Daniela Nicolaiciuc este antreprenor de 20 ani, atât cât are și fiica sa cea mare. Crede în valori precum familie, disciplină, perseverență și loialitate. A crescut de la zero și a menținut o firmă cu profit an de an. „Suntem ceea ce facem în mod repetat, prin urmare perseverența nu este o acţiune, ci un obicei. Așa și eu fac zilnic activități într-un ritm pe care îl aleg urmărind cu strictețe agenda zilnică.”
C&B: Cum sună povestea carierei sau afacerii dumneavoastră?
Daniela Nicolaiciuc: „Cu experiența dobândită în anii în care am lucrat în cea mai mare întreprindere de produse electronice până în 1989 și pe urmă în cele 2 companii cu capital privat dintre care ultima fiind tipografia Arta Grafica,am decis să devin antreprenor în domeniul în care aveam cea mai mare expertiză profesională, lucru care s-a întâmplat in anul 1999, astfel luând ființă NCD IMAGE SRL.
Firma a avut ca principal domeniu de activitate publicitatea, în special toată gama de tipărituri și materiale promoționale.Recunosc că agendele personalizate m-au pasionat în mod deosebit, de aceea an de an am căutat împreună cu partenerii mei să creăm cele mai frumoase modele care să îmbine utilitatea cu corporate-ul, dar mai ales frumosul cu calitatea și eleganța.Portofoliul de clienți a crescut de la an la an, deoarece sunt o persoană disciplinată și organizată și m-am bucurat de încrederea clienților mei prin seriozitate și implicare în fiecare proiect pe care l-am derulat.
În anul 2001 am extins domeniul de activitate al firmei comercializând și producând pentru prima dată în România, cu ajutorul unei fabrici de mase plastice ambalajele de unică folosință, din polipropilenă pentru colectarea deșeurilor înțepătoare- tăietoare din unitățile sanitare; fie că sunt de stat sau private.
În anul 2010 m-am extins din nou, de data aceasta în domeniul serviciilor de îngrijire și frumusețe, apărând astfel Salon Cosmetic Trestiana, partener Guinot, brandul nr. 1 în Franța și nu numai.
În 2015 am adus a doua linie de cosmetice profesionale: brandul românesc Gerovital, demonstrând clientelor că având cosmeticiene bine pregătite profesional dar și produse de calitate se pot obține rezultate excepționale.
De aceea nu uit să spun tuturor că Salon Cosmetic Trestiana este sub umbrela 2G (GUINOT ȘI GEROVITAL), ambele branduri de excelență în cosmetica, salon care te ajuta sa te îngrijești înainte de toate și să descoperi că frumusețea naturală este atu-ul tău înainte de machiaj sau chirurgie estetică.”
C&B: Care erau viziunile dumneavoastră în copilărie/adolescență și care sunt acum?
Daniela Nicolaiciuc: „Când eram copil și mai ales în adolescență mi-am dorit să devin profesor de istorie, deoarece una din pasiunile mele este și a fost dintotdeauna istoria, mereu fiind fascinată de personalitățile care au condus imperii,care au schimbat destine, de civilizațiile antice, de faptul ca în sine istoria este o poveste, iar oamenilor mici si mari le plac deopotriva poveștile. În prezent, mi-aș dori să prezint tinerilor povestea mea în antreprenoriat exact așa cum a fost, așa cum este. Îmi place sa trăiesc în aici și acum, sa fiu conștientă de toate oportunitățile care îmi ies în cale, sa stau de vorbă cu oameni mai instruiți ca mine.”
C&B: Vă rugăm să ne povestiți o întâmplare/experiență pozitivă și una negativă legată de activitatea dumneavoastră!
Daniela Nicolaiciuc: „Viața de antreprenor nu e ușoară, dar îți oferă multe satisfacții.Am avut de-a lungul celor 20 ani multe experiențe pozitive, dar și negative și ca să folosesc niște termeni care au legătură cu istoria am avut și victorii, dar și înfrângeri(eșecuri).
Victorioasă m-am simțit când am realizat prima matriță din România pentru producerea de ambalaje pentru colectarea deșeurilor înțepătoare-tăietoare și când, după o muncă de promovare de 2 ani au început să vina comenzile.
O experiență negativă a fost aceea când una dintre firmele concurente care făcea import din Germania pentru genul acesta de ambalaje a început să critice produsul pe care noi îl comercializam și il produceam în România ca nefiind la fel de calitativ celui promovat de ei.”
C&B: Ce sfat/sfaturi aveți pentru cei aflați la început sau indeciși?
Daniela Nicolaiciuc: „E important, când demarezi o afacere, să cunoști foarte bine produsul sau serviciul pe care vrei sa îl promovezi și să îl vinzi; și mai ales să întocmești foarte bine profilul viitorilor clienți.Viitorilor antreprenori aflați la început sau indeciși le spun să uite de faptul că pot greși și să acționeze cu multă încredere în ei. Deci, multă acțiune.”
C&B: Vă rugăm să oferiți o definiție proprie pentru societatea, afacerile și carierele din România!
Daniela Nicolaiciuc: „Nu am o definiție proprie, antreprenoriatul este despre oportunitățile de a lua decizii, despre a fi propriul șef, despre a avea controlul asupra propriului viitor, despre satisfacții și realizări personale, despre oportunități de a-ți pune în valoare talentul, pregătirea profesională și creativitatea, de a alege când să lucrezi și cu cine să lucrezi. Toate acestea pentru șansa de a vinde o soluție celor care au o problemă ce necesită o rezolvare. În multe cazuri o soluție presupune elemente de noutate uneori greu de înțeles sau de acceptat, dar care pot face diferența. Cu cât oferi soluții mai multe și mai complexe, cu atât mai mult poți spune că vorbești despre spiritul de antreprenor.”