vineri, martie 1, 2024
spot_img
AcasăSpecial GuestIonuț Andrei, CEO și fondator v8: Munca este vehiculul care mă duce...

Ionuț Andrei, CEO și fondator v8: Munca este vehiculul care mă duce la destinație

Ionuț Andrei este antreprenor, om de marketing, strateg de comunicare și uneori consultant de business. Îi plac sportul, pescuitul, bonsaii și se declară un tată fericit. Are peste 20 de ani de expertiză în comunicare. A fondat și conduce v8 (agenție de creație full service) de mai bine de 10 ani.

C&B: Ce este v8?

Ionuț Andrei: v8 este o agenție creație și strategie care generează valoare prin idei – dovedit de cele peste 50 de premii obținute în ultimii ani pentru clienții din portofoliu.

Mai simplu spus, creionăm strategii de business și de marketing pe care le îmbrăcăm în campanii de comunicare ce aduc rezultate vizibile.

C&B: Cum a început această poveste?

Ionuț Andrei: Acum peste 10 ani, am început cu dorința de a face mai bine” în loc de mai mult”. Iar mai bine se traduce prin creativitate – acesta e diferențiatorul nostru. Principiul că ideea poate fi un generator de business, cât timp are valoare și vine să completeze o direcție strategică. Și, deși am pornit inițial ca o agenție de comunicare digitală, rezultatele ne-au recomandat în fața clienților pentru a face mai mult. Astăzi, suntem o agenție full service, care livrează în primul rând viziune și creativitate. Când ai asta, restul este doar un detaliu.

C&B: În copilărie/adolescență

Ionuț Andrei: Am vrut să ajung mare rugbist. Nu mi-a ieșit. Apoi mare electronist. Apoi mare economist. Nici astea nu au fost să fie. (Remarcați vă rog repetiția lui “mare”  ) Așa că am plecat de la vândut înghețată, la construit de computere, apoi la site-uri și magazine online, și am ajuns la mulți ani de media si creativitate. În toate, am experimentat cât am putut, am încercat să-mi înțeleg consumatorul și să-i dau exact ce are nevoie. Asta m-a dus încet, încet către zona de comunicare unde sunt astăzi.

Numitorul comun în toate este munca. Am înțeles devreme că orice aș face, munca este vehiculul care mă duce la destinație.

C&B: Care este secretul?

Ionuț Andrei: Citește, fă sport, urmează-ți pasiunile, ignoră știrile, plimbă-te în fiecare zi, zâmbește de câte ori poți. Și stai cu ai tăi.

C&B: Pandemia, crizele economice sau războiul, au afectat afacerea ta?

Ionuț Andrei: Pandemia nu ne-a influențat aproape deloc. Asta pentru că modelul de business al v8 este construit puțin altfel. Este un business de creație, iar creativii nu-și găsesc ideile la birou. Trebuie să trăiască, să experimenteze, să vadă, să interacționeze, totul ca să poată genera valoare. Iar asta înseamnă mobilitate totală.

Practic, în momentul în care a apărut pandemia, n-am făcut altceva decât să continuăm ce făceam. Ba, mai mult, am renunțat și la sediul extravagant al agenției, întrucât nimeni nu mai venea la birou. Trei ani mai târziu, suntem prin toată lumea, exclusive remote, și funcționează de minune. Rezultatele o dovedesc.

C&B: Ce înseamnă mobilitatea în activitate, pentru tine?

Ionuț Andrei: Mobilitatea e ceva senzațional. Îți aduce multe avantaje, dar și mici neajunsuri. Lucrăm din Barcelona, Basel, Cluj, Sofia, Berlin, Brașov, Vama, București, Deltă, dar ne vedem în fiecare dimineață într-un zoom. Asta e puțin provocator uneori, pentru că nu peste tot e aceeași oră. Altfel, e extrem de util să știi dacă e zăpadă pe pârtie, dacă e lume în vamă, dacă e vreun concert pe undeva prin lume.

C&B: Care sunt argumentele cu care convingi viitorii clienți?

Ionuț Andrei: Reputația intră pe ușă înaintea ta. Asta e una dintre legile comunicării. Dacă am ajuns la masă cu un potențial client, înseamnă că am făcut ceva bine, că ceva ne recomandă. De aici, mai departe, e important de știut că nu o replică sau trei tumbe îl conving. Il conving, modul de gândire, viziunea, înțelegerea business-ului său și, nu în ultimul rând, echivalentul valorilor în care crede fiecare.

C&B: Ce sfat ai pentru incepători sau indeciși?

Ionuț Andrei: Să încerce. Să greșească. Apoi, să greșească mai puțin și să învețe ceva din asta. Într-un final, vine și reușita. Nu există un manual, totul vine cu experiențele.

C&B: Cum este societatea/generația din care faci parte?

Ionuț Andrei: E o întrebare pe cât de complexă, pe atât de frumoasă. Iar răspunsul are nevoie de un cadru puțin mai larg pentru a fi înțeles cum trebuie.

Ca premisă, aș spune că suntem poate cea mai norocoasă generație, cei de 45-50 de ani. Pentru că beneficiem de experiența părinților și a bunicilor care au trecut prin mai toate revoluțiile industriale, apoi au trăit cel puțin trei salturi tehnologice și încă nu s-a terminat acest proces.

Realist vorbind, am prins evoluția societății în plin, am trăit tot ce a fost frumos, avem cu ce să comparăm. Oricum ai socoti, ești pe plus.

Gândește-te că pe vremea când se năștea bunicul meu, raportul mușchi/creier în ceea ce privește muncă era de 80/20. Astăzi, este de 20/80.

În 100 de ani s-a schimbat totul. Mai mult, cei 20% care au rămas în zona de „mușchi” sunt pe cale să devină 10%, odată cu apariția AI-ului. Știu, sunt un optimist din fire, dar dacă faci un pas în spate, indiferent cât de greu îți este în viața de zi cu zi, e senzațional acest parcurs și la fel de spectaculos e să fii parte din evoluția asta.

Unde se duce societatea? Este greu de spus. Dacă te uiți la TV, cu siguranță merge spre absurd. Dacă stai de vorbă cu oamenii care mișcă lucruri, cu siguranță spre bine. Cert e că va fi din ce în ce mai interesant…și frumos.

Facebook

ARTICOLE ASEMANATOARE

ADAUGATE RECENT

Acest site web folosește cookie-uri și vă solicită datele personale pentru a vă îmbunătăți experiența de navigare.