Salut, eu sunt Alexandra Hustiu Bibire și te aștept, în fiecare miercuri, la o incursiune în lumea Personal Branding-ului prin ceea ce eu numesc #RevolutiaMeritocratieiPrinPersonalBranding. Astăzi, în cel de-al șaselea articol, as vrea să vă povestesc despre proprietățile brandului vostru personal, dar nu înainte de a vă aduce aminte de celelalte cinci articole, care sper, eu, să facă sens pentru voi și să vă ghideze, într-o manieră cât mai clară și mai simplă, despre ce este vorba în Personal Branding:
1. Descoperă Personal Branding-ul
2. Evolutia marketing-ului și apariția marketing-ului carierei
3. Știința și arta brandingului de carieră
4. Arta și știința Personal Branding-ului
5. Conceptul de identitate: identitatea în online și identitatea în offline
Revenind la proprietățile brandului personal, ele sunt, evident, ca și identitatea, prezente atât în online, cât și în offline. Ce este de punctat aici ar fi că toate proprietățile brandului trebuie să respecte o identitate de brand. Pentru noi, cei care lucrăm în domeniu și știm cum arată un manual de identitate de brand, aspectul acesta se înțelege de la sine. Pentru ceilalți, e subiect de interes, și anume:
– culorile trebuie să fie aceleași pe toate materialele de comunicare,
– fontul sau fonturile folosite trebuie să fie identice peste tot,
– linia de comunicare/mesajul trebuie să fie clară, concisă și să ne dea indicii despre valorile persoanei din spatele brandului respectiv, viziunea pe care o are asupra a ceea ce vrea să construiască și misiunea pe care și-a asumat-o. Din punctul meu de vedere, partea aceasta este cea mai grea căci trebuie să ajungi la esența a cine este omul din fața ta cu adevărat. Să vezi dincolo de măștile pe care și le pune zilnic, și, până la un punct când nu o mai face cu tine, măștile pe care și le pune cu ceilalți. Mai mult, sunt de părere că un brand personal autentic, real și sănătos devii atunci când ai aliniat acest Sine (care de foarte multe ori nu se vede/nu se lasă văzut) la comportamentul tău, la vocea ta, la ceea ce construiești. Când te asumi. Iar rolul unui Strateg de Personal Branding acesta este: să te descopere dincolo de ceea ce pretinzi că ești și să livreze în piață un brand personal care are niște proprietăți ale brandului relevante pentru tine. Și o să mă iau pe mine ca exemplu, pentru că nu vreau să vorbesc despre alții fără acordul lor, deși îmi vine în minte acum un antreprenor foarte cunoscut din România care mi-a atras atenția tocmai datorită coerenței dintre Cine este ca om și cum este prezentat brandul lui personal în piață:
– culorile brandului meu sunt negru – culoarea care, din punctul meu de vedere duce cel mai rapid cu gândul la eleganță și roșu – care duce cu gândul la pasiune, vitalitate. Gri și alb eu le folosesc ca și culori neutre tocmai pentru a le scoate pe primele două în evidență. Mai e un element care apare și în online și în offline (adică la birou) și anume trandafirii roșii care exprimă feminitatea care mă caracterizează și nuanțează zona pasională tocmai pentru că asta e personalitatea mea. Pun pasiune în tot ceea ce fac, și tot ceea ce fac, fac din energie feminină.
– valorile, viziunea și misiunea, dar și mesajul meu sunt aceleași de fiecare dată și oriunde am fost invitată să îmi expun opinia în materie de Personal Branding, la fel cum nu am ascuns nicio clipă faptul că sunt spirituală, chiar dacă știu că e (încă) un subiect tabu. Pe mine personal mă face doar să înțeleg că începem să înțelegem. Să ne trezim. Iar rolul meu tocmai acesta este: să fiu ghid în a te ajuta să te cunoști cu adevărat, a te ajuta să ajungi la esența a Cine ești, și, de-aici, a construi mai departe, o fundație solidă pentru ceea ce vrei să construiești, să experimentezi în viață, creându-ți, în tot acest timp, un brand personal.
Revenind la proprietățile brandului personal, în offline am putea menționa cărțile de vizită, un roll-up sau, pentru cei mai curajoși, un spider, flyere, workbook-uri, manuale, toate individualizate. Ce aș accentua aici este că, deși pare că ,,ești peste tot,,, odată ce ai aliniat Cine ești (Sinele de bază) cu Ceea ce Faci (Sinele Calificat), îi ajuți cu adevărat pe ceilalți să reușească iar toate aceste materiale de prezentare vin ca o confirmare a ceea ce ești. Nu invers. Evident, am văzut și situații în care se întâmplă contrariul și nu am putut decât să simt compasiune pentru cel ce a investit sume importante de bani pentru a crea ceva ce, sunt sigură că și el/ea știe/simte că nu este în concordanță cu Cine este cu adevărat. Și aici îndrăznesc să readuc în discuție că Personal Branding-ul nu este doar o știință, ci este și o artă tocmai pentru că ține de a-ți dori cu adevărat să îl ajuți pe celălalt să reușească și asta vine direct din inimă. Ca orice altă formă de artă.
La proprietățile brandului personal în online aș menționa contul de Linkedin, care mi se pare cel mai relevant, mai ales dacă ai și recomandări solide, dar și orice alt cont pe o platformă de socializare care te ajută să îți duci mesajul mai departe (ceea ce numește Sinele Comunicat). Cea mai importantă proprietate este însă casa digitală a brandului tău, și anume site-ul personal, cel care ar trebui să îți deschidă ușile unui spațiu virtual în care toți cei care vor avea contact întâi cu tine aici, să facă cunoștință cu tine și cu ceea ce faci tu, pentru ca atunci când te vor vedea față în față să primească, instant, un singur mesaj: sunt în siguranță. Omul acesta este de încredere iar eu sunt acolo unde trebuie să fiu și am luat decizia corectă de a lucra/ colabora cu el/ea.
Până miercurea viitoare vă las, ca de obicei, cu un gând: când te-ai uitat ultima oară în oglindă și ai simțit că știi Cine ești?