miercuri, noiembrie 19, 2025
More
    AcasăStiriBosch reduce 13.000 de locuri de muncă pentru a face față provocărilor...

    Bosch reduce 13.000 de locuri de muncă pentru a face față provocărilor industriei auto

    Producătorul german Robert Bosch va elimina 13.000 de locuri de muncă ca parte a strategiei de reducere a costurilor într-o piață auto dificilă, afectată de cerere scăzută, costuri ridicate și concurență intensă. Deficitul anual de costuri al companiei a ajuns la 2,5 miliarde de euro (2,9 miliarde de dolari), a precizat Bosch joi, potrivit Reuters.

    Compania a avertizat anterior că va trebui să „lupte pentru fiecare cent” într-un mediu economic dificil, marcat de bariere comerciale și scăderea cererii. „Trebuie să lucrăm de urgență la competitivitatea noastră în sectorul mobilității și să ne reducem permanent costurile”, a declarat Stefan Grosch, membru în consiliul de administrație și director de relații industriale. „Acest lucru este foarte dureros pentru noi, dar, din păcate, nu există nicio cale de ocolire.”

    Măsuri suplimentare de eficientizare

    Pe lângă reducerile de personal, Bosch va diminua costurile cu materialele și cheltuielile operaționale, va limita investițiile în facilități și clădiri și va eficientiza logistica și lanțurile de aprovizionare. Reducerea locurilor de muncă va afecta diverse locații din Germania, pe termenuri diferite, până la sfârșitul anului 2030. Compania a menționat că există o „supracapacitate semnificativă” în administrație, vânzări, dezvoltare și producție, ca urmare a scăderii cererii.

    Citește și: Provocările economice afectează rezultatele Artprint: pierdere de 1,1 milioane lei

    CEO-ul Stefan Hartung a confirmat că vor exista „ajustări structurale”, dar a estimat că veniturile Bosch vor crește cu aproximativ 2% în 2025, față de cele 90,5 miliarde de euro înregistrate anul trecut. La nivel global, Bosch avea aproximativ 418.000 de angajați în 2024.

    Context internațional și provocări comerciale

    Industria auto europeană a primit o veste pozitivă de la Washington, care a confirmat implementarea acordului comercial dintre SUA și UE, aplicând de la 1 august o taxă vamală redusă de 15% pentru autoturismele și piesele auto din UE. Totuși, Asociația industriei auto germane (VDA) subliniază că barierele comerciale rămân o „provocare”.

    „Evoluțiile geopolitice și barierele comerciale precum tarifele duc la o incertitudine considerabilă – noi, la fel ca toate companiile, trebuie să facem față acestui lucru”, a spus Markus Heyn, membru al consiliului de administrație Bosch și președinte al diviziei de Mobilitate. „Este de așteptat ca intensitatea concurenței să continue să crească semnificativ.”

    Sursa foto: spiegel.de

    Helerman Teodora
    Helerman Teodora
    Redactor online, content writer, blogger și social media specialist, cu experiență în redactarea și publicarea știrilor, crearea de conținut original și adaptarea materialelor pentru diverse platforme digitale.
    ARTICOLE ASEMANATOARE

    ADAUGATE RECENT