Salut. Eu sunt Alexandra Hustiu Bibire, și, ca în fiecare miercuri, te invit la o nouă incursiune în Personal Branding prin ceea ce eu numesc #RevolutiaMeritocratieiPrinPersonalBranding.
În articolul trecut vă vorbeam de autocunoaștere și de impactul masiv pe care îl are aceasta asupra noastră, ca și indivizi, dar și asupra celor din jurul nostru. E adevărat că trebuie să ai privilegiul de a cunoaște un om care se cunoaște pe sine ca să înțelegi cu adevărat ce înseamnă acest lucru. Ca și repere pentru a-l recunoaște am putea avea autenticitatea (adică sentimentul profund că acel om este exact așa cum pare), onestitatea (acesta are capacitatea de a fi asertiv, onest și caută win win situation în tot ceea ce face, păstrează echilibrul între a da și a primi), pacea (e un om împăcat cu Sine, cu prezentul și cu trecutul, trăiește în armonie cu ceea ce este, ceea ce face și cu ceea ce îl înconjoară), compasiunea (capacitatea de a înțelege și de a avea compasiune pentru condiția umană, în general) și, ceea ce îmi place mie cel mai mult, cel ce are cunoașterea de Sine nu simte nevoia să demonstreze nimic nimănui. De foarte multe ori, simți că genul acesta de oameni fac magie – te simți bine în preajma lor, nu judecă, nu te fac să te simți rușinat (ă) sau vinovat (ă), din contră – alături de ei te simți bine cu tine.
Ce aș mai puncta aici ar fi ca acești oameni sunt liberi. Nu le pasă de ceea ce cred alții despre ei, au un nivel de credință ridicat, transformat prin spiritualizare, și își trăiesc viața după propriile valori, de foarte multe ori valori universal valabile, cum ar fi bunătatea, iubirea, adevărul, moralitatea.
În altă ordine de idei, astăzi aș vrea să vorbim despre valori, pentru că, fără să știm, de la ele pornește întreaga noastră viață, în ciclul de maturizare. Undeva, în adolescență începe procesul de rebeliune față de ceea ce am trăit acasă și față de lume, dorindu-ne să o schimbăm. Din păcate, mulți dintre noi am rămas blocați acolo, neînțelegând că, de fapt, procesul de rebeliune ar trebui să fie înspre noile valori formate pe baza experiențelor trăite și a internalizării mentale ale acestora, (pentru că se poate întâmpla să dezvolți valori de viața fundamental diferite față de cele ale familie de bază), nu împotriva valorilor familiei de bază.
Cei care reușesc să treacă de la dependență față de valorile din familia de bază încep să cunoască independența, care coincide și cu trăirea după valorile societății din care fac parte (din păcate, unii dintre noi nu ajung nici până aici, nereușind să își câștige independența emoțională, financiară etc față de familia de bază). Aici, independența devine egală cu succesul – cu cât câștigă mai mulți bani, o poziție mai înaltă în societate, cu atât sunt mai respectați de către societate și de către o mulțime mai mare de oameni. România, SUA, sunt țări care promovează independența, fără a înțelege că tocmai ea este cea care ne ține la nivelul la care suntem, pentru că, adevărata dezvoltare umană și societală apare acolo unde există interdependența – cunoașterea fundamentală a adevărului că toți suntem unul, că suntem o comunitate. Cu cât este mai promovată independența, cu atât societatea respectivă este mai competitivă și oamenii mai axați pe nevoile primare din piramida lui Maslow, deci supraviețuitori. Cu cât este mai promovată ideea de interdependență, de comunitate, de Întreg, cu atât comunitatea este mai solidă, societatea mai dezvoltată și individul mai relaxat, iar valorile acestora coincid și sunt în acord cu valorile universale: compasiune, adevăr, dreptate, moralitate etc. Cred că mulți dintre noi am dat peste cel puțin un articol ce face referire la țările nordice, țări la care facem mereu referire ca ,,țări din afară,,, unde se trăiește mai bine. Ca atare, oamenii care au cunoașterea de Sine (autocunoașterea) sunt oameni evoluați care înțeleg noțiunea de Întreg, de comunitate și tot ceea ce fac, fac în interes comun, în interesul tuturor. Aici aș vrea să fac o mica paranteză pentru că am sesizat foarte multe situații în care ,,independenții,, sau chiar ,,dependentii,, , îi cred pe ,,interdependenți,, naivi, fără a înțelege că, de fapt, aceștia nu doar știu că sunt foarte evoluați din multe puncte de vedere, ci și că au ales conștient să își suflece mânecile și să acționeze în favoarea binelui comun (Doamne, cât sacrificiu, ar spune unii), ei fiind și cei care ajută la evoluția umană în general. Liderii. La fel, ce am constatat eu, e că aceștia trăiesc în prosperitate și armonie, au prieteni adevărați, dezvoltă relații sincere, autentice și cunosc iubirea necondiționată.
Ce aș mai vrea să subliniez ar fi că, odată ce trăiești în acord cu valorile tale de viață, ai trecut și prin procesul de a-ți fi schimbat credințele limitative – practic te uiți să vezi ce te limitează din ceea ce crezi despre realitatea ta. Articole utile despre acestea găsiți pe site-ul meu personal, aici și aici. Nu aș vrea să le dezbat acum, rămânând focusată pe valorile personale, de unde consider eu că pleacă totul.
Ba mai mult, odată ce ai
autocunoașterea, începi să îți descoperi pasiunea și să faci tot ceea
ce faci dintr-o stare continuă de flow, cu entuziasm și bucurie, fără a
fi foarte afectat(ă) de judecățile și părerile celorlalți, știind că
acesta este doar feedback.
Pornind tot de la valorile tale de viață începi să
dezvolți, din ce în ce mai clar o viziune asupra a ceea ce vrei să
trăiești și o misiune asupra a ceea ce
vrei să împlinești în lume, asupra binelui comun, acestea
având și o componentă profesională care te ajută să devii un
Tot, personal și profesional: un brand personal autentic,
real, sănătos.
În secțiunea Freebies, tot din site-ul meu, veți găsi
documentul Valori (varianta print sau online), numai bun să vă ajute
să vă clarificați valorile de viață personale în speranța că veți fi
mai aproape de cine vreți să deveniți și să vă
scoată din rebeliune sau să vă direcționeze corect (ceea ce fac de
foarte multe ori și eu cu cei care participă la Personal Branding Accelerator, un atelier
intensiv de branding personal creat de mine personal în urma a 3 ani
de studiu de personal branding).
Mai mult, dacă vreți să aprofundați acest subiect, vă invit să
citiți cartea și să faceți toate exercițiile din booklet-ul meu, Brandul
tău personal ești tu, pe care le găsiți în Shop. Au fost create de așa manieră încât
să vă ghideze cât mai clar ce anume trebuie să faceți să deveniți un brand
personal real, autentic și sănătos.
La final, ca de fiecare dată, vă las un gând: sunteți în rebeliune?
Dacă da, în favoarea valorilor voastre de viață sau împotriva
celor de acasă?