Crina Alexandra Marc este o tânără antreprenoare din Harghita, stabilită în Anglia, unde și-a început practica în domeniul organizării de evenimente. Din iulie 2020, pasiunea ei are și nume: STYLE EVENTS DECOR, o firmă specializată în decorarea și planificarea evenimentelor, cu sediul în Croydon, Regatul Unit.
Pe lângă faptul că ceea ce face îi aduce bucurie și împlinire, Crina spune că fericirea și mulțumirea clienților sunt principalele motive care o motivează să meargă mai departe și să se perfecționeze continuu. Să aflăm mai multe despre parcursul ei.
Cosmina / C&B: Cum sună povestea ta în domeniul în care activezi? Cum a început totul?
Crina Marc: Povestea mea a început acum 9 ani, când am ajuns în Londra. Am lucrat într-un restaurant unde se organizau evenimente, dar acesta nu oferea serviciul de decorare a sălii. Am observat o oportunitate și am decis să mă implic în acest domeniu. Chiar dacă la început nu aveam prea multe cunoștințe despre realizarea unui decor și simțeam că îmi lipseau anumite abilități, am început cu decoruri simple și aranjamente florale.
Realizarea unui decor mic îmi lua jumatate de zi sau chiar o zi. Cu timpul, am dobândit mai multă experiență și încredere, iar acum, după 9 ani, am propria afacere și am evoluat de la a organiza un eveniment de weekend, la 6-7 evenimente pe săptămână.

C&B: Ai avut mentori? Cine te-a ajutat în formare?
Crina: Nu pot spune că am avut neapărat mentori. Întotdeauna mi-a plăcut să învăț de la fiecare persoană cu care am intrat în contact, preluând de la fiecare câte un aspect pe care l-am văzut util pentru mine. Consider că fiecare persoană cu care intri în contact te poate ajuta să crești, chiar și atunci când interacțiunile nu sunt întotdeauna pozitive.
C&B: Când ai știut că această pasiune e drumul tău?
Crina: De când eram mică am știut că vreau să am propria afacere. Nu aveam neapărat o viziune clară despre ce ar trebui să fie aceasta, dar știam că va implica lucrul cu oamenii.
Mai târziu, în facultate, am avut ocazia să interacționez puțin cu organizarea de evenimente și am realizat că îmi place foarte mult acest domeniu. Am început să visez la ideea de a avea o firmă de decor, dar pe atunci părea doar un vis îndepărtat, fiind studentă și fără prea multe resurse financiare.
C&B: Cum s-a materializat până acum pasiunea pentru acest domeniu?
Crina: Am realizat decoruri pentru peste 200 de evenimente în fiecare an de când am început. Cea mai mare realizare, însă, este faptul că fac ceea ce îmi place și mă împlinește, iar clienţii sunt mulțumiți.

O altă realizare este extinderea portofoliului de evenimente al Style Events Decor. Am început cu decoruri simple, pentru botezuri și aniversări, iar treptat am trecut la evenimente mai mari și decoruri mai complexe. Ne-am extins serviciile și pe partea de catering și organizare de evenimente.
C&B: Ai vreun mesaj pentru cei care ar vrea să urmeze același drum?
Crina: Să aibă încredere în ei, chiar și atunci când nu se simt susținuți de cei din jur. Dacă ai un vis, o pasiune sau un talent, înseamnă că nu este ceva întâmplător, ci este calea ta.
Totodată îi îndemn să fie deschiși la oportunități, să fie perseverenți și să se înconjoare de oamenii de la care au ce învăța.
C&B: Cum arată activitatea ta curentă și spre ce vrei să te îndrepți?
Crina: În domeniul evenimentelor, nici o zi nu seamănă cu alta. Sunt mereu în contact cu oameni noi, iar provocările și ideile noi apar constant. Este un domeniu foarte dinamic.
În prezent, activitatea mea principală constă în partea creativă, respectiv realizarea decorurilor pentru diverse evenimente (nunți, botezuri, aniversări, evenimente pentru copii, evenimente corporate).

De asemenea, în paralel, ne ocupăm și de organizarea evenimentelor, logistică și servicii de catering. În viitor, intenționăm să construim o echipă mai mare, să acoperim noi zone și să ne dezvoltăm, să diversificăm.
C&B: Care sunt principiile pe care le aplici în activitate?
Crina: Consider că fiecare experiență prin care am trecut a avut un rol important în procesul meu de evoluție. Chiar și atunci când a fost o experiență mai provocatoare sau mai neplacută, asta m-a ajutat să îmi depășesc niște limite.
Un alt principiu după care mă ghidez este să învăț constant și să mă dezvolt. Cred că suntem într-o continuă schimbare și că toată viața avem de învățat.

C&B: Care a fost cel mai mare obstacol și totodată cea mai mare împlinire cu Style Events Decor?
Crina: Nu îmi amintesc neapărat despre un obstacol mare, dar am avut obstacole și provocări, am învățat cu timpul că fiecare dificultate este o oportunitate de creștere, chiar dacă la momentul respectiv nu vedeam lucrurile așa.
La început, mi-a fost dificil să mă promovez, iar după ce am reușit, în perioada de după COVID, am avut foarte multe evenimente și nu reușeam să mai fac față comenzilor, ceea ce a dus la unele greșeli, tensiune și multă oboseală. Aveam zile în care nu avem timp să mănânc sau să dorm suficient, iar a avea o zi liberă era un lux pe care nu mi-l permiteam.
Pe partea de organizare și catering, am întâmpinat mai multe provocări. Noi închiriem locațiile și sălile și s-a întamplat odată să fiu anunțată cu două săptămâni înainte că o locație înregistrează o dublă rezervare și nu mai putem găzdui evenimentul, așa că a fost necesar să găsim repede altă locație.

Cea mai mare împlinire este când văd că oamenii sunt încântați și mulțumiți de decorurile pe care le realizez.
C&B: La ce lucrezi acum și ce gânduri ai pentru viitor?
Crina: Am mai multe vise, dar îmi place să le împărtășesc doar atunci când sunt pe cale de a deveni realitate. Poate la momentul unui viitor interviu vor fi deja realizate.