Comisia Europeană (CE) a amendat Google cu 2,42 miliarde de euro (2,7 miliarde de dolari) pentru abuz de poziţie dominantă şi promovarea propriului serviciu de cumpărături în defavoarea concurenţei, se arată într-un comunicat de presă al forului comunitar.
„Google a venit cu multe servicii şi produse inovative care au schimbat viaţa noastră. Acesta este un lucru bun. Dar strategia companiei pentru serviciul său de comparare a cumpărăturilor nu a fost lansat doar pentru a atrage clienţii realizând produse mai bune decât ale rivalilor. În schimb, compania a abuzat de poziţia sa dominantă pe piaţă promovând în rezultatele motorului de căutare propriul său serviciu de comparare a cumpărăturilor în defavoarea concurenţilor. Ce a făcut Google este ilegal conform reglementărilor antitrust din UE. Compania a negat altor firme şansa de a concura conform meritelor şi de a inova. Şi, cel mai important, a negat consumatorilor europeni posibilitatea de a-şi alege serviciile şi de a beneficia deplin de inovaţii”, a declarat comisarul european pentru concurenţă, Margrethe Vestager.
Produsul de vârf al Google este motorul de căutare, care furnizează rezultatele căutării consumatorilor, care plătesc pentru acest serviciu cu datele lor. Aproape 90% din veniturile companiei vin din reclame, inclusiv la produsele căutate de consumatori.
În 2004, compania a intrat pe piaţa separată de comparare a cumpărăturilor în Europa, cu un produs care din 2013 se numeşte „Google Shopping”. El permite consumatorilor să compare online produsele şi preţurile şi să găsească afaceri de la retailerii online de toate tipurile, inclusiv Amazon şi eBay.