Ramona Predescu, Country Manager IWG Romania ( Regus/Spaces) , activează în domeniul de customer service de peste 19 ani. Această experiență este mai mult decât o activitate profesională. Mixează continuu eforturile de a se păstra într-o industrie complexă și frumoasă în același timp cu dorinta de a se dezvolta, crește și aduce lucruri noi (cum ar fi revoluția spațiilor și a modului de lucru) și adaptate la toate necesitățile.
C&B: Faceți o descriere sau definiți activitatea dumneavoastră!
Ramona Predescu: „În calitate de Country Manager, mă ocup atât de activitatea de sales în cadrul IWG România, cât și de partea operațională, dezvoltarea portofoliului, cu implicare directă în zona de marketing și PR. Rolul meu este de a coordona activitatea businessului pe care îl reprezint și de a-i crește profitabilitatea dezvoltând brandurile existente (Regus) și adăugând în piața de‚ flexible working branduri noi (Spaces, No18, Signature by Regus etc)”
C&B: Cum sună povestea carierei sau afacerii dumneavoastră?
Ramona Predescu: „Povestea mea este un simplă. Viața mea profesională a început la 19 ani, în zona de customer service, ca antreprenor, apoi ca și implementator și coordonator de proiecte noi. În urmă cu zece ani am intrat în zona multinationalelor (Regus) și am crescut în cadrul IWG (Regus, Spaces) alături de echipă, ocupând diverse poziții de coordonare, management, până la cea de Country Manager – de aproximativ șase ani. Un parcurs firesc, în spatele căruia stau multe, foarte multe ore de muncă dar și un mindset pozitiv, deschis către evoluție.”
C&B: Care erau viziunile dumneavoastră în copilărie/adolescență și care sunt acum?
Ramona Predescu: „În copilărie mă vedeam o profesoară de limba româna sau engleză (primele studii au fost în acest sens), apoi m-am văzut doctoriță (probabil ca orice fetișcană din acele vremuri). Niciodată nu m-am văzut un om îmbogățit peste noapte. Întotdeauna m-am vizualizat muncind și realizând diverse, însă clar în mintea mea mi-am imaginat că voi fi o persoană care va lucra printre oameni, cu oameni. Poate și din prisma faptului că maturizarea mea s-a produs devreme, având în copilărie multe responsabilități de om matur.”
C&B: Vă rugăm să ne povestiți o întâmplare/experiență pozitivă și una negativă legată de activitatea dumneavoastră!
Ramona Predescu: „Offf, greu, foarte greu! Toate experiențele mele negative au avut în final și o parte pozitivă. Cel puțin așa mi-a plăcut să înțeleg și să extrag din ele. Se pot învăța lucruri bune sau rele din orice întâmplări/experiențe, depinde pe care cale o alegi .
Nu aș putea nominaliza clar o experiență negativă. Nu știu, poate o contradicție mai aprinsa cu un client, poate o dezamăgire vis a vis de un proiect nefinalizat în termenul stabilit, însă, așa cum spuneam, decizia de a extrage ceea ce este bun sau rău din orice activitate/acțiune ne aparține în totalitate. Recunosc, aleg să învăt din aceste experiențe și încerc să merg mai departe cu partea pozitivă. În activitatea mea, prin responsabilitățile multiple pe care le am, nu pot să mă încarc cu lucruri negative, nu m-ar lăsa să dezvolt businessul și să mă dezvolt ca individ și ca om de business.”
C&B: Ce sfat/sfaturi aveți pentru cei aflați la început sau indeciși?
Ramona Predescu: „Să aleagă ceea ce le place, să facă lucruri/activități în care se regăsesc și se văd și peste câțiva ani. Dacă pleci de acasă cu un sentiment rău vis a vis de locul tău de muncă de azi sau vis a vis de activitatea ce urmează să o desfășori, este foarte clar că nu ești în locul potrivit și în jobul potrivit. Le-aș sugera să aibă curaj, să își dorească să fie mai buni, să învețe și să muncească pentru asta. Celor care au sau lucrează cu echipe să învețe să fie empatici, să înțeleagă că într-o echipă ne dorim oameni mai buni ca noi și nu oameni după chipul și asemănarea noastră. Numai așa putem avea succes în ceea ce facem și a numai așa putem livra rezultatele așteptate.”
C&B: Vă rugăm să oferiți o definiție proprie pentru societatea, afacerile și carierele din România!
Ramona Predescu: „Societatea românească este încă virgină în ceea ce privește înțelesul adevărat al cuvântului societate. Cu o simplă căutare pe wikipedia aflăm că: Societatea reprezintă un grup de persoane între care se manifestă relații permanente (interese comune, valori și scopuri). Societatea umană este caracterizată prin modelele de relații (relații sociale) între oameni. O societate mai mare prezintă adesea structuri de stratificare socială sau dominare în subgrupuri.
Ce vreau să spun? Cred că nu ne cunoaștem cu adevărat valorile țării, dar nici pe cele personale. Avem scopuri personale dar nu și comune. Din păcate acest aspect se reflectă atât în viața personală, în cea profesională, dar și în modul nostru de a ne implica social. Ne lipsește traiectoria. Am fost o nație învățată cu hey rup-ul și crescută pe metodata apuca azi tot ce poți, nu se știe ce aduce ziua de maine, iar asta nu ne ajută să ne implicăm și să înțelegem cât de importantă este dezvoltarea noastră personală, evoluția noastră, implicarea în societate și susținerea unor valori morale. Este mult de discutat pe acest subiect, nu sunt eu lupul moralist, însă mereu am încercat să îmi pastrez propriile valori, să mă implic în societate, atât cât am putut, și mă mândresc cu o coloană vertebrală dreaptă.”