Dupa mai multe erori de sistem, ING Groep anunţă desfiinţarea a 7.000 de locuri de munca, în special în Belgia şi Olanda, şi investirea masivă în platformele digitale, dupa cum relatează Bloomberg și Reuters.
Până în 2021, cel mai mare grup financiar din Olanda va investi 800 de milioane de euro, pentru a economisi aproximativ un milliard de dolari anual. Mai mult, ING Groep se aşteaptă la necesitatea alocării unui miliard de euro pentru concedierile anunţate. Deciziile au fost luate în urma presiunilor la care instituţia a fost supusă de către autorităţile de reglementare privind capitalul şi ratele scăzute ale dobânzilor.
Pentru creşterea profitabilităţii, o parte din reducerile de personal vor avea loc în urma combinării platformelor tehnologice cu centrele de control al riscurilor. Directorul general al ING Groep a declarant că îşi doreşte să extindă activitatea de creditare către consumatori şi companii din afara pieţei domestice, pe măsură ce dobânzile extrem de reduse riscă să reducă profitul.
În Olanda şi în Belgia, unde vor fi făcute reducerile de personal cele mai masive (3.500 în Belgia şi 2.300 în Olanda), ING integrează subsidiara belgiană Record Bank, a doua mare bancă de retail din ţara respectivă.
ING urmează să înregistreze costuri de restructurare în valoare de 1,1 miliarde de euro, dintre care 1 miliard de euro în trimestrul imediat următor.
Şi în Romania serviciile ING Bank au început să funcţioneze cu dificultate începând cu data de sâmbătă, 10 septembrie, şi continuă să aibă întreruperi periodice, precum dificultate la logarea în sistem sau la efectuarea plăţilor.
Evenimentele se succed zilei de 10 septembrie, când sistemul de stocare al datelor a generat erori de operare. În urma situaţiei tehnice neprevăzute, reţeaua de ATM-uri, sistemele de acceptare al cardurilor ING şi serviciul online Home’Bank au devenit indisponibile.
Oficialii băncii au venit cu un răspuns pentru clienţii nemultumiţi abia mai târziu, când au anunţat că incidentul s-a produs în urma unui test planificat în centrul de date pentru sistemul de stingere al incendiilor. Aceştia îşi cer, de asemenea, scuze pentru comunicarea deficitară de pe parcursul evenimentului, anuntând că defecţiunea sistemelor de comunicare (website, sms, mail-uri) a afectat transmiterea mesajelor către clienţi. În acelaşi comunicat, ING Bank România declară că vor returna comisioanele clienţilor care au fost nevoiţi să retragă bani de la bancomatele altor bănci şi că sunt dispuşi să acopere şi alte costuri suferite de clienţii lor.
ING este una dintre cele 10 mari bănci din România, însă, spre deosebire de celelalte bănci din sistemul bancar românesc, aceasta nu este înregistrată ca bancă, ci are statutul de sucursală la Bucureşti a ING Amsterdam.