Salut, eu sunt Alexandra Hustiu Bibire și te invit la o incursiune în Personal Branding prin ceea ce eu numesc #RevolutiaMeritocratieiPrinPersonalBranding.
Astăzi, plecând de la unicitatea și autenticitatea noastră, despre care am vorbit în articolul trecut, aș vrea să vorbim despre propunerea noastră unică de valoare. Și, când spun valoare, mă refer la acel beneficiu pe care cei care ne aleg, îl vor obține atunci când vor lucra cu noi. Așadar, cum facem ca unicitatea și autenticitatea noastră să devină beneficiu pentru clienții sau potențialii noștri clienți?
În primă instanță, autenticitatea ține de capacitatea noastră de a fi onești, atât cu noi înșine cât și cu ceilalți, de aici apărând o derivată comportamentală fantastică: capacitatea de a relaționa la un nivel mult mai profund, fiind mult mai implicat(ă) și mult mai interesat(ă) de ceea ce au nevoie cu adevărat clienții noștri. Mi s-a spus de atât de multe ori că încă nu se reușește așa, dar în același timp, peste tot, toată lumea se plânge de același lucru: de cât de neserioși suntem și cât de puțin ne putem baza unii pe alții. Și atunci eu vin și vă întreb: Chiar vrem să schimbăm ceva sau doar pretindem că vrem, susținem asta verbal, însă comportamental, sau de ce nu chiar la nivel de intenție, nu facem altceva decât să perpetuăm ceea ce ne ține în aceeași buclă de 30 de ani: neîncrederea și neprofesionalismul?
Citeam recent, căci încă nu m-am mobilizat să dau bani pe o asemenea carte, deși îi înțeleg importanța în biblioteca mea, ca și formă de protecție, că e bine să îți ții ascunse intențiile pentru a reuși, pentru a avea succes, aceasta fiind una din legile succesului.Cu toate acestea, majoritatea oamenilor de business pe care îi cunosc eu au niște simțuri atât de ascuțite încât mă întreb cum de își poate cineva imagina că aceștia nu ar intui care le sunt intențiile ascunse? Așadar, în scenariul de față, mă gândesc că autenticitatea ar duce mult mai rapid la un win-win situation și implicit o relație de lungă durată.
Unicitatea însă e mult mai greu de dobândit – în ideea în care se ,,dobândește,, într-un proces de autocunoaștere. E un atribut personal atât de puternic încât rareori cineva îl observă sau îl prețuiește sau, mai mult, îl folosește ca și diferențiator în piață și asta pentru că nu suntem educați să ne păstrăm unicitatea. Din contră – oificarea din sistemul de învățământ e atât de profund implantată în tot sistemul – educatori, învățători, profesori, femei de serviciu,bucătărese, încât cu greu am putea aprecia așa ceva. Din contră – cei care sunt încurajați să își păstreze unicitatea sunt excluși pe motiv de ,,altfel,,.
Paradoxul e că, în business, altfel înseamnă inovație, înseamnă leadership. Înseamnă curajul și încrederea de a face lucrurile într-un mod inedit, total nealiniat la trenduri și în același timp satisfăcător pentru nevoile oamenilor. Înseamnă să fi devenit creator de beneficii într-o manieră în care altcineva nu s-a gândit să o facă, și dacă a făcut-o, devine doar o copie.
Există atât de multe modalități de a face lucrurile și fiecare dintre noi are capacitatea de a fi creativ și de a se manifesta într-un mod nou, unic, tipic sieși, total diferit de cel care a mai fost făcut până atunci, și totuși majoritatea aleg să devină o copie a altcuiva care a reușit: atât de evident, atât de clar.
În booklet-ul ,,Brandul tău personal ești tu,, ai o serie de întrebări despre cum ai putea să devii un creator de beneficii mult mai rapid pentru clienții tăi, însă eu astăzi aș rezuma acest subiect doar la asta: cum ar putea unicitatea ta deveni un beneficiu pentru cei care te aleg? Cum ai materializa-o? Si ulterior, cum ai comunica-o?