Turismul românesc este sau ar trebui să fie una cele mai importante componente economice ale ţării noastre. Cu toate acestea, după spusele președintelui Federației Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), Mohammad Murad, bugetul de promovare al turismului românesc nu este mai mai mare decât cel pentru promovarea unui salam.
„Importanța a ceea ce se cheamă produs turistic începe să dispară și este păcat. Mă refer la oameni. Nu mai găsim angajați, pentru că nu le dăm confortul de care au nevoie. Turismul nu se face de azi pe mâine. Avem nevoie de un program, de o viziune, avem nevoie să fim conectați cu țările care ne concurează. Este nevoie de o adevărată strategie de promovare, pentru că avem un mare potențial turistic. Nu este normal ca bugetul de promovare să fie de două milioane euro, cât ar fi un buget pentru promovarea unui salam. Este trist!”, a spus Murad, la deschiderea Târgului de Turism al României.
Tot Murad a declarat că, în prezent, sunt peste 160.000 de angajaţi în domeniul turistic. Totuşi, gradul mediu de ocupare al hotelurilor este de 26-27%, cifră aflată mult sub potenţialul ţării.
„Agențiile de turism sunt, cred, singura soluție la problema gradului de ocupare a hotelurilor. Dacă agențiile de turism ar fi mai importante, mai sprijinite, cred că am rezolva problema gradului de ocupare a hotelurilor. (…) În acest an, încasările din turismul extern au fost de circa două miliarde de euro, dar am avut la promovare doar 0,1% din totalul acestor încasări”, a spus, la rândul său, președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT), Alin Burcea.
Potrivit preşedintelui ANAT, un buget alocat pentru promovarea României ar trebui să fie de minimum 10 milioane de euro.
Să nu uităm totuşi că suntem într-o perioadă în care toate agenţiile ofertă discounturi şi promoţii, atât pentru Black Friday, cât şi pentru sărbătorile de iarnă. Reducerile speciale pot ajunge până la 40-50% în unele cazuri, fiind prezentate ca unele “de neratat”.