Adrian Iacob este antreprenor, trainer și consultant strategic de marketing și vânzări online, fondator al platformelor AISUCCES.ro și Tony Robbins România Fans. Are o experiență în domeniul antreprenoriatului și al marketing-ului de peste 25 ani. Este un iubitor al lecturii, călătoriilor, muzicii de calitate și al bunului simț, dar și un promotor al spiritului antreprenorial și al gândirii critice, fiind dedicat celor care vor să-și multiplice veniturile cu ajutorul Internetului și a instrumentelor online. După 18 ani într-un business clasic (o afacere de comerț), a studiat și aprofundat conceptul „ Artei de a face bani” prin marketing și vânzări online. Din 2012, prin platforma AISUCCES.ro sustine și ajută cu coaching, training și consultanță antreprenori, companii, organizatii non-profit, să-și promoveze și să-și vândă serviciile și/sau produsele într-un mod cât mai eficient și mai profitabil. Crede că fiecare antreprenor are obligația de a exploata toate activele și oportunitățile posibile pentru a deveni cât mai profitabil, pentru că astăzi avem posibilitatea de a beneficia de resurse la care până mai ieri doar se putea visa. MISIUNEA sa este să ajute cât mai mulți antreprenori să-și crească vânzările și profitul oferindu-le soluții, strategii de promovare și vânzare online ce își dovedesc eficiența.
C&B: Cum sună povestea carierei sau afacerii dumneavoastră?
Adrian Iacob: „Povestea carierei mele pornește cu… abandonarea unui vis. Un abandon impus, nu ales, al unui copil dintr-o mică și frumoasă localitate din Moldova, care visa la libertatea de a călători în lume!… Pe mări și oceane ca Sindbad marinarul și Anton Lupan! Am regăsit acea libertate căutată mult mai târziu… Doar că mările și oceanele visate în copilărie aveau acum o altă deschidere, nebănuită și negândită… Și se numea… Internet! Sau mediu online! De mic copil mi-am dorit să devin marinar. Din păcate, visul meu nu era împărtășit și de părinți. Tata voia să mă fac popă iar mama veterinar! Și cum ultimul cuvânt în casă îl are mai întotdeauna mama, voia tatălui s-a împlinit: am absolvit liceul de zootehnie veterinară (1987). J
Vara lui 1994 mă găsea ca și student în anul 3 la stomatologie, aflat în pragul unei decizii de viață importantă: Să dau curs unei provocări de a încerca dezvoltarea unei afaceri pe cont propriu în domeniul comerțului (fără cunoștințe și experiență, fără un plan de afaceri, fără capital și fără măcar un punct de lucru), SAU să îngheț anul (pentru a relua studiile în perspectiva unui eșec) și să renunț la o carieră de medic stomatolog sau asistent universitar.
În urma deciziei luate atunci s-a născut o afacere cu nume predestinat succesului: Jacob’s SRL. Nu, nu este vorba de celebrul brand de cafea Jacobs, pentru că în 1994 încă nu ajunsese în România (a intrat în România în decembrie 1999). Foarte posibil ca asemănarea de nume să mă fi ajutat la memorarea numelui companiei mele.
Pe parcursul a 18 ani de antreprenoriat clasic (până în mai, 2012), timp în care mi-am crescut și dezvoltat afacerea de la zero, la o cifră de afaceri ce-mi oferea acel stil de viață pe care mi-l doream, m-am confruntat de nenumărate ori cu situații ce impuneau luarea de decizii rapide dar și cu aplicarea unor metode și strategii de urgență, în mod intuitiv, fără a mai sta prea mult pe gânduri pentru a calcula consecințele! Cu toate acestea, deși am avut multe perioade de cădere și chiar eșecuri, am avut și multe realizari, însă un lucrul de care, fără modestie, sunt mândru, este acela că am reușit să cresc și să-mi dezvolt afacerea (repet, pornită cu un împrumut la Bankcoop cu o dobândă de 120%!!!) și să infirm unul din miturile care circula în Romania, conform căruia viața unei firme noi este de maximum 5 ani. Fără un MBA în business și fără implicare sau sprijin politic!
De gura mamei care mă bătea la cap să termin facultatea <<ca să ai și tu o patalama la mână, mamă!>> m-am înscris în 2006 la Facultatea de Economie și Administrare a Afacerilor din cadrul Universității A.I.Cuza din Iași, secția Management. Aici, dorința și ambiția de a-mi face singur proiectul de diplomă, m-a determinat să mă așez la calculator (un obiect străin până atunci pentru mine) și să caut materiale și informații. Îmi aduc aminte, ca și acum, că atunci am avut unul din momentele de revelație când am conștientizat potențialul URIAȘ al Internetului. Antreprenorul din mine a început să vadă imediat această <<piață>> imensă de peste 3 miliarde de utilizatori și, imediat au apărut primele idei. Înainte, a trebuit să mă decid dacă vreau să mă văd cumpărător sau vânzător. Din experiența acumulată până atunci știam că pentru a ajunge la satisfacții și rezultate într-un domeniu nou este nevoie de muncă, de învățarea unor abilități și strategii adecvate precum și de instrumente care să-ți optimizeze și eficientizeze timpul și activitățile pentru o productivitate maximă.
Din 2009 m-am apucat de studiat tainele Marketingului Direct pe Internet și Social Media. În 2010 am intrat în lumea blogging-ului, scriind pe Dor de Naivitate, blog plasat la începutul lui 2012 în Topul blogurilor de dezvoltare personală din România.
În decembrie 2012, un proiect gândit ca și misiune personală de a sprijini și ajuta cât mai mulți antreprenori să-și promoveze și să-și vândă produsele și serviciile cu ajutorul Internetului și al instrumentelor online, s-a concretizat în crearea și lansare platformei AISUCCES.ro.
Tot din 2012, am devenit Ambasador și promotor al seriei de evenimente Business Days, probabil cel mai ambițios proiect de angrenare a resurselor, cunoștințelor și expertizelor pentru dezvoltarea antreprenoriatului românesc.
O altă etapă importantă din viața și cariera mea a reprezentat-o întâlnirea din 2014 cu Tony Robbins, recunoscut în lume ca #1 Life & Business Coach, prin participarea la un training transformațional de patru zile, UPW, la Londra. Momentele de revelație trăite cu prilejul acestui training au condus la o nouă idee de afaceri și la fondarea Tony Robbins România Fans (peste 2.300 de followeri).
Unul dintre cele mai bune sfaturi pe care le-am primit vreodată în viață a fost următorul: De câte ori vei căuta să înveți ceva, caută să înveți de la cei mai buni! Este un sfat de care am ținut mereu cont. Acest sfat l-am dat și copilului meu și tuturor celor care vor să învețe ceva nou. Mie, faptul că am urmat acest sfat mi-a adus mereu mentorii, partenerii și clienții care au contribuit la omul și specialistul de acum : Andy Szekely, Lorand Soares-Szasz, Bogdan Comanescu, Eusebiu Burcash, Marian Rujoiu, Liviu Pasat, Mihaela Tatu, Mihaela Stroe, Daniel Zarnescu, Amalia Sterescu, Dan Berinde din România și Tony Robbins, Frank Kern, Dan Kennedy, Russell Brunson…
Mi-a plăcut mereu să investesc timp și bani în educația mea și chiar și acum o fac, deși mă simt împlinit în tot ceea ce fac!”
C&B: Care erau viziunile dumneavoastră în copilărie/adolescență și care sunt acum?
Adrian Iacob: „Cred că este puțin cam exagerat să spun că în copilărie am avut viziuni… probabil nici nu îi știam sensul! J Ce îmi amintesc însă este faptul că visam… Citind aventurile căpitanului Nemo, ale vasului Speranța și ale marinarilor săi curajoși, romanele lui Karl May și aventurile mușchetarilor lui Dumas, mă visam și eu explorator un al necunoscutului, un luptător al binelui și onoarei, un om darnic și generos, mereu în slujba semenilor. Probabil, că aceste visuri, definite și aranjate poate într-un mod mai rafinat, sunt aceleași și acum!”
C&B: Vă rugăm să ne povestiți o întâmplare/experiență pozitivă și una negativă legată de activitatea dumneavoastră!
Adrian Iacob: „Una dintre experiențele neplăcute pe care le-am trăit a fost și este legată de o investiție într-o construcție, nechibzuit făcută în 2009. Ignorând semnalele care veneau din partea analiștilor financiari ce spuneau că efectele crizei economice din SUA vor ajunge și în România, am cumpărat o suprafață de teren pe care am început construcția unui restaurant. Decizia, avea să mă conducă în pragul falimentului. Slavă Domnului că în acea perioadă descoperisem posibilitatea explorării unui nou domeniu care avea să mă salveze: marketingul și vânzările online. De atunci, cred cu tărie într-o afirmație atribuită lui Einstein: Coincidența este felul lui Dumnezeu de a rămâne anonim!”
C&B: Ce sfat/sfaturi aveți pentru cei aflați la început sau indeciși?
Adrian Iacob: „Unul dintre sfaturile pe care le dau celor aflați la început, pe care l-am primit și urmat și eu este următorul: „Dacă vrei să atingi succesul, în orice domeniu al vieții, caută o cale prin care să îi modelezi pe cei care l-au atins deja. Pentru că succesul lasă urme!”
Iar pentru cei indeciși, „Atât timp cât vei fi mereu indecis, vei trăi mereu într-un câmp de război. Dacă eşti rege, vei fi mulţumit? Dacă eşti cerşetor, vei fi mulţumit? Oricare ar fi drumul tău în viaţă, caută să afli răspuns sincer la următoarele întrebări: Cine sunt eu? Pe cine vreau să servesc? De ce vreau asta?”
C&B: În cazul dumneavoastră, pentru ce sau cu ce se luptă Raționalul și Sentimentalul?
Adrian Iacob: „Cei care mă cunosc știu că sunt un Sentimental… un prieten vechi îmi spune mereu că sunt un romantic incurabil… majoritatea deciziilor pe care le-am luat au fost mai mult bazate pe instinct, emoțional decât rațional. Astfel că la întrebarea dvs aș răspunde că marea luptă se dă pentru a găsi argumente raționale care să valideze rezultatul anumitor decizii luate pe baze emoționale.”
C&B: Vă rugăm să oferiți o definiție proprie pentru societatea, afacerile și carierele din România!
Adrian Iacob: „Ca persoană care la Revoluție avea 21 de ani pot defini societatea actuală într-o continuă schimbare de mentalitate. Încă! E drept, o schimbare de durată nu se face peste noapte, iar la nivel de ADN uman, nici in câtiva ani… La nivel de societate și nivel de trai schimbări vizibile se pot vedea, dar și simți. Pentru mine, un antreprenor este acea persoană care își asumă rezolvarea unei probleme sau nevoi ce nu este a lui.”
C&B: Aveți un sfat pentru antreprenorii care doresc să renunțe după unul sau mai multe eșecuri?
Adrian Iacob: „Antreprenorii sunt oameni puternici, hotărâți, de aceea atunci când trec prin astfel de experiențe își spun: <<Am ajuns la capătul puterilor, nu mai pot! Cred că renunț…>>. Da, am un mesaj pentru acel antreprenor: Tu realizezi cât de importanți suntem noi, antreprenorii?… Noi, antreprenorii suntem cei care creăm locuri de muncă. Noi, antreprenorii suntem cei care gândim și cream produse și servicii care fac viața semenilor mai plăcută și mai ușoară. Noi, antreprenorii suntem cei care plătim taxe și impozite contribuind astfel la creșterea bugetului țării și la plata salariilor unor servicii bugetate precum sănătatea, învățământul, armata, administrația publică… Noi, antreprenorii suntem cei care facem ca lumea să prospere. Din acest motiv, părerea mea este că… NICIODATĂ NU TREBUIE SĂ RENUNȚI LA CE FACI! Alegerea este a ta, dar nu uita, este mare nevoie de oameni CA TINE!”
C&B: La începutul discuției ne-ați spus ceva despre un proiect care va fi lansat în scurt timp. Despre ce este vorba? Ce este softul ClickFunnels?
Adrian Iacob: „Mai înainte de a vă împărtăși planul meu pentru perioada imediat următoare, un proiect care va fi o binecuvântare pentru toți antreprenorii din România, dați-mi voie să vă povestesc ceva. Când mi-am început activitatea pe Internet, îmi amintesc că cele mai mari provocări pe care le-am avut, au ținut de două elemente esențiale. În primul rând de înțelegerea și învățarea unor termeni (de exemplu: website, autoresponder, web design, seo, follow-ul, funnel etc) și limbaje tehnice (Java, html). În al doilea rând, eram mereu frustrat de eficiența scăzută în comunicare cu programatorii și web designerii. Mai concret, eu le ceream să facă ceva, iar rezultatul, pe lângă faptul că nu era livrat la timp, avea mereu și altceva în plus, pe motiv <<că mai trebuie un plugging>>, o aplicație ceva, sau… ceva <<intră în conflict și crează bug-uri>> sau, clasicul <<nu am înțeles exact ce doriți!>>
Comunicând și consultându-mă cu zeci de antreprenori, mai ales în perioada celor aproape 20 de ediții Business Days, am constatat că aceste două provocări sunt comune. Nu le am doar eu! Astfel că plin de frustrare și după o zi grea, într-o dimineață înnorată de Octombrie când nu-mi venea nici să mă dau jos din pat pentru că știam că trebuie să sun din nou programatorul care în ultimele zile îmi respingea apelurile, mi-am spus: GATA! Trebuie să existe și o altă soluție! După vreo câteva zile de căutări, am găsit-o! Sub forma unui software complet SAAS, care nu necesită nici cunoștințe de programare, nici de webdesign, are și serviciu de email și follow-up inclus (autoresponder), și platformă de membership și livrat cursuri, gen Udemy și găzduire, totul. Un software all-in-one ce necesită doar cunoștințe de Drag & Drop! Acest software l-am studiat, testat și folosit în ultimii doi ani, iar acum, probabil de la începutul lunii septembrie, îl voi propune și promova tuturor antreprenorilor români fără abilități tehnice și care vor dori să scape de provocarea numită <<programator și webdesigner>> Softul ClickFunnels îi va scăpa de toate aceste griji!
Astăzi, conform unor statistici din 2018, o persoană accesează Internetul de pe telefonul mobil de cel puțin 300 ori/zi! De ce? Probabil, pentru alimentarea unei nevoi! Și atunci tu, ca antreprenor care are un produs sau serviciu ce poate rezolva nevoile unui consumator, de ce să nu fii acolo? Indiferent de produsul sau serviciul pe care îl ai și care vine în întâmpinarea unei nevoi din piață, crede-mă, mediul online – locul unde își petrec oamenii majoritatea timpului, o strategie și un instrument adecvat și ușor de folosit, îți poate aduce beneficii, profit și împlinire atât ție, cât și consumatorului pe care îl servești.
Urmărește-mă în perioada ce urmează pentru a vedea singur cum un singur soft, ClickFunnels, pe lângă faptul că te va elibera de stresul și grija apelării la programatori, îți va aduce și economii substanțiale în buget și, cel mai important, de timp!
O ultimă idee, dacă se mai poate… care să convingă cititorii acestui interviu și, potențial interesați… de valoarea și eficiența acestui soft, ClickFunnels: deși compania a fost fondată în 2013, în martie 2019 a depășit 50.000 de utilizatori iar fondatorul și CEO-ul companiei, Russell Brunson, a fost nominalizat în 2018 de către Ernst & Young, pentru premiul de Entrepreneur of the Year – Advertising, Marketing, & Public Relations.
Acesta este proiectul meu pentru perioada imediat următoare, să vin în întâmpinarea antreprenorilor care au cel puțin un produs, serviciu sau eveniment de promovat și vândut, cu un software complet SAAS, care nu necesită nici cunoștințe de programare, nici de webdesign, nici instalare pe calculator, care are și serviciu de email și follow-up inclus (autoresponder) și platformă de membership și livrat cursuri, gen Udemy și găzduire. TOT ce este nevoie într-un singur loc, pentru a promova, vinde și livra produsele și serviciile unei afaceri, online! Pentru o viață mai liniștită și un profit cât mai mare ai nevoie de un software all-in-one ale cărui cunoștințe necesare sunt doar cele de Drag & Drop – Softul ClickFunnels! Vă mulțumesc dumneavoastră și cititorilor dumneavoastră!”
Facebook