vineri, martie 1, 2024
spot_img
AcasăSpecial GuestGHID – IEȘI DIN ANONIMAT! …cu Sergiu Voicu - Partea 1

GHID – IEȘI DIN ANONIMAT! …cu Sergiu Voicu – Partea 1

Articolele stufoase și scrise sofisticat, textele lungi și titlurile senzaționale ne bombardează privirea în fiecare zi.  Eu vreau altceva și, de aceea, mi-am propus să vorbesc simplu și aplicat și să ofer din experiența mea de 20 de ani de jurnalism și 2 ani de PR. Dacă pur și simplu vă doriți să fructificați mai mult din ceea ce faceți și ce sunteți, ghidul pe care îl citiți acum vă poate fi foarte util. El este la fel de valabil și dacă sunteți om de afaceri sau angajat, și dacă sunteți artist sau freelancer.

Mi-am dat seama că indiferent de vârsta sau experiența noastră profesională este important să știm cum să comunicăm eficient, cum să reacționăm în public, cum și ce să vorbim pe anumite teme. De asemenea, cu toții avem nevoie de sfaturi pentru a crește sănătos notorietatea personală sau a unui brand pe care vrem să îl facem cunoscut.

„Îți ia 20 de ani să construiești o reputație și 5 minute să o distrugi. Dacă te gandești la asta, vei reacționa diferit.” – Warren Buffet

Iată care sunt elementele pe care eu le consider esențiale pentru fiecare dintre noi, atunci când decidem să ieșim din anonimat, dar și pentru cei care vor să popularizeze un brand, o firmă sau un produs.

Este clar că notorietatea se câștigă foarte greu și se poate pierde rapid, dar dacă aplicăm câteva strategii prin care să ne prezentăm corect publicului, vom culege roadele pe termen lung.

În această prima parte a ghidului de ieșire din anonimat vă dau câteva sugestii utile despre:

  • cum să vă spuneți povestea și să aveți și impact cu ea
  • cum și de ce să vorbești direct cu clienții
  • de ce să îți recunoști greșelile și cum faci un plan de a ieși dintr-o criză
  • impactul lui Multumesc!”

– SPUNE POVESTEA:

Cu toții iubim poveștile și ne amintim cel mai bine de oameni, de locuri și evenimente, dacă povestea lor ne-a impresionat. Cel mai bun mod de a te promova și a deveni rapid cunoscut este de a spune acea parte a poveștii care să rămână în memoria colectivă.

”Kodak vinde filme, dar nu face reclamă la filme. Ei fac reclamă la amintiri.” – Theodore Parker

Spune povestea ta, povestea de afacere, povestea produsului, a colegilor, a celor mai grele încercări și a punctelor de cotitură în afaceri sau în viața personală, spune povestea succesului, dar și povestea lecțiilor de viață învățate.

”Dacă succesul arată ca un tort supraetajat cu frişcă şi ciocolată glazurat, atunci reclama nu e vişina sau cireaşa pentru ornat, ci jumătate de blat însiropat.” – Michelle Rosenberg

Pregătește din timp modul în care îți spui povestea, cum o împachetezi să fie mai atractivă, ce detalii folosești și ce etape omiți să menționezi.

Începe cu o glumă, o zicală, o întrebare retorică sau o declarație surprinzătoare pentru a captiva atenția.

Vorbește despre cum ai ajuns să faci ceea ce faci acum și pe ce drumuri credeai că o să ajungi. Poveștile inspiraționale sunt mereu captivante, de aceea folosește parte din parcursul tău pentru a-l transforma în lecții pentru cei mai tineri sau la început de drum. Care au fost primele provocări și succese? Este o întrebare care trebuie să își găsească răspunsul în povestea ta, în care poți să incluzi și detalii despre primul produs sau serviciu lansat, cum a fost receptat de public sau cum te-ai reconfigurat pentru că realitatea era diferită față de planul pe care ți-l făcusei.

Inserează în poveste și cifre, comparații, descrieri ale unor evenimente, dar povestește și despre persoanele cheie implicate în călătoria ta, fie că e vorba de colegi, de parteneri sau familie.

Sinceritatea este un cârlig important al oricărei istorioare. Fii sincer despre dificultățile întâmpinate, dar și despre gândurile și sentimentele care te-au încercat în procesul de depășire a obstacolelor. Cel mai important în astfel de momente de sinceritate este să spui și ce ai învățat din aceste experiențe.

Este important să evidențiezi momentele dificile care te-au pus la încercare, dar care te-au făcut și mai puternic sau au schimbat modul de gândire pentru viață sau pentru produs/afacere.

Orice parcurs al unui om sau a unei afaceri devine mai interesant dacă aflăm și cum au fost luate deciziile majore și cum au influențat cursul lucrurilor.

Cu toții vrem să aflăm cheia succesului și care au fost factorii care au influențat sau au fost decisivi pentru reușită. De aceea, este recomandat ca orice poveste să ofere o concluzie puternică, în care să subliniezi cum experiențele tale au contribuit la dezvoltarea ta personală și profesională, la dezvoltarea afacerii, a echipei, a brandului sau a vieții celor din jur.

Ține cont că orice spui trebuie să conțină emoție, gânduri, sentimente, pentru că doar așa poți construi un drum emoțional care aduce ascultătorului povestea de neuitat,

Fii autentic, nu încerca să imiți, să exagerezi sau să minimizezi anumite situații și gândește mereu înainte de a spune povestea că acest discurs, dacă este bine spus în scris sau vorbit, poate crea un impact semnificativ și poate stabili emoțional cea mai bună și simplă legătura dintre tine, afacerea ta și cei care ascultă sau citesc.

– VORBEȘTE DIRECT CU CLIENȚII:

Clienților le place ca șeful de magazin, de fabrică, de restaurant, să le vorbească și să îi bage în seamă. Iar un client care a vorbit direct cu patronul va reveni mai cu bucurie în acel loc și va cumpăra produsele recomandate.

”Oamenii nu cumpără din motive logice. Oamenii cumpără din motive emoționale.” – Zig Ziglar

Ascultă cu atenție, arată că îți pasă de opiniile și nevoile clienților, dar pune și întrebări și încurajează clienții să îți spună din experiențele lor. Această strategie îi va aduce pe oameni mai aproape de tine.

Un secret în dialogul cu un client este să îi folosești numele în discuție și să îi faci recomandări personalizate sau oferte speciale care ar putea să îl readucă în magazin, restaurant sau în locul afacerii tale.

Implică și echipa în acest mod de lucru, în care interacțiunea cu clientul este o regulă și nu o excepție.

Arată empatie clienților, iar dacă apar probleme, arată că îți pasă și că vrei să găsești cea mai rapidă și bună soluție.

Este util și pentru tine și pentru afacerea ta să ceri feedback din partea clienților și astfel să poți îmbunătății ce este de îmbunătățit sau să evidențiezi lucrurile bune despre care vorbesc clienții tăi. La schimb, poți trimite clienților mulțumiri sau urări și cadouri cu ocazii speciale (aniversări, sărbători).

– RECUNOAȘTE GREȘELILE:

Dacă ai greșit și ai fost taxat pentru asta, recunoaște greșeala și prezintă lucrurile bune pe care le-ai făcut.

”Onestitatea și integritatea sunt de departe cele mai mari atuuri ale unui antreprenor.” – Zig Ziglar

Fii sincer și recunoaște greșeala deschis. Evită prea multe scuze și nu pune greșeala în cârca altora. Plasarea responsabilității aduce neîncredere și arată că nu ești responsabil pentru propria greșeală.

Cere iertare pentru eventualele inconveniente sau probleme cauzate și arată că înțelegi impactul greșelii. Omul cu care interacționezi așteaptă de cele mai multe ori să vadă și care sunt pașii pe care îi ai în vedere pentru a remedia greșeala.

Arată că greșeala nu definește activitatea ta și subliniază dintre aspectele bune, care pot avea efecte pozitive și pentru persoane care au sesizat o greșeală.

Desigur, și în social-media regulile de politețe pentru greșeli sunt la fel de valabile.

Nu plac nimănui comentariile negative de la postări, dar și lor trebuie să le răspunzi. cu siguranță, răspunsul necesită atenție și diplomație. Nu răspunzi niciodată cu aceeași monedă.

”Statisticile arată că atunci când cumpărătorii se plâng, proprietarii de afaceri și managerii ar trebui să se entuziasmeze. Cumpărătorul care se plânge reprezintă o ocazie extraordinară pentru a-ți crește afacerea.” – Zig Ziglar

Ai primit comentarii negative? Mulțumești pentru punctul de vedere, spune dacă nu îl împărtășești și adu argumente pentru care situația este diferită în realitate.

„Rămâi fidel valorilor tale. Ăsta este motivul pentru care tu ești un succes și modul în care faci ca lucrurile incredibile să devină realitate.” – Rafe Offer

– MULȚUMEȘTE:

Mulțumește cât de mult poți. Puterea lui “Mulțumesc!” este mai mare decât orice campanie de vânzări și marketing. În plus, surprinde-ți clienții, angajații și colaboratorii cu bilețele sau telefoane de mulțumire. ”Mulțumesc” este cuvântul cu putere de multiplicare pentru brandul tău.

Mulțumește angajaților pentru eforturile lor și pentru contribuția lor la succesul echipei.

Poți organiza evenimente speciale de mulțumire sau poți să oferi premii și recunoaștere individuală.

Trimite mesaje de mulțumire personalizate celor care au ales produsele sau serviciile tale sau celor care te-au felicitat pentru o performanță obținută.

Când mulțumești, nu este nevoie de mesaje complicate. Folosește mereu mesajele simple, dar autentice.

Sunt Sergiu Voicu – specialist în comunicare, jurnalist, antreprenor și turist.

  • Senior PR Consultant din aprilie 2022.
  • Sunt jurnalist specializat în economie, afaceri, finanţe, bănci şi în turism, cu peste 20 de ani de experiență în cele mai importante instituții de presă din România.
  • Din 2017 sunt realizatorul proiectului România Fast Forward, unde fac reportaje ample despre români de succes, oameni de afaceri cu poveşti frumoase şi companii autohtone de top.
  • În decursul anilor am prezentat atât emisiuni de business, de călătorii, dar şi de divertisment.
  • Am experienţă de peste 12 ani de reporter de ştiri acreditat la Guvern şi am avut ocazia să fiu regizor şi regizor secund pentru câteva documentare de televiziune.
  • Am lucrat 5 ani şi în radio, unde am fost atât realizator de emisiuni radio, cât şi DJ.
  • Sunt absolvent de Studii Economice şi am urmat un masterat în Jurnalism.

Mai jos, link-urile mele de social media:

Facebook

ARTICOLE ASEMANATOARE

ADAUGATE RECENT

Acest site web folosește cookie-uri și vă solicită datele personale pentru a vă îmbunătăți experiența de navigare.