Mediul online a devenit o platformă de promovare care îți garantează succesul, mai ales atunci când vine vorba de inițierea unei afaceri. O afacere în mediul online nu este ușor de realizat, trebuie să te gândeșți la o strategie suficient de puternică încât să stârnească interesul publicului față de ceea ce oferi. Pe lângă stabilirea unei strategii, e nevoie și de stabilirea unui public țintă pe care să-l ai în vizor, care-ți poate garanta reușită afacerii tale. Spre exemplu, 3 antreprenori români care au lansat un site online cu produse tradiționale românești, au întâmpinat diferite dificultăți în promovarea acestuia.
Cosmin Cucoș, Alexandru Alucăi și Alexandru Gavril sunt 3 antreprenori români care au inițiat în luna iulie a acestui an, un proiect intitulat „ Învie Tradiția”, prin care și-au propus să creeze o platformă online cu produse tradiționale româneșți lucrate manual: obiecte sculptate în lemn, țesături artizanale, vase din ceramică Horezu. Platforma găzduiește produse din zone celebre ale țării : Vâlcea-Horezu, Banat-Timişoara, Suceava-Marginea şi Harghita-Corund.
Nu le-a fost ușor să implementeze acest proiect de la început (în valoare de 25.000 de euro) au întâmpinat dificultăți atât de promovare, dar și punere a lui în aplicare:
-livrarea produselor comandate, se face într-un timp îndelungat, în jur de 2-4 săptămâni, chiar dacă plata este oferită pe loc,
– sunt și mulți cumpărători din Capitală astfel o problema a fost și lipsa unui spaţiu de livrare şi expunere a produselor în Bucureşți .
Pentru că suntem în pragul sărbătorilor de iarnă, multe dintre produse au rol de cadou, dar sunt esențiale și pentru realizarea preparatelor din acest sezon. Cei trei antreprenori au obeservat că afacerea lor dă roade, astfel doresc să-și extindă domeniul prin crearea unei secțiuni numită „Marketplace” unde meșterii își pot vinde individual produsele. Sunt conștienți că nu le va fi ușor nici cu această parte, dar vor face tot posibilul încât produsele să fie livrate așa cum își doresc cumpărătorii, în cel mai scurt timp.