Faptul că ultimele săptămâni au fost complet negative pentru Uber, nu reprezintă un secret. O înregistrare video publicată de Bloomberg îl pune pe seful şi cofondatorul Uber Technologies într-o lumină deloc favorabilă. Kalanick se ceartă cu unul dintre şoferii companiei, care îi spune că pierde bani după ce Uber a redus sumele plătite şoferilor. Ulterior, şeful Uber a emis un comunicat prin care işi cere scuze pentru comportamentul său şi pentru lipsa de respect faţă de şofer.
Cu siguranţă, avem de învăţat din greselile celebrului cofondator, scop pentru care l-am menţionat. Bineînţeles, mai sunt mulţi alţii din ale căror mişcări greşite putem trage învăţăminte preţioase. Aşadar, adoptă modestia! Nimănui nu-i face plăcere să lucreze cu persoane extrem de orgolioase şi cu o stimă de sine exagerată. Fără doar şi poate, problemele legate de ego pot îndeparta colegi, parteneri de afaceri sau de viaţă. La fel şi un ton agresiv, folosit în repetate rânduri.
Adevărata modestie necesită conştiinţă de sine sau, altfel spus, discernamînt de sine (facultatea de a se discerne, de a se pătrunde, de a se judeca şi aprecia pe sine, de a fi în legătura cu propria persoana, de a se cunoaşte şi recunoaşte). Şi este o mare diferenţă între a fi cu adevărat modest şi a simula modestia (din interes).
Domnul Kalanick şi-a exprimat sincere păreri de rău, lăsând de înţeles că-şi va schimba stilul de leader:
„Evident, această înregistrare este o răsfrangere a propriei persoane, iar criticile pe care le-am primit reprezintă o reamintire dură că trebuie să îmi schimb fundamental comportamentul şi să mă maturizez. Pentru prima dată, sunt pregatit să recunosc că am nevoie de ajutor în ceea ce priveşte pozitia mea de lider şi intenţionez să îl obţin”.
Rămâne de sperat că aceste scuze oficiale sunt motivate de o reală conştiinţă de sine. Un lucru este clar: greşelile recunoscute sunt aproape iertate. La urma urmei, toţi merităm şansa de a proceda mai bine.