Cristina Nilă este Director Financiar al companiei FintechOS, mamă, soție și femeie de carieră. Apreciază și respectă onestitatea, dedicarea și demnitatea. Se consideră o persoană altruistă, care acordă încredere și sprijin oamenilor cu care lucrează. Este licențiată în inginerie și economie, cu MBA în Administrarea Afacerilor și o vastă experiență în IT- implementarea ERP. În permanență orientată spre rezultate, în ultimii 18 ani a acumulat experiență în domeniul managementului financiar. Crede că „rezultate fără efort susținut nu există, iar planificarea și controlul sunt esențiale în coordonarea unei afaceri din poziție de top management.” Se implică zilnic în luarea deciziilor de planificare strategică ale companiei, conduce și coordonează întregul proces de planificare financiară și cash-flow management, sistemele de monitorizare și raportare financiară ale companiei. A avut și are un rol important în relațiile cu investitorii, gestionând procesele de due diligence, atât din punct de vedere financiar-contabil, cât și din punct de vedere comercial.
C&B: Doamna Nilă, cum sună povestea carierei dumneavoastră?
Cristina Nilă: „Provin dintr-un oraș mic din sudul țării. Încă din copilărie mi-am dorit să mă autodepășesc, să învăț și să mă perfecționez, ca mai târziu să pot avea un cuvânt de spus în cadrul oricărei companii în care am lucrat. Tatăl meu a fost modelul de corectitudine și etică profesională după care m-am ghidat în evoluția mea, iar mai apoi m-am bucurat de susținerea necondiționată a soțului.
Fiind o persoană cu gândire logică și atrasă de matematică, am ales în 1989 Facultatea Politehnica București, într-o perioadă în care eram zece candidați/loc. Câțiva ani mai târziu lucram într-o societate de servicii informatice ca programator. Ulterior am fost, pe rând, administrator de baze de date, manager de proiect implementare ERP și controlor financiar. Am urmat, între timp, Facultatea de Contabilitate și Informatică de Gestiune, în anul 2007 migrând deja spre poziția de Director Financiar în cadrul unei companii cu capital 100% britanic, cu profil de producție, servicii și vânzări B2B. Doi ani mai târziu am preluat coordonarea întregii companii și am început, de asemenea, cursurile în cadrul CNAM – MBA în Administrarea Afacerilor. În cei nouă ani petrecuți în cadrul acestei companii am avut satisfacții profesionale deosebite, compania crescând frumos, totul finalizându-se cu un proces de due diligence ce a dus la vânzarea companiei către un grup german de logistică.
Am considerat, un an mai târziu, că trebuie merg mai departe pe drumul carierei mele. Am ales să lucrez, din anul 2016, ca Director Financiar în cadrul unei companii de IT în plină ascensiune. 18 luni mai târziu coordonam din punct de vedere financiar un grup de firme, cu companii nou înființate atât în țară, cât și în UK. Din octombrie 2018 coordonez din poziția de Director Financiar compania FintechOS, un start-up de renume, cu o ascensiune fulminantă, ajunsă în doar câteva luni de la înființare prima şi singura companie românească înrolată în programul global de accelerare Microsoft din Londra.
FintechOS este o companie de înaltă tehnologie, specializată în accelerarea inovaţiei și a proceselor de transformare digitală a instituţiilor financiare. Tehnologia FintechOS accelerează procesele de inovaţie şi permite băncilor şi asiguratorilor să dezvolte noi canale digitale de distribuţie, precum şi noi instrumente financiare personalizate, de zece ori mai rapid decât într-un mediu tradiţional de dezvoltare și cu costuri de operare extrem de scăzute.
Pe lângă absolvirea unui MBA, consider că oamenii cu care am lucrat m-au ajutat cel mai mult în parcursul meu profesional. Cu ajutorul tuturor treptelor pe care le-am urcat sunt mândră că am dobândit o experiență financiară vastă, mi-am extins experiența în afaceri, atât la nivel operațional, cât și la nivel de înțelegere a tehnologiei.”
C&B: Care erau viziunile dumneavoastră în copilărie/adolescență și care sunt acum?
Cristina Nilă: „În copilărie mi-am dorit, pe rând, să devin profesoară de matematică, apoi de franceză. Cu timpul am realizat că nu voi putea lucra într-un sistem de stat și mi-am început propria călătorie în mediul privat. Profesia de inginer mi-a dezvoltat o gândire logică și pragmatică, ceea ce m-a ajutat, întotdeauna, în cariera de CFO. Relațiile inter-umane dezvoltate în timp alături de oamenii frumoși și inteligenți cu care am lucrat și lucrez sunt de neprețuit. Din orice experiență am avut de învățat: uneori mai dur, alteori mai ușor. Eu cred că fiecare om trebuie să lase o urmă prin viață, să nu trăiască degeaba, să fie prezent în viața sa și a celor din jur.”
C&B: Povestiți-ne o întâmplare/experiență pozitivă și una negativă legată de activitatea dumneavoastră!
Cristina Nilă: “În fiecare zi trăiesc experiențe pozitive. Optimistă din fire, fără a fi incurabilă, încerc să văd în orice om și în orice situație părțile pozitive, respectiv să găsesc soluții acolo unde sunt probleme. În viață există un echilibru între experiențele pozitive și cele negative, însă cele din urmă ne ajută să ieșim din zona de confort și să ne autodepășim.
De-a lungul timpului, m-au dezamăgit oamenii cărora le-am acordat încredere și nu au confirmat sau, mai grav, mi-au trădat așteptările.
Familia mea, formată din fiica mea Andreea-Ioana și soțul Gabriel, îmi dă speranță și mă reîncarcă cu energie pozitivă în fiecare zi.”
C&B: Ce sfat/sfaturi aveți pentru cei aflați la început sau indeciși?
Cristina Nilă: “Mai degrabă un îndemn decât un sfat – să își dorească mereu mai mult, să iasă din zona de confort și să nu-și piardă încrederea în ei. Fiecare dintre noi are o șansă, uneori trebuie doar să conștientizăm acest lucru.”
C&B: În cazul dumneavoastră, pentru ce sau cu ce se luptă Raționalul și Sentimentalul?
Cristina Nilă: „Eu consider că Raționalul și Sentimentalul se completează reciproc, în majoritatea cazurilor câștigând Raționalul, pentru mine, nu neapărat în detrimentul Sentimentalului. Dar da, oamenii cu care interacționăm ne influențează, iar fără pasiune nu putem realiza lucruri importante.”
C&B: Cum vedeți societatea, afacerile și carierele din România?
Cristina Nilă: „Din punctul meu de vedere, cele trei componente trebuie să coexiste și să se completeze. Maturitatea membrilor societății duce la maturitatea afacerilor, în măsura în care cunoștințele îmbină caracterul creator cu cel inovativ.
Cariera pornește de la educație, de la rolul în societate, inclusiv în familie, și continuă întreaga viață. Societatea în care trăim este mobilă, fiind influențată de un mediu de afaceri într-o continuă schimbare, acesta stabilind și cursul ulterior al carierei într-un anumit domeniu.
Consider că reconversia profesională este vitală în domeniile în care nu mai există aceeași nevoie socială de forță de muncă, parcursul ascendent al carierei unei persoane depinzând de abilitatea acesteia de a se adapta nevoilor actuale și viitoare ale societății.”