Workplace este un instrument de comunicare destinat afacerilor si organizatiilor non-guvernamentale si poate inlocui e-mailul sau celelalte platforme de comunicare de la serviciu.
Denumit pana la lansarea oficiala “Facebook at work”, Workplace este intr-o continua dezvoltare de 2 ani in birourile Facebook din Londra, fiind testat in varianta beta de 1.000 de companii si firme din intreaga lume. Companii precum Starbucks si Danone au luat deja in primire aceasta aplicatie.
“Am înlocuit lucrurile care existau deja și le-am regrupat într-un singur instrument care îi va permite utilizatorului să dispună de un perete de informații, la fel ca în cazul profilului lor privat, de Facebook Live, videochat, etc. Aproximativ 95% din ceea ce am dezvoltat pentru Facebook este integrat în cadrul Workplace", a declarat Julien Codorniou, directorul general al Workplace.
Spre deosebire de celelalte componente Facebook, Workplace este o platforma individuala. Nu este nevoie de un cont de Facebook pentru a o accesa; pana si culoarea predominanta este diferita fata de cea a retelei sociale. Albastrul Facebook-ului este inlocuit de gri.
Compania a declarat ca singura implicare a Facebook va fi aceea de a transfera date de la un utilizator la altul, totul ramanand in proprietatea companiei. Utilizatorii au un abonament de la 1 pana la 3 euro, iar ONG-urile sau centrele universitare beneficiaza de gratuitate.