Cristian Branea, Silviu Andrei Petran și Alex Budurescu sunt tinerii care au reușit să creeze un brand de mobilier cu vânzări de milioane în toată lumea și formează o echipă din anul 2014.
Cristian Branea a studiat filosofia și științele politice, dar marea lui pasiune a fost mereu designul, așa că în anul 2013 a venit cu ideea de a fonda un start-up de producție de mobilă și, cu o finanțare câștigată la un concurs, cei trei au pus bazele unei afaceri profitabile.
Materia a fost selectat printre cei zece finalişti şi au primit 32.000 de euro finanţare şi consultanță. Este unul dintre cele mai curajoase experimente din domeniul producției de mobilier.
Mobila Materia realizată din lemn reciclat, cu un aer minimalist, a atras privirile oamenilor, dar şi cumpărătorii.
„Produsele s-au făcut cunoscute prin felul lor foarte autentic de a fi, foarte simple, naturale, masive. Totul a mers din recomandare în recomandare. În 2015, al doilea an de existenţă, ne-am susţinut businessul doar din lucrări finalizate şi recomandări venite de arhitecţi sau de la proprietari care au fost superîncântaţi de produse.“, spune Silviu Andrei Pretan
Ideea inițială a businessului nu a fost axată pe proiecte individuale, ci pe crearea unor mini-serii de produse pe care să le vândă offline sau online.
Primul pas în acest sens a fost participarea la târgul internaţional de mobilă imm Cologne.
„Am luat o finanţare de la Ministerul Economiei prin fondul de minimis, care s-a ocupat de participarea României la târg. Acolo am avut o surpriză. Alături de nume foarte mari din industrie, care fac milioane de produse, eram şi noi cu un stand de 20 mp cu produse care erau dintr-un alt film şi care au avut supermare lipici“, povesteşte entuziasmat Petran.
Piesele Materia sunt cerute mai ales de clienții străini, cumpărători din SUA, Arabia Saudită sau Malaezia.
„Am obţinut comenzi din Kuala Lumpur, Tokio, SUA sau Europa. Un american a comandat standul nostru de trei ori, tot ce era în stand ori trei. Am crezut că era nebun. A fost un proces de învăţare valoros, am putut vedea ce preţuri se practică în afară, cum să ne poziţionăm produsele.“ , îşi aduce aminte antreprenorul.
Facebook