duminică, septembrie 8, 2024
spot_imgspot_img
AcasăCareersMădălin Nițiș, GM MAINSTAGE - THE AGENCY: Provocările au fost multe, însă...

Mădălin Nițiș, GM MAINSTAGE – THE AGENCY: Provocările au fost multe, însă ne-am adaptat cu succes și suntem pregătiți pentru orice.

Mădălin Nițiș este General Manager la MAINSTAGE | THE AGENCY, agenția de publicitate full service, fondată de grupurile Untold și Global Records. Înainte, Mădălin a ocupat funcția de Regional Marketing Manager la Visa, pentru țări ca România, Croația, Slovenia și Malta. De asemenea, a urmat un program de Executive MBA la London School of Business and Finance și este licențiat în Politici de Marketing la Academia de Studii Economice.

C&B: Mădălin, ce ne poți spune despre activitatea ta actuala?

Mădălin Nițiș: „Am pornit această agenție în 2018. Deși agenția nu are încă nici 3 ani împliniți, a devenit deja un jucător important în industria de advertising din România, având deja la activ clienți mari, precum Penny, Pernod Ricard, Mega Mall, Coca Cola, BCR și alții. În prezent conduc o echipă de 20 de specialiști în advertising, de la art directors și copywriters, până la creative technologists și new business leaders. Ce îmi place cel mai mult la echipa noastră este că am colegi multitalentați, care îmbină cu succes domeniul advertising cu pasiunile lor, cum ar fi stand-up comedy, influencing și performance muzical. Sunt niște oameni foarte buni, calzi, ceea ce face să avem un colectiv deosebit, să ne ajutăm reciproc și să găsim mereu soluții la challenge-urile industriei și să creștem agenția în fiecare an.”

C&B: Cum ai etala, pe scurt, evoluția ta?

Mădălin Nițiș: „În timpul facultății, am avut mai multe joburi part time, cât și full time. Primul job a fost la compania TNT Expo ce organizau expoziții mari la Romexpo. Jobul meu era să vând spațiile expoziționale către expozanți – firme – din afara țării. Aici am luat prima oară contact cu oameni din afara României, din țări mai dezvoltate în acea perioadă. A fost foarte util să am contact cu mai multe culturi, mai multe mindset-uri de business și cu oameni din diverse poziții din companii multinaționale.

După facultate, primul job a fost într-un domeniu tangențial cu advertisingul și anume la Carioca, un studio de producție foto publicitară. Făceam ședințe foto pentru branduri mari, precum Coca Cola sau Jacobs. Eu eram producator, adică responsabil cu toată logistică și organizarea ședințelor foto publicitare. A fost probabil cea mai interesantă perioadă din viața mea de până atunci. Am ajuns să interacționez cu diverși oameni, de la actori și personalități publice până la administratori de parcuri și pompieri.

Când a venit vremea să lucrez cu adevărat în advertising, m-am angajat la agenția multinațională Young and Rubicam din București, unde am ocupat poziția de Junior Account Manager. Am crescut în competențe și experiențe și am trecut la agenții precum Saatchi and Saatch București.

Primul job de coordonare a activităților de marketing în cadrul unei companii a fost la Visa. Am crescut mult în acea perioadă, atât pe orizontală (mi-am dezvolta set-ul de cunoștințe), cât și pe verticală ( am ajuns să ocup o poziție regională, responsabil pentru activitățile de marketing ale mai multor țări).

În cele din urmă, am acceptat provocarea să întemeiez o agenție de publicitate de la zero în România, care acum a ajuns un jucător important în piață, MAINSTAGE | THE AGENCY.”

C&B: Înainte să te întrebăm de greutățile prezentului, când a început pasiunea pentru advertising?

Mădălin Nițiș: „Am fost atras de reclame și de domeniul advertising încă din liceu. Nu prea știam cu ce se mănâncă, iar cea mai apropiată facultate de subiect a fost Facultatea de Marketing din cadrul Academiei de Studii Economice. A fost primul an în care Facultatea de Marketing a devenit de sine stătătoare și s-a desprins de Facultatea de Comerț. Era pe vremea când facultatea dura 4 ani. În acea vreme îmi doream neapărat să am un job, de aceea m-am angajat la 19-20 de ani (din primul an de facultate). Îmi doream să nu pierd nicio oportunitate și acceptam orice provocare, mă implicam în orice proiect, ajutam pe oricine. Nu exista noțiunea de zi sau noapte, vacanță sau concediu. Eram Always ON, săream de la una la altă și îmi doream ca toate să iasă la superlativ. A fost o perioadă excepțională, în care am învățat multe, din multe domenii. Nu aș schimba cu nimic. Însă acum, pe măsură ce timpul a trecut, am învățat că îmi doresc să alerg mai degrabă maratoane și nu doar sprinturi. Am învățat să mă implic doar în proiecte în care mă pot dedica complet. Nu mai există jumătăți de măsură. Malcolm Gladwell spunea că trebuie să dedici minim 10,000 de ore unui lucru că să devii expert în acel domeniu. Nu știu în câte domenii pot să spun că am dedicat 10,000 de ore, însă în marketing și comunicare cred că am depășit de câteva ori acest număr.”

C&B: Cum a influențat/influențează Criza Pandemică activitatea voastră?

Mădălin Nițiș: „Lucrurile s-au schimbat peste noapte. Pentru noi ca agenție, a fost foarte important să ne adaptăm schimbărilor încă din prima zi. Primul impact a fost ca a trebuit să schimbăm complet modul de lucru din 100% birou în 100% work from home, mai ales în perioada stării de urgență. Am reușit cu brio, și ne-am transformat ca și cultură de agenție. Acum, work from home este noul standard, iar rezultatele echipei sunt cel puțin la fel de bune ca înainte.

Apoi, calendarele de marketing ale clienților, cu care au început anul 2020 într-un ton optimist, au devenit nule peste noapte. A trebuit să le schimbe complet odată cu apariția pandemiei, iar noi a trebuit să fim acolo lângă ei, să îi susținem necondiționat și să îi ajutăm să schimbe macazul. Acest fapt a întărit relația cu clienții noștri față de care suntem foarte recunoscători că am putut să le fim aproape. Și sper că și ei simt la fel față de noi.

Un alt domeniu foarte afectat a fost industria de evenimente, care, pentru noi era una dintre liniile importante din business. Între timp ne-am transformat și noi ca agenție și am devenit și mai digital oriented, mai mult de cât eram oricum. Am reușit chiar recent să mutăm câteva evenimente din full offline, în full online, vezi Cupa Agențiilor La Gaming pentru Playstation.

Provocările au fost multe, însă cred că ne-am adaptat cu succes și suntem pregătiți pentru orice.

C&B: Ce sfat/sfaturi ai pentru cei aflați la început sau indeciși?

Mădălin Nițiș: „Sunt implicat în câteva proiecte cu universități din România. Am fost pus de multe ori în situația de a face mentoring cu studenți. Primul meu sfat pentru ei referitor la carieră este să înceapă de undeva, de oriunde. Să nu stea prea mult pe gânduri, să nu cântărească prea mult oportunitățile, pentru că ele așa cum apar, atât de repede și dispar. Sfatul meu este să încerce cât mai multe job-uri, cât mai multe contexte, ca să aibă de unde să își formeze o concluzie pentru viitoarea carieră. Societatea în care trăim acum, oferă multe oportunități celor de la început de drum. Cred că una dintre problemele lor, este că au prea multe opțiuni din care pot să aleagă și atunci se blochează (sunt indeciși). Militez pentru a încerca orice, chiar cu riscul de a eșua. Nu este nicio rușine să eșuezi, mai păcat este să nu încerci. Orice experiență, mai ales la început de drum, te va învăța ceva. Inclusiv experiențele negative te învață, să știi ce sa eviți pe viitor.”

C&B: Încerci o definiție proprie pentru societatea, afacerile și carierele din România?

Mădălin Nițiș: „Contextul României, cu toată criza pandemică, îl văd unul plin de oportunități. Noi ca țară, vom intra curând în rândul țărilor emergente cu mare interes din partea investitorilor străini. Am evoluat mult ca și societate în ultimii ani, mai ales din perspectiva business-ului. Numărul de stat-up-uri crește exponențial, de la un an la altul. Când întreb studenții în ce domeniu își doresc să activeze pe viitor, îmi răspund că în antreprenoriat. Asta spune multe despre cultura noastră recentă și despre viitor. Văd o evoluție de tip leap frogging pentru România, o creștere în salturi și sper să ardem cât mai multe etape, ajutați de digitalizare și de generațiile noi ce intră în câmpul muncii, care gândesc altfel, mult mai aspirațional și vizionar.”

Facebook

ARTICOLE ASEMANATOARE

ADAUGATE RECENT

Acest site web folosește cookie-uri și vă solicită datele personale pentru a vă îmbunătăți experiența de navigare. We are committed to protecting your privacy and ensuring your data is handled in compliance with the General Data Protection Regulation (GDPR).