate care provine în mare parte din lapte. Una dintre cele mai mari cantităţi de zahăr o conţine ciocolata albă, aproape 60%, în contrast cu ciocolata neagră, care conţine sub 40%, uneori poate deloc.
Nestle nu este prima companie care îşi restructurează produsele în contextul obezităţii. PepsiCo Inc. a anunţat o astfel de schimbare încă din octombrie. Mai mult, Nestle a introdus o nouă politică globală de reducere a zahărului din 2007.
În România, brandul este prezent din 1995, cu sediul în Timişoara, iar în 2015 a avut vânzări de peste 150 de milioane de euro. În portofoliul Nestle România figurează branduri precum Nescafe, Nesquik, Nespresso, Joe, KitKat, Lion, Maggi, Nirvana, Aloma, Darling, Friskies, Nestle Fitness.