Am participat ieri la un eveniment alturi de cativa oameni de marketing si owneri. A fost foarte interesant, insa nu vreau sa va povestesc despre acest eveniment, probabil o sa scriu pe blog despre el. Vreau sa va relatez cum am iesit eu din cele doua intrebari cheie ale evenimentului. Practic, toti specialistii in marketing prezenti au fost intrebati asa, iar raspunsurile au fost cronometrate: 1. Care sunt rolurile principale ale marketingului? 2. Ce rezulta, pe scurt, din strategia de marketing.
- Care sunt rolurile principale ale marketingului? Raspunsul meu: Imagine si suport pentru vanzari.
- Ce rezulta, pe scurt, din strategia de marketing? Raspunsul meu: Modalitatile eficiente de legatura dintre produs/serviciu si beneficiar/client.
In prima faza am castigat, datorita timpului scurt de raspuns, insa, inainte sa fiu premiat mi s-a cerut sa explic.
Spre surprinderea celor prezenti, si explicatiile au fost scurte. De pilda, la primul punct, am spus asa: Imaginea este strategia de marketing pentru maine, iar suportul de vanzari este strategia de marketing pentru astazi. Daca intelegem sa facem acum ambele necesitati, astazi vom avea succes cu eforturi mari, iar maine eforturile vor fi mai mici si beneficiile foarte mari.
Este ce cred si, daca-mi dati voie, esenta experientelor mele de peste 17 ani in acest domeniu. Stiu, colegii mei au viziuni diferite sau prezinta intr-un mod mai complex situatiile, insa imi vor da dreptate in timp.
Sa auzim numai de bine!