marți, martie 18, 2025
spot_imgspot_img
AcasăLife StyleIrisphera, inovație și sustenabilitate în cumpărăturile online

Irisphera, inovație și sustenabilitate în cumpărăturile online

Sunt Antonia Dumitriu, Co-founder & CEO Irisphera, am 22 de ani și am început antreprenoriatul la vârsta de 18 ani.

C&B: Fă o descriere a activității tale!

Antonia Dumitriu: Irisphera oferă magazinelor online de modă un manechin 3D care poate fi costumizat, recomandă cele mai bune haine în funcție de profilul shopper-ului ce pot fi probate la 360° înainte de a le achiziționa. Deci este un virtual personal shopper sau un virtual personal image consultant, putem să îi spunem.

C&B: Cum sună povestea evoluției tale?

Antonia Dumitriu: Am început să lucrez în industria modei de la 16 ani, iar în timpul pandemiei neavând ședințe foto m-am gândit ce pot face și stiam cât de greu este pentru oameni să se descopere vestimentar, cât de consumator de timp și cât de costisitoare este consultanța de imagine pentru ei. Și asa m-am gandit cum putem sa automatizam acest proces, așa născându-se Irisphera.

C&B: Care erau viziunile tale în copilărie/adolescență și care sunt acum?

Antonia Dumitiru: Am început de când eram mică să fac sport de performanță (volei de plajă) și acolo am învățat ce înseamnă reziliența, motivația, ambiția, munca de echipă și cred că acest lucru mi-a insuflat foarte puternic niște valori care în business ajută mult.

C&B: Care sunt principiile de viață și activitate pe care le folosești?

Antonia Dumitriu: Principiile de viață, nativitatea pe care o avem, sunt să contribui cu ceva folositor în mediul în care trăim și să îi ajutăm pe oameni să cumpere conștient, astfel încât să reducem impactul poluarii industriei de fashion care este responsabilă pentru 10% din emisiile de CO2 la nivel global, să se descopere vestimentar și să avem un impact pozitiv asupra planetei. Dar, evident să îi ajutăm și pe retaileri să devină mai eficienți prin reducerea ratei de retur, creșterea ratei de retenție a clienților.

C&B: Crizele pandemice, economice au influențat activitatea ta?

Antonia Dumitriu: Crizele pandemice cu siguranță au influențat activitatea mea pentru că așa a venit ideea. În orice criză există oportunitate și, din fericire, am găsit oportunitatea. Avem parteneri în România, brand-uri locale, Hermosa, Monarh, Bluzat, avem și brand-uri din Italia cu care discutăm, un luxury vintage store. Am început procesul de vânzări din noiembrie și vedem o cerere destul de mare din partea retailer-ilor, suntem în discuție și cu brand-uri mari, atât din domeniul de luxury, cât și fast fashion.

C&B: Ne poți povesti situații amuzante din activitatea ta?

Antonia Dumitriu: Am povești legate de challenge-uri. Aveam un târg și încă nu terminasem prezentarea (prototipul) pentru acel târg și CTO-ul nostru, în Uber, scria cod fix pe ultima sută de metri. A fost intens, dar acum că ne uităm în spate a fost amuzant. Și când am ajuns mi s-a rupt și rochia.

C&B: Aveți un față un potențial client/partener sau angajator. Care este fraza cu care îl convingi?

Antonia Dumitriu: Fraza cu care îi conving depinde și cu omul cu care vorbești. Dacă vorbești cu omul head of inovation atunci evident că o să ne axăm pe partea de inovație, avantaj competitiv, idee și tehnologie. Dacă vorbim despre costumer experience o să spunem cum acest produs influențează și crește rata de conversie a utilizatorului. Dacă vorbim de marketing, la fel, vorbim de rată de conversie. Deci discursul este adaptat în funcție de target-ul cu care discuți.

C&B: Ce sfaturi ai pentru cei aflați la început sau indeciși?

Antonia Dumitriu: Să găsească ceva de care sunt pasionați pentru că dacă ai pasiune vei putea reuși și nimic nu te va putea opri, mai ales în atreprenoriat sunt foarte multe blocaje și challenge-uri. Dar dacă ai pasiune și îți place într-adevăr ceea ce faci o să le depășești și o să găsești soluții la orice probleme. Problemele sunt făcute să fie rezolvate, nu inventariate.

C&B: Care este părere ta despre societate și evoluția ei?

Antonia Dumitriu: . Despre societate și evoluția ei, cred ca ar trebui să fim mai buni unii cu ceilalți, mai înțelegători și într-adevăr să fim corecți. Corectitudinea cred că este o valoare importantă.

Antonia Dumitriu este exemplul clar al unui antreprenor vizionar, care transformă provocările în oportunități și inovația în realitate. Prin Irisphera, reușește nu doar să îmbunătățească experiența de shopping online, ci și să contribuie la un consum mai responsabil și sustenabil în industria modei.

ARTICOLE ASEMANATOARE

ADAUGATE RECENT