Inainte de a vorbi despre subiectul de astăzi, și anume Personal Branding și Storytelling: propunerea ta unică de servire, aș vrea să îți reamintesc, în încheierea acestei incursiuni, toate articolele pe acest subiect, ca sa îți fie mai ușor în situația în care te interesează subiectul. De asemenea, tot centralizate, găsești aceste articole și în pagina Apariții media de pe site-ul meu personal:
- Descopera Personal Branding-ul prin #RevolutiaMeritocratieiPrinPersonalBranding
- Marketing-ul Carierei, marketing-ul apărut odată cu Internet-ul și rețelele sociale
- Stiinta si arta branding-ului de cariera
- Arta si stiinta Personal Branding-ului
- Conceptul de identitate: identitate in online si identitate in offline
- Proprietatile brandului tau personal si casa digitala a acestuia
- Personal Brand Mistakes si situatii de criza
- Autocunoasterea: de ce selfwarenes-ul ajuta la construirea unui brand personal real, autentic si puternic.
- Valori, credinte, pasiune. Viziune si misiune
- Sinele Calificat: aptitudini si cunostinte
- Sinele extins: povestea reala documentata de artefacte
- Unicitatea si autenticitatea, puternic diferentiator
- Propunerea ta unica de valoare
- Cum dezvolti o strategie de brand personal
- Self Marketing Plan
Cum spuneam, astăzi vorbim despre Personal Branding și Storytelling în contextul în care propunerea ta unică de valoare se va transforma în propunerea ta unică de servire, atuncicând vei începe comunicarea brandului tău în piață. Și spun asta pentru că acesta este rolul storytelling-ului și implicit al poveștii tale autentice, reale: oamenii se vor contecta la povestea ta și la speranța pe care le-o transmiți empatizând, primind oportunitatea de a te vedea ca om și apoi ca profesionist, devenind astfel, pentru ei, un exemplu de reușită și ulterior un ghid către succesul lor, către a se afirma. Ba mai mult, odată devenind un exemplu, oameni îți vor da înapoi loialitate.
Pentru că oamenii cumpără de la oameni. Chiar dacă multe activități se automatizează, nevoia noastră de bază, umană de altfel, este conectarea. Relaționarea. Era human to human încă este prezentă, chiar dacă este, ușor ușor, acaparată de era human to robots.
Storytelling-ul sau abilitatea de a spune povești este nativă și este dezvoltată în măsura în care ție ți s-au spus cât mai multe povești când erai copil. Tot storytelling-ul este și cea mai veche formă de comunicare umană de transmitere a unor valori, a unor mituri sau legende, cu scopul de a ajuta la conexiunea între oameni, dar și la speranță. Esența povestirii este însă de a-i ajuta pe cei care te “ascultă”/ urmăresc (targetul/audiența ta) să se conecteze la “de ce”-ul lor: să descopere cine sunt, ce vor ei să împlinească, dar mai ales de ce, prin puterea exemplului: cine ești tu și pentru ce militezi (în situația în care ai o misiune personală pe care ți-ai asumat-o). Mai mult, doar o poveste autentică va fi cea care va reuși să se conecteze la “de ce”-ul audienței, căci autenticitatea, unicitatea și darul tău nativ vor fi ingredientele principale care vor crea această poveste unică: povestea ta.
Iar povestea ta este combustibilul tău. Așa cum povestea de viată a fiecăruia dintre noi este. Important e cum alegem să o scriem: o scriu alții pentru noi sau ne-o scriem noi înșine.Pentru că atunci când îți scrii povestea, îi scrii și finalul.
Acestea fiind spuse, TU ce decizi: să îți scrie alții povestea sau să ți-o scrii singur(ă)? Să îți trăiești brandul personal sau să te trăiască el pe tine?