Mirela Stere este Directorul de Resurse Umane și Comunicare Internă la Macromex, o poziție pe care o ocupă de peste 18 ani. Cu o carieră de peste 30 de ani în domeniul resurselor umane, a condus proiecte strategice și transformaționale, de start-up, restructurare sau transformare. Printre realizările sale, Mirela se concentrează pe ajustarea periodică a tuturor proiectelor și inițiativelor de resurse umane pentru a răspunde nevoilor actuale ale angajaților și companiei. Acordă o atenție deosebită feedback-ului angajaților și aliniamentului salarial bazat pe studii de piață și feedback-ul managerilor.
Mirela Stere a absolvit Open University Business School UK în Management și a completat un program de management strategic al resurselor umane la Asebuss – Exec-Edu. Deține competențe certificate în Employer Branding, Coaching, Training și Project Management. Este, de asemenea, un membru activ al asociației profesioniștilor de resurse umane HR Club și a primit numeroase premii și distincții pentru proiecte de Training și Dezvoltare Organizațională, Recrutare și Selecție, și Strategie de Resurse Umane.
Gabriela Roșca: Mirela, aș vrea să ne spui cine ești tu așa, în câteva cuvinte, acum, în acest moment al vieții tale.
Mirela Stere: În acest moment al vieții mele, sunt mamă, sunt mama băiatului meu Bogdan Cristian. Sunt partenerul de viață a unui foarte drag om, sunt copilul părinților mei, sunt norocoasă să am încă în viață ambii părinți. Tata va împlini curând 90 de ani și mama are 84. Sunt colega colegilor mei și coordonez departamentul de resurse umane și comunicare internă al companiei de aproape 20 de ani. Sunt visătoare, sunt om de acțiune, sunt poetă în timpul liber, atunci când am inspirație.
Gabriela Roșca: Hai să luăm acest moment legat de poezie, pentru că eu am auzit că tu ai scris o carte de poezii când te-am vizitat, cred că acum vreo jumătate de an. Am fost surprinsă, pentru că începi să legi cumva omul de business, partenerul, pe care îl cunoști într-un context de business, de un lucru separat, diferit. Povestești-ne despre cartea ta despre, pe momentul în care scrii poezii, momentul în care ai lansat această carte.
Mirela Stere: Bun, cred că cel mai important e să spun că nu renunț niciodată la visele mele. Această carte a început undeva prin clasa a unsprezecea de liceu și până în 2019 ea a ajuns la forma finală. Cartea a fost, să zicem, rezultatul unui curs de coaching pe care l-am făcut, cred că în 2018, în care trebuia să spunem care sunt visele noastre sau dorințele noastre cele mai mari pe care n-am reușit să le îndeplinim până la un moment dat. Iar eu am apucat să le vorbesc colegilor mei de la cursul de coaching despre acest vis al meu și cumva le-am promis că o să fac tot ce ține de mine să duc la îndeplinire acest vis, ceea ce am și făcut. Am lansat cartea, a fost un proiect cu totul nou pentru mine, pentru că da, poți să ai inspirație și să scrii poezii, dar o lansare de carte sau tipărirea unei cărți este un proiect în sine. Tot cu ajutorul cunoștințelor și prietenilor din aproape în aproape m-am găsit și Editura, o editură din Iași. Recunosc că până în acest moment n-am ajuns să vizitez niciodată Iașiul, dar este pe lista noastră de destinații. Dacă vrei, această carte e o punte între Mirela, adolescenta de 16-17-18 ani și Mirela ajunsă la maturitate și cartea se numește “Mistere”. Cumva fix numele meu, Mirela Stere, dar nu, nu e niciun minister, sunt poezii de dragoste. Cum spuneam și în descrierea cărții, este o mare bucată din inima mea. Mirela cea adolescentă și Mirela ajunsă la maturitate, îndrăgostită de același personaj.
Gabriela Roșca: Te ajută cumva aceste momente și în viața ta profesională? Adică cumva crezi că datorită acestui talent pe care îl ai, ai și o viață profesională mai împlinită?
Mirela Stere: Eu cred că suntem complecși și tot ce ține de noi, ca și pasiune sau nu știu, talente pe care le avem, dorințe, toate cumva ne împlinesc și ne duc la acea variantă pe care o văd ceilalți sub forma profesionistului. Cartea sau scrisul e doar una dintre pasiunile mele. Eu sunt o persoană foarte timidă și din dorința de a-mi înfrânge timiditatea și de a vorbi cursiv, am făcut și o școală de actorie, pentru că tot în perioada liceului, când, sau poate și în școala generală, când credeam că orice este posibil și ni se potrivește orice, voiam să mă fac artistă. Cum vă spuneam, nu renunț niciodată la visele mele. Și a fost un moment când am făcut și o școală de actorie. Și a fost iarăși ceva din zona artistică, dar un proiect extrem de serios. O piesă de teatru este fix ca orice alt proiect. Ca să poți duce actul artistic la bun sfârșit, trebuie să ai încredere în colegii tăi. Trebuie să te completezi foarte bine când cineva chiar în mijlocul scenei, dacă nu știe și uită replica, trebuie să-l ajuți, să improvizezi astfel încât actul artistic să se finalizeze cele mai bune condiții.
Gabriela Roșca: Asta chiar nu știam despre tine… ministere, ai văzut?
Mirela Stere: Ideea este că de fapt, ce vreau eu să subliniez este că atunci când oamenii vor să fie buni profesioniști, să aibă o carieră împlinită, nu contează doar ce faci pentru carieră, nu trebuie să înveți doar lucruri profesionale. Tu trebuie cumva să te afunzi din când în când și în alte lucruri care n-au legătură directă sau vădită cu ceea ce faci tu la job. Dar, iată, că au până la urmă o influență asupra personalității tale, care la rândul ei se transpune și în ceea ce faci zilnic la job. Și este important.
Gabriela Roșca: Ăsta e un moment demn de luat în considerare. Aș vrea să te mai întreb și să ne mai povestești cum a fost atunci când te-ai angajat la Macromex. Uite, lucrezi de 20 de ani în aceeași companie. Asta se întâlnește acum din ce în ce mai rar.
Mirela Stere: Da. În primul rând, decizia de a-mi schimba la acel moment locul de muncă a venit destul de greu. O firmă de head hunting m-a abordat, mi-a spus despre companie și recunosc că numele nu-mi rezona atunci absolut cu nimic. Am căutat informații pe net, știam unde va avea loc interviul. M-am dus să văd cum arată clădirea pe dinafară. M-am prezentat la interviu. Am, nu știu, rezonat din prima cu proprietarul companiei cu care am susținut interviul și mi s-a părut că va fi locul în care voi avea multe lucruri de învățat și multe provocări. Dar eram pregătită să ies din zona de confort și să încep această călătorie frumoasă. Știu că m-am angajat pe 24/04/2004 iar pe 25 aprilie eram deja la Oradea, la fabrică, o fabrică de mezeluri pe care dl. Minulescu o deținea în calitate de acționar majoritar. N-a fost deloc, să zicem, un început lin. A venit așa din prima, cu foarte multe provocări, ceea ce cumva mi-a și plăcut. Cred că asta mă motivează cel mai mult să să-mi depășesc limitele în orice domeniu, fie că este personal, fie că este profesional. Și cumva mă bucur că n-am cedat primelor emoții de moment. Pentru că veneam dintr-o companie pe care o știam foarte bine și cunoșteam până la ultimul coleg din depozit, iar în firma cea nouă mi se părea că nu dețin controlul.
Despre Gabriela Roșca:
Gabriela Roșca este un specialist în Resurse Umane (HR) cu peste două decenii de experiență, remarcându-se prin inițierea de proiecte inovative în domeniul HR, orientate spre dezvoltarea profesională a oamenilor din acest sector. Fondator al POINT Consulting Digital și co-fondator al SMART HR și piatamuncii.info, Gabriela pune accent pe valoarea umană, totodată crezând ferm în puterea colaborării între om și tehnologie. Este o susținătoare activă a progresului și luptă pentru recunoașterea importanței strategice a departamentului de HR în structura oricărei companii, pledând pentru sinergia eficientă între toate departamentele unui business.