Elena Grumăzescu este un recrutor pasionat, cu un angajament puternic față de profesia ei. Ea acceptă provocările recrutării și se mândrește cu abordarea ei profesională. Cunoscută pentru respectul, pasiunea și ascultarea activă, Elena creează experiențe pozitive pentru candidați pe parcursul procesului de recrutare. Ea recunoaște percepțiile mixte ale recrutorilor din industrie, dar se remarcă prin dăruire și pricepere. Blogul Elenei servește drept platformă pentru împărtășirea perspectivelor și ideilor în recrutare, sperând să inspire și să se conecteze cu alții care îi împărtășesc pasiunea. Elena Grumăzescu este câștigătoarea premiului HR Ambassador 2023!
Gabriela Roșca: Elena Grumăzescu, îți urez bun venit!
Elena Grumăzescu: Bună, Gabriela, mă bucur să te revăd. Îți mulțumesc pentru invitație. Sunt entuziasmată și puțin emoționată să discutăm azi, pentru că sunt multe subiecte importante de abordat. Sperăm să reușim să acoperim cât mai multe în timpul pe care îl avem.
Gabriela Roșca: Cine este, de fapt, Elena Grumăzescu?
Elena Grumăzescu: Mă simt norocoasă să pot împărtăși cu cei care mă cunosc sau nu, tot ce am învățat și tot ce fac în prezent. În acest moment, aș spune că mă definesc ca fiind un profesionist în domeniul HR, cu o pasiune deosebită pentru recrutare. Recrutarea a fost prima mea dragoste profesională, care mi-a rămas adânc în suflet de mai bine de opt ani. Deși am explorat diverse arii, recrutarea continuă să-mi umple sufletul și să-mi ocupe mare parte din timp.
În prezent, sunt și mamă. Da, am un băiețel minunat de aproape nouă ani. Sunt și moldoveancă, mândră de asta. În fiecare zi, pun suflet în tot ce fac și mă străduiesc să realizez lucrurile cât mai bine, așa cum le simt. Un ingredient magic pentru mine este emoția – să aduc emoție în organizații, în discuțiile cu oamenii. Acum, simțind emoția când mă uit în ochii tăi și îți vorbesc, mi se pare esențial să ne conectăm emoțional cu ceilalți. Încerc să promovez această emoție în organizații și companiile unde lucrez.
HR-ul pentru mine e ca o lume minunată, pe care mă bucur să o explorez și să o împărtășesc cu alții, arătându-le ce înseamnă cu adevărat. Pentru mine, este minunată, mai ales pentru că prin ea ajut pe ceilalți.
Gabriela Roșca: Ce anume te pasionează și te motivează în această arie a HR-ului?
Elena Grumăzescu: În ultimii opt ani, referindu-mă la ceea ce ai spus despre provocările și schimbările din domeniu, am întâmpinat multe dintre acestea. De fiecare dată, am simțit că am reușit să mă adaptez, chiar anticipând anumite situații. Am fost mereu foarte atentă la tot ceea ce se întâmplă în jurul meu, de la contextul socio-economic până la conexiunea cu candidații, pentru a înțelege nevoile lor și a fi acolo să-i ascult. Am încercat întotdeauna să fiu activ implicată în ceea ce fac și să abordez lucrurile cu conștientizare, pentru a înțelege și a menține pasul cu schimbările, chiar să fiu cu un pas înainte.
Recrutarea mă satisface enorm, în primul rând pentru că simt că am un impact real și că pot influența parcursul vieții profesionale a oamenilor. Am primit numeroase feedback-uri pozitive, de la candidați juniori la cei seniori, care mi-au mulțumit pentru că le-am oferit o nouă perspectivă sau i-am ajutat să facă o schimbare de carieră. Am întâlnit chiar persoane care se gândeau că sunt aproape de pensionare și totul se termină acolo. Am crezut întotdeauna că nu ești niciodată prea vechi sau prea tânăr pentru a face schimbări sau a începe de la zero. Atâta timp cât crezi în visul tău, trebuie să perseverezi în el și să continui să înveți de la oricine și din orice situație.
Un lucru esențial este să fii mereu atent și receptiv la tot ce se întâmplă în jurul tău. Tratez recrutarea nu doar ca pe un proces de angajare, ci ca pe un cumul de factori. Încerc să văd imaginea de ansamblu, să nu mă limitez doar la recrutare în sine, ci să ofer și o serie de ‘addon-uri‘, cum ar fi consiliere, sfaturi și o experiență completă. Cred că acesta este motivul pentru care candidații au experiențe plăcute cu mine, deoarece ofer mai mult decât un simplu proces de angajare.
În activitatea mea, ofer feedback-uri care îi ajută pe candidați să progreseze. Consider că nu există un feedback negativ. Dat fiind că interacționez zilnic sau săptămânal cu mulți candidați, este clar că nu toți vor fi recrutați. Totuși, cred că este fascinant să poți oferi un feedback care să ajute candidații să se îndrepte către alte companii sau să-și ajusteze anumite aspecte pentru a-și mări șansele de reușită altundeva. Fiecare persoană are un loc potrivit pentru ea.
Pentru cineva care caută un loc de muncă, este normal să dorească să fie angajat cât mai repede posibil. Pe de altă parte, nu este benefic să fie angajat oriunde, doar pentru a descoperi ulterior că nu este potrivit pentru acea poziție. Consider că un ‘nu‘ primit la momentul potrivit poate fi extrem de valoros. Uneori, în momentul respectiv, un refuz poate părea dezamăgitor, dar cu timpul, îți dai seama că acesta a fost cel mai bun lucru care ți s-a putut întâmpla. Acest lucru este valabil nu doar în recrutare, ci în multe aspecte ale vieții. Trebuie să interpretăm aceste refuzuri din perspectiva experienței acumulate și să încercăm să le acceptăm cu înțelepciune și maturitate, pentru a ajunge la o înțelegere mai profundă a situației.
Mai jos, discuția video completă:
Despre Gabriela Roșca:
Gabriela Roșca este un specialist în Resurse Umane (HR) cu peste două decenii de experiență, remarcându-se prin inițierea de proiecte inovative în domeniul HR, orientate spre dezvoltarea profesională a oamenilor din acest sector. Fondator al POINT Consulting Digital și co-fondator al SMART HR și piatamuncii.info, Gabriela pune accent pe valoarea umană, totodată crezând ferm în puterea colaborării între om și tehnologie. Este o susținătoare activă a progresului și luptă pentru recunoașterea importanței strategice a departamentului de HR în structura oricărei companii, pledând pentru sinergia eficientă între toate departamentele unui business.