Orice afacere intenționezi să pui pe picioare, trebuie să începi cu un plan bine pus la punct. Îți prezentăm mai jos ce ar trebui să incluzi în acest plan și de care resurse adiționale te poți folosi pentru a avea succes.
Sumarul executiv
Mai exact, rândurile de după titlu, în care trebuie să spui cititorului foarte clar ceea ce vrei. În multe cazuri, nu se înțelege prea bine ce își dorește inițiatorul. Așa că, fă-te înțeles încă de la primele rânduri.
Descrierea business-ului
De regulă, aceasta începe cu o scurtă descriere a domeniului/ industriei, urmată de o descriere a companiei. Descrierea companiei tale explică și avantajele competitive care crezi că iți vor face afacerea un succes.
Analiza de piață
Analiza de piață este secțiunea în care vei explica cercetarea ta cititorilor, incluzând exact cine este clientela țintă.
Organizarea și managementul
La această secțiune vei „vorbi” cititorilor tăi despre structura afacerii și rolul fiecărui angajat în companie.
Serviciul sau linia de producție
Aici vei include o descriere a produsului sau a serviciului tău, și orice asociere de informație prin copyright sau cercetare și desfășurarea activităților.
Marketing și vânzări
Aceasta secțiune a planului tău include informații despre modul în care poți pătrunde pe piață și extinderea strategiilor pentru afacerea ta. De asemenea, vei oferi detalii despre strategiile tale de vânzare și activitățile desfășurate.
Obținerea fondurilor
Dacă planul tău are nevoie de un împrumut financiar, atunci vei avea nevoie de o cerere de fonduri ca parte a business-ului tău, care include detalii specifice precum suma de bani de care ai nevoie acum și suma de care vei avea nevoie în viitor. Creditorii vor dori să vadă o secțiune cu previziuni financiare, o schiță cu ceea ce business-ul tău va îndeplini financiar peste câțiva ani.
Aceste secțiuni prezentate comprimă elementele convenționale ale unui plan de business. Foarte important de avut în vedere: pentru șanse cât mai mari, afacerea ta trebuie sa fie unică.