luni, octombrie 6, 2025
Publicitate"
AcasăCareersDana Tudor – O călătorie între media, coaching și leadership feminin

Dana Tudor – O călătorie între media, coaching și leadership feminin

Descoperă povestea Danei Tudor – consultant, coach și fondator Chic-Elite.ro – și parcursul său de la media la leadership feminin.

Dana Tudor, consultant și coach comunicare, jurnalist, antreprenor. „Ce construim anul acesta?”. Nu, nu este constructor de case, ci de proiecte de comunicare, iar aceasta este una dintre întrebările mari care o urmăresc de când și-a început viața profesională. „Este momentul să spun că da, cunosc acest domeniu, după 30 de ani în  media și comunicare?” este alta. Dana Tudor este consultant și coach în comunicare, fondator Chic-Elite.ro, platforma de leadership feminin. A lansat Eva.ro, a fost redactor-șef la revista Cariere și în 2010 a fondat agenția Buticul de Inspirație. Alături de unii dintre cei mai buni profesioniști din piață în domeniul lor, agenția răspunde rapid, cu soluții concrete (Dana le spune „braincrafts”), companiilor, brandurilor și liderilor care vor să își amplifice vocea unică.

C&B: Dacă ar fi să privim un fir narativ al carierei sau afacerii dvs., care au fost momentele cheie care v-au definit?
Dana Tudor:
Privind înapoi, îmi dau seama că proiectele care definesc traseul meu profesional au fost adesea din zona pionieratului și a construirii de proiecte. M-am încăpățânat să dau examen de admitere la Facultatea de Comunicare și Relații Publice, recent înființată la Universitatea București. Era un domeniu despre care acum 30 ani auziseră cu siguranță doar câteva persoane și o mâna de DCRP-iști, așa cum ne spuneam cu mândrie noi, studenții acestei facultăți.

Urmează HR-ul. Ei bine, când publisherul meu de la acea vreme mi-a spus, pe la începutul anilor 2000, că aveam să mă ocup de rubrica de HR a revistei Biz (primul “glossy” de afaceri din România), un nod mi s-a oprit în gât: nu știam nici măcar despre ce vorbește, cu atât mai puțin ce teme legate de acest domeniu ar fi de interes. Câți știau ce era acela HR? Am început să scriu despre resurse umane, educație și leadership, iar datele de audiență aveau să arate că era una dintre cele mai citite rubrici ale revistei. Este un domeniu față de care am rămas aproape până în prezent, datorită clienților și proiectelor avute.

Același publisher mi-a propus să mă ocup, în paralel cu rubrica avută la revista Biz, de lansarea și coordonarea unui proiect pe internet, primul site din România dedicat femeilor: Eva.ro. Aici a fost cea mai mare investiție de energie și de suflet. Mergeam la întâlniri, vorbeam despre mediul online, newslettere, interactivitate, lucruri acum banale, dar care la vremea respectivă erau ceva exotic, în cel mai bun caz, și neînțeles, de cele mai multe ori. Eva.ro avea să devină unul din primele branduri din on-line-ul românesc și, în toți cei 7 ani cât am fost Project Managerul site-ului, acesta s-a aflat pe primul loc în trafic, în categoria site-urilor dedicate femeilor.

În vara anului 2010, am intrat în antreprenoriat, fondând agenția de comunicare Buticul de Inspirație. Discutam pe vremea aceea iarăși despre termeni rar vehiculați în mediul de afaceri, astăzi foarte la modă, precum brand personal sau thought leadership.

Interesul meu față de domeniul dezvoltării personale s-a concretizat în toamna anului 2010, când am coordonat, în calitate de redactor-șef al revistei Cariere, procesul de relansare al publicației. Și, în 2015, am lansat site-ul de dezvoltare și leadership pentru femei Chic-Elite.ro, alături de prietena mea de liceu Cristina Lincu, o remarcabilă și creativă scriitoare. Iar în pandemie am făcut o fascinantă călătorie în lumea coachingului, urmând o formare consistentă cu echipa de înaltă calitate profesională și umană a școlii Coaching Partners.

C&B: Care a fost primul pas concret în construirea brandului și a comunității Chic Elite?       
Dana Tudor:
Discuțiile cu Cristina Lincu, co-fondator, și ea creatoare de comunități, în urma cărora am ales numele Chic-Elite, am pus pe hârtie structura, campania de lansare, am creat logo-ul și sloganul.

C&B: Există un vis sau o ambiție care v-a ghidat întotdeauna, indiferent de obstacole?
Dana Tudor:
Da. Ambiția mi-a fost cultivată din copilărie și este o trăsătură de caracter care m-a ajutat să găsesc soluții în cele mai dificile situații. Și într-adevăr, sunt visuri pe care le-am avut, care păreau imposibil de atins, dar însuflețite cu sens, determinare și multă muncă le-am văzut devenite realitate,  într-un mod poate chiar mai împlinitor decât îndrăznisem să visez. Am început să mă uit cu atenție mai documentată la vise și la visuri, în urma discuțiilor cu Ana Maria Ștefănescu, fostă colegă de liceu, primul Dream Teacher certificat din România, în prezent Master Dream Teacher.

C&B: Cum arătați la începutul drumului și cum simțiți că v-ați transformat până în prezent?

Dana Tudor: Eram o adolescentă cu multă energie, entuziasm și ambiție, fără să conștientizez ce resurse valoroase sunt. La școală suntem evaluați după cât de bine știm lecția, deloc după personalitatea noastră și valoarea pe care o aducem în mediul în care ne aflăm. De cât de mare ajutor ne-ar fi să avem cât mai multe repere legate de identitatea noastră, la început de drum, nu credeți?

Între timp, am învățat să gestionez cu mai multă  grijă aceste resurse și să le prețuiesc. S-au adăugat experiența de lucru cu foarte mulți oameni și expunerea la situații diverse,  care vin cu capacitatea de a „citi” relativ rapid anumite situații de zi cu zi, ceea ce dă uneori cu minus la entuziasm, dar cu plus la abilitatea de a asculta și a înțelege.

C&B: Dacă ne-am întâlni cu echipa sau colaboratorii dvs., ce credeți că ar spune despre dvs.?
Dana Tudor: Să ceri un astfel de feedback este un exercițiu pe care îl recomand! Am și acum în suflet aprecierile neașteptate pe care le-am primit de la cei cu care am lucrat.

Pentru acest interviu, am rugat-o pe Cristina să răspundă la această întrebare și uite ce am aflat: „O cunosc pe Dana din anii adolescenței și pot spune că, din punct de vedere profesional, am crescut împreună, fiind, ulterior, colege de facultate și, implicit, de branșă. Astfel, parteneriatul nostru a început devreme, când amândouă ne descopeream și perfecționam abilitățile, talentele și obiectivele. Dana este, în primul rând, un partener extrem de loial, foarte bine pregătit, aflat în continuă autoperfecționare și mereu cu un pas înaintea tuturor, astfel că situațiile neprevăzute se dau mereu bătute atunci când o am alături. De fapt, sunt o norocoasă pentru că, pe lângă un excelent partener de business și colaborator – ca exemplu, vezi platforma Chic-Elite.ro – am în Dana una dintre acele prietene pe care le ai pe viață, un punct de reper solid, atunci când totul pare să fiu doar haos în jurul meu. Nu este doar talentată, riguroasă, un profesionist desăvârșit, atent la ultimul detaliu, ci și pentru că are o vastă cultură personală care își pune subtil amprenta pe fiecare proiect al său, ceea ce îi conferă eleganța și rafinamentul pe care cu toții le căutăm azi, mai ales când automatizarea și algoritmii au cam preluat frâiele creativității”.

C&B: Care este cea mai importantă decizie pe care ați luat-o și care v-a schimbat traiectoria?
Dana Tudor:
Au fost mai multe. Prima a fost atunci când, la 18 ani, pe pervazul unui geam din Casa Presei Libere, pe o jumătate de coală A4 – din aceea care absorbea cerneala – mi-am scris cu stiloul CV-ul (departe de ce știm astăzi despre redactarea unui CV). Acea jumătate de hârtie m-a dus în redacția celui mai citit ziar din România de la vremea respectivă și de acolo în una din cele mai frumoase meserii de pe pământ, conform unui vis uitat – sau ignorat? – din liceu, când în jurnal mă întrebam „Cum ar fi să mă fac jurnalistă?”.

C&B: Ne puteți împărtăși un moment sau un feedback care v-a confirmat că proiectul are impact și relevanță?
Dana Tudor: Da, pentru Chic-Elite am primit de multe ori feedback-ul că interviurile noastre i-au făcut pe oameni să își evalueze sau conștientizeze lucruri importante pentru ei.

C&B: Ce credeți că diferențiază afacerea dvs. sau abordarea dvs. profesională de restul industriei?
Dana Tudor: Dacă ne referim la agenția Buticul de Inspirație, abordarea comunicării dintr-o perspectivă complexă – de specialist în comunicare, jurnalist și coach. Clienții noștri primesc 3 în 1:). Avem în echipă unii dintre cei mai buni oameni din industrie, pe segmentul lor. Suntem rapizi, eficienți, foarte buni și foarte serioși.

C&B: Cum arată o zi obișnuită pentru dvs. acum și ce momente din zi vă aduc cea mai mare satisfacție?
Dana Tudor: Unele zile sunt de documentare și lucru la birou, altele sunt pe teren, în întâlniri cu clienții sau la evenimente. Constanta (care vine și cu momentele cu satisfacția cea mai mare) sunt interacțiunile cu clienții, sesiunile de coaching, discuțiile cu fiica mea, orele de sport și amuzamentul oferit de năzdrăvăniile pe care le mai fac animăluțele din curtea noastră, inclusiv cele venite în vizită (arici, broscuțe). 

C&B: Ce valori sau principii vă ghidează în ceea ce faceți și cum le aplicați zi de zi?
Dana Tudor: Îți mulțumesc că mi-ai dat ocazia să revizuiesc un raport de identificare a valorilor, făcut de Dan Dițoiu, un psihoterapeut excepțional, care lucrează foarte documentat și științific, fondator al Psycenter. Valorile mele sunt Relevanța, Dezvoltarea, Eficiența, Reușita și Siguranța. Dacă simt că nu mă dezvolt, intru în panică, sunt „target woman”, cum m-a definit odată o colaboratoare, caut soluții pentru a atinge maxim de rezultate în cel mai eficient mod, iar probabil datorită miilor de știri și articole scrise și rescrise a devenit a doua natură să mă întreb cum este o anumită informație relevantă pentru un public sau altul. De ceea mi-am și permis să fac câteva trimiteri în acest interviu, pentru cei care vor dori să afle noi lucruri, descoperindu-i pe experții menționați.

C&B: Cum a luat naștere Chic Elite și ce v-a motivat să lansați acest proiect?
Dana Tudor:
Înainte de lansare, Chic-Elite era ca un bebeluș care plângea în fiecare zi că vrea să spună ceva lumii. Așa i-am dat o voce, o platformă. Sunt privilegiată să cunosc oameni deosebiți, adesea modești, care prin pasiunea lor își pun amprenta asupra lumii într-un mod care mă inspiră atât de puternic, încât îmi doresc să se afle despre ei, prin interviurile pe care le realizez. Cred că, atunci când avem un gol, o dezamăgire, o perioadă proastă, o poveste reală despre curaj și determinare poate deveni un reper. Cred că reperele sunt esențiale, cu atât mai mult cu cât avem tot mai mult în jurul nostru forme fără fond, așa cum am discutat într-un interviu video recent cu Ana Maria Ștefănescu

Interviul cu Dana Tudor ne arată cum pasiunea, curajul și perseverența pot transforma o carieră într-o sursă de inspirație pentru alții.

ARTICOLE ASEMANATOARE

ADAUGATE RECENT