Se tot discută despre șansele limitate ca o femeie care a devenit mamă să intre în antreprenoriat. Ei bine, pentru astăzi avem un exemplu. L-am ales, pentru că este mai complex, deoarece antreprenoarea noastră vine după nașterea succesivă a două fetițe minunate. Loredana Trocan, căci despre ea este vorba, este o femeie ambițioasă, sociabilă, hotărâtă și devotată proiecțiilor sale. Călătorește când are ocazia și iubește muzica, dacă ne-am referi la pasiunile sale. Pe lângă afacere, viață de familie și pasiuni a ales să devină ambasador ELITE BUSINESS WOMEN.
“Pentru mine e foarte important confortul pe care îl oferă spațiul în care locuiesc, fie acasă, fie la birou. Pot să spun că are foarte mare influență asupra activității noastre, modul în care ne amenajăm spațiul în care trăim. Și având în vedere că ne petrecem majoritatea timpului la job, am ales să ajut persoanele fizice și juridice să își amenajeze un spațiu de lucru folosind mobilier ergonomic, de o calitate superioară și design care să se potrivească cu identitatea brandului, să ducă la productivitate și o stare de bine pentru angajații și clienții care vor pășii în acel spațiu”
C&B: Loredana, care a fost primul tău contact cu antreprenoriatul?
Loredana Trocan: “Primul contact cu antreprenoriatul l-am avut în timpul facultății. Nu aveam experiență, nici bani, dar aveam energie, curaj, dorința de a face ceea ce îmi place și o doză de inconștiență. Am pornit de la zero și am deschis o agenție BTL (Below-the-line). Organizam și implementam campanii de promovare în magazine, samplinguri în mai multe medii (stradal, malluri, magazine, târguri), cursuri de modelling, prezentări de modă, festivaluri de modă, având alături o echipa de promoteri, hostese, modele și colaboratori. Datorită unor probleme personale, am ales să mă și angajez pentru a avea un venit stabil, astfel am fost nevoită ca pe parcurs să renunț la activitatea cu agenția. Am lucrat timp de patru ani în departamentul de vânzări al unei multinaționale și am câștigat mai multe concursuri. A urma o perioadă de pauză în cariera mea, atunci când Dumnezeu mi-a oferit bucuria de a deveni mămică. Timp de 3 ani și jumătate m-am dedicat creșterii fetițelor mele, care acum au 4 ani, respectiv 2 ani și jumătate. În ultimul an din concediul de creștere al copilului, m-am pregătit pentru a face din nou o schimbare în viața mea. Am cumpărat o franciză. Și partea bună e că în urma participării cu un plan de afaceri în cadrul competiției Centrul de excelență în promovarea antreprenoriatului IMMpact Vest, proiectul a fost aprobat pentru finanțare nerambursabilă. Un start perfect pentru primul an de funcționare al afacerii. Franciza aleasă se numește HANSEN ergonomics studio, este prezentă pe piață de mai bine de 15 ani. Am ales acest model de business pentru că este deja testat, oferă know-how și suport.”
C&B: Care erau viziunile tale în copilărie/adolescență și care sunt acum?
Loredana Trocan: “Foarte interesant să te gândești la ce îți doreai în copilărie. Știu că eram foarte activă și aveam mai multe activități. Îmi plăcea să cânt, să compun poezii, povești, să desenez, mergeam la cercul de literatură și la cursuri de limba spaniolă. De asemenea, îmi plăcea matematica. A fost greu să îmi aleg liceul și facultatea, pentru că aveam înclinații spre muzica, dar în același timp eram printre elevii buni din clasă. Am ales să merg către domeniul tehnic, dar nu am renunțat la pasiunea pentru muzica (le-am făcut în parallel). Astăzi cred că e important să ținem cont de pasiunile noastre, să nu ne fie rușine cu ele, ci să le consideram un atuu. E foarte importantă răbdarea, perseverența și focusul pentru ceea ce ne dorim să realizăm în viață, fie în plan personal sau profesional.”
C&B: Povestește-ne o întâmplare/experiență pozitivă și una negativă legată de activitatea ta!
Loredana Trocan: “Experiența cea mai fericită a fost când am primit finanțare pentru proiect și implicit un ajutor uriaș pentru primul an de business; Experiența neplăcută a fost atunci când am renunțat la activitatea cu agenția, datorită unor evenimente neplăcute din viața personală. Tatăl meu s-a îmbolnăvit de cancer și mai apoi l-am pierdut. Dar, îmi place să cred că ce nu te doboară te face mai puternic.”
C&B: Oferă sfat/sfaturi pentru cei aflați la început sau indeciși!
Loredana Trocan: “Pentru cei care doresc să își deschidă o afacere sau să facă o investiție, dar nu au experiență, le recomand să studieze piața francizelor care oferă modele de business în domenii diferite. Deși franciza vine cu know-how și suport, să nu uite să facă înainte o analiză a pieței și un buget cât mai real, să apeleze la specialiști acolo unde nu are experiența necesară. Franciza Hansen mi-a oferit partea care îmi lipsea, și anume un portofoliu de produse și furnizori deja testat, produse de calitate, notorietatea brandului și o echipă care să mă ajute în implementare.”
C&B: În cazul tău, pentru ce sau cu ce se luptă Raționalul și Sentimentalul?
Loredana Trocan: “Sunt o persoană destul de impulsivă și emoțională. Dar cred ca acestea la mine sunt egale cu intuiția. De multe ori am amânat multe decizii din cauza raționalului, și mi-am dat seama că mai bine acționam la timpul potrivit cum îmi spunea intuiția.”
C&B: Încerci o definiție proprie pentru societatea, afacerile și carierele din România?
Loredana Trocan: “Cred că în ziua de azi să ai curajul să devii antreprenor în România și să reușești să ai și o afacere profitabilă, trebuie să ai mulți nervi și rezistență la stres/sistem. Dar cred că cei care aleg să rămână în țară și să facă ceva pentru a crește nivelul de trai și economia țării, sunt demn de admirat pentru curajul, voința, răbdarea și perseverența de care dau dovadă.”
C&B: Ți-ai dorit rolul de ambasador Elite Business Women, de ce?
Loredana Trocan: “Misiunea companiei, și implicit a mea, este de a dezvolta antreprenoriatul feminin. ELITE BUSINESS WOMEN este o companie care te ajută să crești, prin instrumentele pe care le oferă. Are proceduri bine stabilite și oferă un mediu propice de dezvoltare atât pentru membrii echipei, cât și pentru membrii comunității. Cred că ELITE BUSINESS WOMEN este într-un trend ascendent, și dacă la un moment dat credeam că sunt anumite lucruri care pot fi îmbunătățite, acestea deja au fost puse în aplicare și mă bucur să fac parte din această dezvoltare. Când am aplicat pentru poziția de Ambasador cunoșteam activitatea Elite Business Women, deoarece participasem în urmă cu câteva luni la un eveniment ELITE BUSINESS CLUB și mi-a plăcut foarte mult energia pe care am primit-o, plus că mi s-a părut locul potrivit pentru a cunoaște oameni cu aceleași interese. În cadrul EBW am văzut un parteneriat win-win, în care ajut la creșterea clubului, ajut antreprenorii să se conecteze și în același timp eu cresc alături de ei.”