vineri, decembrie 6, 2024
AcasăBusinessIoanna Olărescu, General Manager Frarom International Est: Ca și femeie, obiectivele de...

Ioanna Olărescu, General Manager Frarom International Est: Ca și femeie, obiectivele de business trebuie să se contopească cu cele de familie și cu cele de pasiune.

Căutăm continuu modele de urmat și povești de succes. Cu interviul de astăzi, atingem un nou punct și descoperim o viziune ideală transformată în realitate.  Câți dintre noi nu și-au dorit să facă o afacere din pasiune și să reușim să cooptăm mai multe generații ale familiei. Se numește Ioanna Olărescu (n.r. cu doi de N), este soție, mama și manager de cariera. Îi place sa descopere lucruri noi, iubește muzica și călătoriile, îi place ce face și face totul cu pasiune și implicare. Îi mulțumim că a avut amabilitatea să ne răspundă la câteva întrebări.

C&B: Faceți o descriere sau definiți activitatea dumneavoastră!

Ioanna Olărescu: Suntem cei care venim cu accesorii utile și frumoase în viața dumneavoastră – acasă sau la firma. Practic, suntem distribuitori de articole si accesorii, în special pentru clienții noștri, pe care i-am putea grupa în trei mari categorii: Key Accounts (achizitori ai marilor lanțuri de magazine Carrefour, Auchan, Cora, Real, Leroy Merlin etc.), HoReCa (achizitori pentru restaurante, hoteluri, cantine și office), partenerii și clienții magazinelor noastre on-line: diqis.ro și brabantia.com.ro.

C&B: Cum sună povestea carierei sau afacerii dumneavoastră?

Ioanna Olărescu: Povestea carierei și a firmei Frarom International Est începe din perioada studenției, la Universitate. Am ales varianta de studiu la seral, pentru că mi-a permis să lucrez în toți cei șase ani de facultate. Am beneficiat de o bursă TEMPUS (echivalentul Erasmus de astăzi) – un parteneriat dintre Universitatea de Științe Economice Iași și cea din Lille, un program combinat de cursuri și practică. Șase luni aveam cursuri la Iași, șase luni cursuri la Lille, apoi șase luni practică la Paris (la firma Frarom). La sfârșitul programului, pe 17 februarie 1994, era înregistrată la Registrul Comerțului, firma Frarom International Est, cu sediul în Iași.

C&B: Apropo de cifre, cum v-ați prezenta strict pe baza lor?

Ioanna Olărescu: Interesantă provocare. În cifre, arată cam așa: 28 de ani de Frarom, 34 de ani de căsnicie fericita, 2 copii minunați (Adara și Dorian), o echipa de cam 10 oameni extraordinari, implicați si eficienți, parteneri externi și interni (din respect, nu folosesc cifre în cazul lor) cu care colaboram de peste 10 ani, livrări în peste 300 de magazine, 2 site-uri (n.r. magazinele online: diqis.ro si brabantia.com.ro) cu livrare rapidă în toată țara.

C&B: Între răspunsuri ați introdus și familia. Este o afacere de familie?

Ioanna Olărescu: Da, Frarom International Est este o afacere de familie. Partener de viață și la firma este Gheorghe Olărescu. De asemenea, mă bucur că sora mea, Cristina Soficu, îmi este alături ca și director economic, încă de la înființare. Suntem deja la a doua generație care se implică în firma, prin fiica noastră, Adara Olarescu, jurist. Mai este și echipa, parte importantă din familia Frarom.

C&B: Care erau obiectivele de carieră, familie și afacere, când ați ales să deschideți Frarom International Est?

Ioanna Olărescu: Ca și femeie, obiectivele de business trebuie să se contopească cu cele legate de familie și cu cele legate de pasiune. Încep cu pasiunea, pentru că trebuie să ne dorim și chiar să dezvoltăm/implementăm, activități și afaceri plecate de la pasiunile noastre, altfel devenim triști și nu ne putem bucura, chiar dacă reușim în afacere. Pasiunea mea, marea mea pasiune, este legată de zona  Home Deco. Mă bucură orice descoperire în acest domeniu. Când timpul și vremurile îmi permit, călătoresc și țintesc să descopăr alte și alte soluții. Acest domeniu este extrem de ofertant, pentru că are la bază pricepere, creativitate și patos.

Apoi, despre familie, nu trebuie să mai spun ce rol esențial are femeia și cât de important este să nu faci rabat de la proiecția ideală. Am avut norocul să fiu înțeleasă și susținută de familie. Sincer, acest lucru, faptul că lucrez strâns cu cei dragi, mă face fericită și-mi dă energia de care avem cu toții nevoie.

Referitor la afacere, sunt/suntem unde ne-am dorit și creștem atât cât este nevoie. Cel mai important este că ne bucurăm de încrederea și susținerea clienților și partenerilor – suntem, cu siguranță, pe drumul cel bun.

Ca să trag o concluzie, mi-am dorit o afacere pornită din pasiune, o familie frumoasă și un business în care să fie implicată familia, pentru ca totul să se desfășoare într-un mediu sănătos și acceptat de toată lumea. Sunt recunoscătoare, în fiecare zi, pentru toate acestea.

C&B: Care erau viziunile dumneavoastră în copilărie/adolescență și care sunt acum?

Ioanna Olărescu: Dintotdeauna mi-a plăcut munca. Mă vedeam o persoană activă, înconjurată și apreciată de oameni buni și dragi. Nu aș fi putut să identific cu exactitate domeniul care urma să-mi aducă împlinirea, între noi fie vorba, nimeni nu putea să separe și să definească domeniul în care activez, însă vedeam foarte clar modul de lucru și acțiunile. Cea mai mare dorință a mea a fost să fac ceva care să-mi bucure sufletul și exact asta fac – adaug în fiecare zi multă răbdare, pasiune și flexibilitate, pentru a rezista și pentru a continua ceea ce am creat împreună cu familia și echipa Frarom în 28 de ani.

C&B: Cum a influențat/influențează Criza Pandemică activitatea dumneavoastră și ce concluzii au rezultat?

Ioanna Olărescu: Pandemia i-a afectat foarte mult pe partenerii noștri și implicit pe noi, așa ca a trebuit să ne reinventăm, să găsim soluții și să rămânem prezenți pe piața de retail.

Prezenta on-line, atât prin magazinele noastre cât și prin parteneri, ne-a ajutat să livrăm atunci când totul era închis. Faptul că ne facem strategia gândindu-ne la ziua de mâine, ne-a permis să fim cu un pas înaintea vremurilor și să ne continuăm activitatea. Nu ne oprim niciodată, chiar și acum căutam parteneri din zona de retail, afaceri cu magazine din zona accesoriilor pentru casa și Home Deco, parteneri pe care i-am putea ajuta în calitatea noastră de angrosiști, printr-o varietate mare de produse și stocuri cu livrare rapidă.

Sigur că am avut și noi pierderi – am pierdut colegi care s-au temut de viitorul într-o firma mică, am pierdut cifră de afaceri, am pierdut profit, dar acestea ne-au sudat, ne-au ambiționat, iar echipa care a rămas este extraordinară și nu am suficiente cuvinte pentru a le mulțumi.

Dacă aș trage și aici o concluzie, în urma acestor ani grei, mesajul ar fi:  fii flexibil, fii gata atunci când se ivește o  oportunitate, fii prudent și consecvent, fii corect și, mai ales, fii OM!

C&B: Ce sfat/sfaturi aveți pentru cei aflați la început sau indeciși?

Ioanna Olărescu: Să pornească de la o idee, un scop verbalizat și asumat, nu de la dorința de a face bani, împlinirea materiala urmează firesc dacă scopul este realizat cu pasiune și cu multă implicare.

Să intre în noua afacere cu curaj, să aibă răbdare cu ei și cu cei din jurul lor, să fie mereu la curent cu noutățile și să se înconjoare de oameni de calitate.

C&B: Vă rugăm să oferiți o definiție proprie pentru societatea, afacerile și carierele din România!

Ioanna Olărescu: Fără a aduce acuzații cuiva, aș spune că societatea este dezbinată, că legislația este instabilă și nesigură, ceea ce însă dă posibilitatea afacerilor de a fi creative, dar cu un consum enorm de energie și timp și bani, mai ales că educația și cariera se realizează la locul de muncă și nu la școală, așa cum ar fi corect! 

ARTICOLE ASEMANATOARE

ADAUGATE RECENT