Cramele Recaș, companie înființată în 1991, unul dintre primii producători din România care s-au concentrat pe vinuri inovative, seci și moderne, a atins anul trecut o cifră de afaceri de peste 38 de milioane de euro (180,981,438 de lei), rezultat care o clasează pe primul loc pe piața de vinuri din România. În plus, Cramele Recaș face performanță și peste hotare, fiind cel mai mare exportator de vinuri din țara noastră. În momentul de față, 50% din vinul îmbuteliat de Cramele Recas este destinat exportului, în majoritate în țări cu piețe mature în ce privește consumul de vin: Anglia, Germania, Suedia, Statele Unite, Canada, dar și în Japonia, Coreea sau Malaezia.
„Ambiția, mărturisită încă de la început, a fost să ne repoziționăm de la a patra cramă din Banat la liderul clasamentului pe zonă și, totodată, ne-am dorit ca prin performanță, răbdare și vin bun să intrăm în «lotul național» rezervat marilor jucători, cu o contribuție semnificativă inclusiv la exportul vinului românesc. Am pornit la drum construind o rețea de câteva magazine partenere pentru vin vrac în Banat și Transilvania. În paralel, se lucra la structura afacerii viitoare, o echipă de geologi și topografi, în coordonare cu specialiștii noștri în viticultură au început, prin determinarea particularității solului, a microclimatului și a expunerii la soare, precum și prin materializarea experienței acumulate de șvabi în veacuri de cultivare a viței de vie, să fie stabilite parcelele cu cel mai înalt grad de favorabilitate pentru fiecare soi în parte. Acest proces complex a implicat 1-2 ani de studii și planificare, urmați de 5-7 ani de plantări succesive până la prima recoltă. În total, au fost aproape 10 ani de investiții majore, timp în care s-au pus bazele și s-au creat premisele dezvoltării unei afaceri solide, bine structurate, cu potențial de mare profitabilitate.
În prezent, la Cramele Recaș vorbim despre mai mult de 22 de milioane de sticle vândute pe an, jumătate pe piața internă și jumătate la export, vinuri din toate categoriile, de la cele de retail la super-premium, liniștite și spumante deopotrivă. Pe viitor, dorim să profităm de faptul că o bună parte dintre viile noastre au atins maturitatea de rodire de peste 20 de ani, ceea ce ne permite sa facem vinuri extraordinare calitativ, iar atenția noastră se îndreaptă în mod special către noua generație de consumatori (milenialii). Ne dorim să venim în întâmpinarea gusturilor lor cu vinuri moderne, în care tradiția se împletește cu inovația și cu versatilitatea pe care o cere acest public deosebit de exigent.”, a declarat Gheorghe Iova, co-acționar Cramele Recaș.
În prezent, Cramele Recaș înregistrează o capacitate de producție de aproximativ 32 de milioane de litri pe an. Compania exploatează o suprafață de peste 1150 de hectare din podgoriile Recaș și Miniș, situate în județele Timiș și Arad. 25 de soiuri de struguri sunt exploatate anual aici, iar din ele se produc vinuri pentru cele 45 de mărci comerciale distribuite atât în țară, cât și în străinătate. Toate vinurile care poartă sigla Cramele Recaș sunt procesate și îmbuteliate la cele mai înalte standarde de calitate internațională.
Calitatea vinurilor produse de Cramele Recaș nu a fost trecută cu vederea, brandul reușind să se impună în cadrul unor concursuri prestigioase de profil, desfășurate atât în România, cât și în Franța, Belgia, Germania, Marea Britanie, Bulgaria, SUA sau Japonia. Din 2010 și până în prezent, în palmaresul Cramelor Recaș și-au făcut loc nu mai puțin de 240 de medalii și distincții.
În plus, unul dintre marile merite al brandului Recaș este acela că poate fi privit ca un exponent al afirmării Chardonnay-ului de calitate superioară atât pe piața românească, cât și la export, ca soi „made in Romania”. Primul Chardonnay baricat de largă răspândire pe piață a fost cel din gama „La Putere”, lansat în anul 2005, urmat, un an mai tarziu de celebrul Sole Chardonnay Barrique. Povestea Chardonnay-ului de Recaș a continuat apoi cu „V-drinks”, „Cocoșul dintre vii”, „Sole spumant” sau „Castel Huniade”, urmat de miniatura „Regno Recaș” în monovarietal și primind apoi nuanțe complexe odată cu vinurile de cupaj în care acest soi este majoritar: „Solo Quinta” și „Sole Orange”. Anul 2017 a însemnat lansarea pe piață a primului spumant metodă tradițională de la Cramele Recaș – „Muse Stars”.
În registrul vinurilor roşii, „Cuvée Überland 2015”, fanionul roşu al Cramelor Recaș, vin premium al cărui prim an de recoltă a fost 2006, a obţinut anul acesta Medalia de Aur şi titlul de cel mai bun vin românesc înscris la Mundus Vini, precum şi 90 de puncte Wine Enthusiast. Sortimentul Merlot din gama „SELENE 2017” este primul vin de la Cramele Recaș prezent în Ghidul Gault & Millau, cu titlul de cel mai bun Merlot românesc în anul 2018.
- 180,981,438 de lei este cifra de afaceri înregistrată de Cramele Recaș SA în 2018, cifra de afacere consolidată pe întreg grupul de firme depășind 45 de milioane de euro
- Cramele Recaș este cel mai mare exportator de vinuri din România
- 50% din vinul îmbuteliat la Cramele Recaș este destinat exportului