sâmbătă, octombrie 12, 2024
spot_imgspot_img
AcasăCareersIonel Mugurel Gabriel, director executiv la Norofert: Avem din ce în ce...

Ionel Mugurel Gabriel, director executiv la Norofert: Avem din ce în ce mai multe companii dispuse să se alinieze la standardele companiilor internaționale

Sunt Ionel Mugurel Gabriel , director executiv la Norofert, un om care crede că imposibilul este un motiv pentru “a nu face” sau “a nu-ți dori să faci”, un idealist în esență, dar care nu uită că țintele impun, pe lângă deontologie profesională, decizii raționale. Grupul de companii Norofert produce inputuri pentru fermierii înscriși în sistemul de agricultură ecologică (insecticide, fungicide, biostimulatori și fertilizanți). Poziția pe care o am în Norofert este cea de Director Executiv, însă cu atribuții de BDM (Business Development Manager). Mai precis, activitatea mea implică, pe lângă atribuțiile normale pe care le are un Executiv, dezvoltarea și implementarea de soluții și produse noi.

Carierea mea în agribusiness a început la sfarșitul anului 2010, într-o companie cu acoperire națională, ca agent de vânzări. Acolo am stat până la sfârșitul anului 2015 (după ce am trecut prin mai multe poziții, de la Director Zonal la Director Divizie Produse Speciale), când am simțit că este momentul să merg într-o direcție care să-mi permită să pun în practică ideile mele despre “de viitor”. Pentru un an de zile am fost Director Național într-o companie autohtonă care avea ca obiect de activitate producția de îngrășământ organic. Am încercat în nenumărate rânduri să promovez ideea unei linii complete de produse, însă propunerea mea nu a trezit interesul conducerii. Din fericire, l-am întâlnit pe Vlad Popescu (Owner-ul grupului de companii Norofert), care la acel moment se ocupa cu importul și distribuția de îngrășăminte și fitosanitare ecologice. I-am povestit despre viziunea mea referitoare la dezvoltarea agriculturii ecologice în România, despre modul în care credeam că vor evolua lucrurile, iar din acel punct, totul a decurs natural: eu și Vlad eram pe aceeași frecvență, priveam în aceeași direcție, și am luat decizia să punem bazele primei facilități de producție inputuri ecologice (linie completă) din România. Așa a început totul.

Să ajute la obținerea unor producții mai mari

În copilărie n-am prea avut “viziuni” de viitor, în afară de cele legate de pescuit și de producția audio. În adolescență am fost pasionat de producția audio-video, fără nicio înclinație către antreprenoriat; însă se pare că latura mea creativă își are rădăcinile undeva în perioada adolescenței.  Viziunile mele din prezent au o legătură directă cu domeniul în care activez, deoarece ultimii ani mi-au solicitat partea creativă și m-au făcut să văd în agribusiness, pe lângă un domeniu care va crește continuu, o chestiune de siguranță mondială. Vorbim despre mâncare. Vorbim despre o cerere de alimente din ce în ce mai mare, de la an la an. Iar aici putem dezvolta în sute de pagini cum poate fi acoperită această cerere. Însă, limitându-ne la viitorul pe termen scurt și mediu, este clar că trebuie să dezvoltăm produse mai performante, mai competitive și mai inovative, care să ajute la obținerea unor producții mai mari și mai calitative.

O nouă reglementare europeană a interzis folosirea

O primă expriență pozitivă ar fi modul în care au fost primite de către piață produsele pe care le-am gândit și implementat împreuna cu întreaga echipă Norofert. De când am început să producem inputuri ecologice, comenzile (respectiv cifra de afaceri) s-au dublat în fiecare an. Cu toate că discutăm de “o primă experiență” care s-a întins pe câțiva ani, personal consider toată această perioadă ca fiind O SINGURĂ EXPERIENȚĂ. O experiență negativă legată de activitatea mea ar fi momentul în care au fost interzise erbicidele ecologice. Lucram de aproximativ doi ani împreună cu Vlad și colaboratorii noștri (cercetători privați) la un “erbicid ecologic” care deja începuse să dea rezultate, în urma testelor efectuate în câmp. Eram foarte aproape să îl introducem pe piață, însă n-a fost să fie. O nouă reglementare europeană a interzis folosirea oricăror soluții, fie ele și ecologice, pe post de erbicid. Aș spune că a fost mai degrabă o dezamăgire, nu neapărat o experiență negativă.

Sfaturi pentru cei aflați la început

În primul rând, este foarte important să fie prezenți. Cu cât vom fi mai mulți, cu atât această nișă se va confirma mai bine. Odată cu confirmarea va apărea și interesul fermierilor pentru acest domeniu, și implicit acest lucru va genera creștere. Agribusiness-ul este mai mult decât o afacere. Agribusiness-ul organic reprezintă viitorul.

Raționalul se luptă pentru rezultate

Pentru a mă asigura că voi transmite un mesaj corect, aș dori mai întâi să definesc cei doi termeni, într-un mod cât de poate de personal:

– Raționalul este definit de obiectivitate. Privire de ansamblu, viziune, previzionare, acțiune și reacțiune. Just business. Raționalul se luptă pentru rezultate.

– Sentimentalul evidențiază latura noastră umană și ne ajută să creștem “organic”. Sudează echipa, ne ajută să înțelegem oamenii, ne ajută să inovăm.

Sentimentalul este despre “de ce facem asta?” În business este foarte important să existe un mix corect între “rațional” și “sentimental”.  Consider că noi am reușit să găsim echilibrul perfect dintre cele aceste două elemente esențiale.

Definesc dinamica și spiritul antreprenorial pur românesc.

Societatea românească este o societate dinamică, adaptabilă la nou, și adaptată la actual. Are anduranță, este din ce în ce mai puțin conservatoare, iar acest lucru este unul bun. Societatea românească a evoluat extraordinar în ultimii 15 ani, și continuă să evolueze. Afacerile în România, ca într-o orice altă țară democratică, reprezintă motorul economiei. Dacă ne vom uita pe rapoartele oficiale vom constata că avem câteva sute de mii de antreprenori, însă realitatea este că doar câteva procente din numărul total de companii “atârnă” cu adevărat greu în economie. Însă, din punctul meu de vedere, restul zecilor de procente definesc dinamica și spiritul antreprenorial pur românesc. Piața muncii din România s-a dezvoltat extraordinar de mult în ultima decadă. Domenii precum IT-ul și agricultura oferă tinerilor posibilitatea de a câștiga în țară la fel de bine ca în afară, acolo unde se face performanță. Este adevărat că nivelul “basic” de salarizare nu este la fel de ridicat ca în celelalte țări europene, însă cu multă muncă și implicare se poate câștiga foarte bine și în România.

Revenind, se poate face carieră în România. Avem deja companii de HR specializate pe domenii, care își fac treaba foarte bine. Avem oameni din ce în ce mai pregătiți și mai determinați. Avem din ce în ce mai multe companii dispuse să se alinieze la standardele companiilor internaționale. Se poate trăi “Visul Românesc” fără probleme, dacă ești pasionat de ceea ce faci.

ARTICOLE ASEMANATOARE

ADAUGATE RECENT