Mădălina Turbatu este Co-Fondatoare New Moon, agenție independentă digitală full-service, și unul dintre antreprenorii români ce activează în industria publicității digitale de mai bine de 15 ani. Înclinarea ei înspre finanțe și peisajul de business, combinată cu pasiunea pentru creativitate și tehnologie, au ajutat-o să pună bazele unei agenții de creație digitală orientată spre valoare, ținând cont întotdeauna de imaginea de ansamblu a clienților săi: performanța brandurilor, istoria, scopul acestora, dar și contextul general de business al companiilor din spate.
În rolurile sale anterioare, Mădălina a pătruns atât în lumea clientului, cât și în cea a agenției, începând cu web design în pragul anilor 2000, avansând în sectorul public, dar și în mediul corporatist și revenind în cele din urmă la prima ei pasiune, peisajul publicității digitale.
C&B: Cum se aplică expertiza digitală și financiară a Mădălinei Turbatu într-un spectru mai larg de business și în sfera publicității digitale?
Mădălina Turbatu: Datorită strategiei de business ghidată de mine și a viziunii de creație și strategie de comunicare a partenerei mele, Andreea Gavrilă, New Moon a ajuns în nici 3 ani să ofere servicii de digital branding, campanii 360 cu focus în digital, servicii de strategie creativă, brand awareness, employer branding și nu numai pentru un portofoliu generos de clienți cu renume, locali și internaționali.
Efortul depus în tot acest timp vine dintr-o ambiție personală de a direcționa peisajul de comunicare către un scop mai mare decât cel comercial. În era deciziilor bazate pe tehnologie, consider că actul comunicării aduce rezultate doar când consumatorii sunt inspirați de valori și aspirații, dincolo de actul de a cumpăra produse și atât. Cred că doar acele branduri care folosesc emoția ca monedă de schimb pentru propunerea lor comercială și care se alătură jocului de valori și principii etice, aliniate exigențelor noii normalități, sunt cele care vor supraviețui și vor face o diferență.
Pe această gândire mă bazez la orice masă la care ne așezăm alături de partenerii noștri. Relațiile de business pornesc în primul rând de la chimia dintre mindsetul nostru și se continuă cu o viziune construită la comun. În toți anii în această industrie am învățat că brandurile care livrează empatie și soluții strategice inteligente pot ajunge la comunitatea potrivită ca top of mind pentru consumatorii lor. Scopul meu ca profesionist este să ajut clienții să iasă în evidență în peisajul comunicării tot mai zgomotos prin intermediul unor procese etice de lucru și a raportării constante a oricărei decizii la obiectivele clientului, nevoile de business și per total ale brandului.
C&B: Cum a luat naștere New Moon și care este viziunea agenției?
Mădălina Turbatu: Am înființat New Moon în 2019 ca o continuare firească a activității, realizărilor și visurilor noastre. La vremea respectivă aveam deja un istoric de colaborare de aproximativ 4 ani alături de Andreea, în cadrul Kaleidoscope Proximity, parte din BBDO Group România.
Ambițiile personale de a construi un mediu de lucru aliniat valorilor noastre, precum și de a avea un proces de selecție al clienților bazat pe respect pentru oameni și pentru calitatea produsului finit, dar și încrederea că schimbarea peisajului de business în comunicare începe doar de la noi înșine – toate acestea reprezintă doar câțiva factori pentru care mi-am propus să creez un context în care să pornim pe cont propriu. În pragul pandemiei am pus astfel bazele unei noi agenții, cu speranța că voi putea construi o cultură organizațională aliniată viziunii noastre asupra industriei și al cărei parcurs să ni-l putem asuma total.
De aici si numele, „New Moon”, care semnifică atât noi începuturi, cât și încheierea unui ciclu/perioade.
Acest nou început m-a inspirat să creez o strategie de business și o viziune de lucru metodică și disciplinată care să se alinieze cu așteptările mele ca profesionist și ca om în relația cu orice tip de client. Desigur că lansarea unei agenții într-o perioadă de incertitudini la nivel global a presupus niște provocări pe care nici până acum nu cred că le-am conștientizat în totalitatea și complexitatea lor.
Însă perseverența de a livra și prezenta produsul agenției la o calitate impecabilă au făcut ca lucrurile să meargă în direcția potrivită. În 2021 am făcut un pas important pentru accelerarea dezvoltării New Moon, printr-un parteneriat strategic cu GRF+ (la acea vreme Graffiti PR), agenție afiliată exclusiv pentru România la rețeaua globală Ketchum. Astfel, GRF+ a investit un vot de încredere în echipa New Moon, achiziționând pachetul majoritar de acțiuni al New Moon. Agenția și-a păstrat însă independența, iar echipele colaborează doar în cazul proiectelor comune.
Prin tot ceea ce fac, încerc să ofer clienților înțelegere și empatie în business, să îmi asum obiectivele lor ca și cum ar fi ale agenției noastre. Orice brief pornește de la o problemă și consider că este nevoie ca orice echipă de specialiști în comunicare să depună eforturi active (și proactive) pentru a veni cu soluții personalizate pentru nevoile lor. Modul nostru unic de a trata creativitatea ca pe o știință, ca o disciplină, ne ajută să găsim concepte și soluții de comunicare scalabile, cu impact și rezultate pozitive pe termen lung.
C&B: Care sunt reușitele cele mai importante pentru New Moon în ultimul an? Dar pentru tine?
Mădălina Turbatu: Am închis anul 2021 cu o cifră de afaceri în creștere cu 55% față de anul precedent și un portofoliu diversificat de clienți, pe fondul consolidării echipei și al parteneriatului strategic cu GRF+.
Trăgând linie, am înregistrat rezultate peste așteptări după un an de creștere. În spatele acestor cifre stă foarte multă muncă și o echipă care livrează rapid și la un standard foarte ridicat de calitate. Încă de la începutul proiectului New Moon, mi-am propus să fiu activ implicată în fiecare campanie la care lucrăm și să am întotdeauna o linie deschisă de comunicare cu clientul principal, ca să îi înțeleg nevoile reale și să venim cu soluții creative, dar aplicate și eficiente pentru provocările sale de business.
Este îmbucurător că, după 6 luni de parteneriat strategic cu GRF+, am reușit să creștem cifra de afaceri cu 55% față de 2020. Acest fapt ne încurajează să apăsăm pedala de accelerație și să ne gândim deja la dezvoltarea unor noi verticale de business.
C&B: Care sunt obiectivele pentru următoarea perioadă?
Mădălina Turbatu: Dacă în 2021 am văzut lumea prin lentile diverse și provocări strategice pentru fiecare dintre clienții noștri, în următorii ani îmi propun să construim proiecte ce aduc un aport pozitiv în viața consumatorului final, proiecte care nu depind pe termen lung de platforme third-party (în speță platforme social media), ci pot redefini barierele ecosistemului social media.
Lucrăm la un plan de dezvoltare a unor noi verticale de business care să ajute New Moon și într-un context mai aplicat de afaceri pentru companiile ce au nevoi digitale, în special pe zona de automatizare și content creation pentru businessuri 100% digitale.
C&B: Care sunt provocările cele mai mari?
Mădălina Turbatu: Ca orice business la început de drum, cred că cea mai mare provocare este consolidarea unei echipe solide care să se alinieze valorilor ce au pus bazele acestei companii. Așteptările salariale ale noului profil de angajat, sistemul de muncă hibrid, precum și eficientizarea fluxurilor de lucru – toate acestea necesită atenție constantă și dau o importanță deosebită procesului de recrutare și culturii organizaționale.
O altă fațetă a provocărilor industriei este dată de exigența clienților și peisajul uneori dezechilibrat sau nerealist al acestora vis-a-vis de calitatea produsului livrat și disponibilitatea lor de a oferi fee-uri pe măsură, al depășirii scope of work-ului, al pitchurilor nerecompensate sau netransparente.
C&B: Ce părere aveți despre peisajul afacerilor și carierelor din România?
Mădălina Turbatu: Desigur, ca majoritatea românilor, am tendința să văd și să critic ceea ce nu funcționează în țara noastră. Comparăm constant ce se întâmplă aici versus țările vestice în special, la care avem acces foarte ușor. Mai mult, ca societate avem tendința de a ne lăsa foarte ușor influențați de titlurile din media, si de a adopta opiniile respective fără a ne asigura că ne informăm corect, din surse obiective. Astfel, ajungem să trăim fiecare în “bula” lui, într-o realitate distorsionată.
În ultimii ani am ales să caut lucrurile bune, să privesc în direcțiile pozitive și să nu mă concentrez pe obstacolele care ne ies în cale fie din cauza “sistemului”, a birocrației și altele asemenea. Pentru că sunt convinsă că oriunde în lume există și bune, și rele.
Ca antreprenor în România sunt foarte bucuroasă să am contact cu o piață de business locală atât de efervescentă, într-o continuă evoluție. Vedem din ce în ce mai multe startup-uri care trăiesc în digital sau care înglobează în ADNul lor tehnologii de ultimă generație – ceea ce pentru noi creează un context favorabil de dezvoltare.
Pasiunea cu care îmi desfășor activitatea vine și din faptul că am acces constant la oameni, businessuri și industrii foarte diferite, care îmi permit să cunosc puțin din fiecare și să învăț de la fiecare. Avem în portofoliu o serie de businessuri de succes, cu acționariat 100% românesc, care mie personal îmi arată că și în România este posibil să ai succes la scară mare. Pentru a ajunge aici, trebuie măcar să încerci și să nu renunți așa ușor la luptă.
România crește cu fiecare antreprenor sau angajat care alege să își împlinească visurile aici, dar la standardele din afară. Standarde pe care le vedem în țările pe care le dăm ca exemplu în discursurile de tipul “în afară e mai simplu, mai bine, mai ușor, iar în România e greu”. Și din fericire, chiar și într-o piață a muncii atât de challenging, încă întâlnim mulți oameni foarte talentați, muncitori, experți în domeniul lor care se pot alinia valorilor antreprenoriale și unei viziuni localizate ce poate să amplifice și să inspire potențial românesc.