Cristi Alexandru este de 19 ani antreprenor. Conduce Centrului Medical Alexis și este mândru că reușește să răzbească pe o nișă aproape sufocată de numarul mare de ofertanți. Și-a impus trei cuvinte de la care nu se abate indiferent de situație și pe care le folosește drept motto: Accesibilitate, Promptitudine și Flexibilitate. Principalul serviciu al Centrului Medical Alexis este adresat angajatorilor și se referă la medicina muncii. A vazut din asta o oportunitate, însă lucrurile nu sunt simple, chiar dacă oricare angajator, indiferent că este vorba despre sectorul public sau privat, este obligat, prin lege, să asigure accesul la serviciile de medicina muncii tuturor angajaților.
„Am început in 1999, sub altă titulatură, am înființat actuala companie in 2004 și de atunci menținem un portofoliu de peste 2500 de contracte active. Am reușit, slava Domnului, să păstrăm un nucleu constant și foarte bun de colaboratori. Punctul forte este o asociată așa cum mulți visează să aibă. Nu mă vedeam decât antreprenor, pentru că întotdeauna mi-a plăcut să iau decizii și să fiu independent. Știu, afacerea nu înseamnă neapărat asta dar pentru mine este o componentă importantă. Nișa pe care acționăm este una foarte delicată. Experiențele pozitive sunt legate de ceea ce însemnam pentru clienții noștri. Avem un număr foarte mare de răspunsuri pozitive și asta ne încurajează să mergem mai departe. Încrederea în propriile servicii este cea mai frumoasă haină. Au fost clienți care, din motive subiective sau nu, au renunțat la colaboarea cu noi. Ce poate fi mai frumos când, dupa un timp, se întorc și ne spun că au încercat mai multe companii și am fost cei mai buni? De fapt, la aceste întâmplări ne gândim în situațiile când ne pleacă un client. Ca o explicație, cei mai mulți fac asta (își schimbă furnizorul de servicii medicale) datorită unor influențe balcanice (legături și prietenii toxice).Regretele noastre sunt legate de imposibilitatea dezvoltării datorită dificultăților de recrutare personal adecvat.”
Mai este loc pe nișa de servicii pentru medicina muncii?
„Da. Pentru că se pot racola, scuzati-mi termenul, usor clienți, însă este foarte greu să-i păstrezi. Să începi de la zero acum, fără o sumă consistentă pentru investiția inițială e greu să mai demarezi o afacere în acest domeniu. Apoi, ai nevoie de personal și de parteneri foarte serioși. Problema personalului, teoretic, se poate rezolva. Drama este că trebuie să dai mai mult în timp ce piața cere să tai. E o luptă de zi cu zi, lupta supraviețuirii pe piată. Orice zi câștigată e un motiv de satisfacție. În percepția mea, stăm mai rau ca acum câțiva ani și mai bine ca peste alți câțiva.Ținând cont de exodul forței de muncă și, în general, de tulburările de care tot nu reușim să ne vindecăm, s-ar putea să am dreptate. Dar, suntem obligați să mergem înainte și să oferim ceea ce ne-am dori să primim. Avem propriile convingeri și argumente să fim aleși de cei interesați de astfel de servicii. Acestea sunt o parte dintre ele. Altele le comunicam direct potențialilor clienți, deoarece țin de modul prin care ne asiguram că toate lucrurile merg bine atât pentru clienți, cât și pentru noi. Vă doresc sănătate! Dacă sunteți angajator, vă recomand să alegeți cu mare atenție ofertanții de medicina muncii și să vă gândiți că nu este o obligatie legala, ci una morală. Asta, daca vă pasă și suntem convinși că vă pasă de angajații dumneavoastră.”