Pentru majoritatea oamenilor să ai un brand personal pare o idee nebunească. „Cum Bianca, să te crezi un BRAND, dar ce, tu ești Coca-Cola, sau Prada?” Adevărul este că toți avem deja un brand personal. S-ar putea să nu fie formal sau ceva la care să ne gândim tot timpul, dar este acolo. Aș traduce Brand Personal cu Reputație. Avem cu toții o reputație în piață? Ca angajat, profesionist, șomer etc. DA, avem. Deci, este timpul să începem cu adevărat definirea a ceea ce înseamnă brand personal și să-l construim consecvent ! Ce spui, cum spui, ce faci, cum faci, ce porți, cum porți, dar mai ales DE CE, toate acestea formează reputația ta.
Cum ne putem construi un brand personal?
Începe cu CINE sunt, așa zic marii filozofi greci, sau marele coach Tony Robbins. Dacă îți este clar ce valori ai, cine ești, pe această fundație poți construi fără îndoială! Că ești sportiv, agricultor, antreprenor, artist, este perfect, știi cine EȘTI, oh well și de aici pornim cu partea de construcție! Da, desigur calitatea muncii tale, profesionalismul, sunt litere de lege!
Modalități de a promova brand-ul personal?
În viziunea mea, câteva idei la îndemână consecvent aplicate, vor face minuni! Până la urmă, eu am pornit de la ZERO fost angajat în multinationale , am creat cel mai mare Club de Afaceri pt femei antreprenor cu prezență națională & internațională, Elite Business Women, check it out! Așadar, cum ne promovăm și construim brandul personal?
- Creează-ti cărțile de afaceri personalizate!
Sunt în mod constant șocată de numărul de antreprenori, care nu au nici o modalitate de a rămâne în contact, altele decât prin a “împinge” o foaie cu datele de contact în fața interlocutorului. Crează-ți cărți de vizită personalizate. Cele pe care le imprimi la domiciliu pe propriul computer , nu sunt destul de bune!
2. Dezvoltă-ti un pitch de prezentare ca antreprenor, sau profesionist!
Fii gata! Nu știi niciodată când poate apărea oportunitatea de a te prezenta și tu vei fi stresat pentru că nu exersezi intenționat! Cine esti, cu ce te ocupi, ce este important din tot ce faci?
Cum să te prezinti? Oferă suficiente informații pentru a face oamenii să dorească să le spui mai mult. Nu te concentra pe trecutul tău; ci pe viziunea ta, pe viitor! Nimănui nu-i pasă că ai 15 ani de experiență în contabilitate. Oamenii doresc să știe ce poți face pentru ei acum!
3. Inspiră oameni!
Acum, că ai cărți de vizită și pitch –ul exersat, participă la evenimente de networking!
Participa la conferințe și evenimente în cadrul cărora te poți prezenta, poți împărtăși viziunea ta cu alți oameni și poți face networking! Următorul articol va fi clar despre networking! Eu vad networking-ul ca un instrument de dezvoltare de business și creare de brand personal! Am creat un business national și international prin NETWORKING, suntem 10.350 de antreprenori în Elite Business Women & growing J
4. Creează-ți un NETWORK
Dacă participi la networking este pentru că îți creezi un NETWORK de oameni compatibili cu care să colaborezi, creezi, dar mai ales alături de care să crești.
Ce cred eu despre networking? Networking-ul este despre capacitatea de a asculta!
Networking –ul nu este despre tine. E vorba despre construirea unei relații. Este vorba despre a ajuta oamenii din rețeaua ta de prieteni și colegi să se conecteze pentru beneficiul reciproc.
Este vorba despre a afla ce nevoi au oamenii din rețeaua ta și a-i ajuta! Învață să oferi și vei primit în dar relații de parteneriat pe termen lung!
5. Actualizați-vă profilul LinkedIn
Permite-mi să îți spun secretul meu în construirea rețelei mele de afaceri: profilul meu profil de LinkedIn J
Asta m-a adus mai aproape de oamenii pe care voiam să-i întâlnesc pentru parteneriatele de afaceri.
Da, pe primul meu partener de afaceri, l-am întâlnit prin LinkedIn. Și eram din diferite părți ale lumii, eu România și el Africa de Sud. Mai târziu, când am avut ocazia de a adera la The Alpha International, am luat legătura cu fondatorii prin intermediul LinkedIn. Încă te mai gândești la asta? Îți ia câteva minute pt a personaliza profilul LinkedIn!
6. How Are You Call
La un moment dat am întâlnit una dintre cele mai de succes persoane de vânzări din România.
El a spus: secretul meu este că rămân în contact cu oamenii, asta îi ia prin surprindere, pentru că văd că îmi pasă de ei și în afara relației profesionale! Sunați oamenii din network-ul vostru, nu să le cereți ceva, ci pur și simplu să întrebați: ce mai faci?! Da, un telefon va păstra relațiile active! Și Da, funcționează!
Dar mai presus de toate, brand-ul personal este despre acțiunile tale și REZULTATE pentru construcție de reputație!
Un brand personal nu este suma de tweet-uri sau postări pe Facebook! Nu pozele pe care cineva alege să le împărtășească în Social Media. Asta e doar o mică parte dintr-o reputație. Cel mai important și cea mai grea parte este însumarea de acțiuni constante,rezultate și munca pe care o persoană o face zi de zi, pe o perioadă lungă de timp . Nu se întâmplă peste noapte să creezi un brand personal. Lucrez de 11 ani la brandul personal și nu este nici pe departe unde vreau să ajung. Muncesc și construiesc cu profesionalism în fiecare zi! Tu cum îți construiești brand-ul personal?
To your personal brand!