George Butunoiu, cel mai mare head-hunter din România, a explicat pe blogul său la ce folosește o diplomă de MBA.
“Ca să obții bani, un birou mai mare, ceva oameni în subordine, mașină mai puternică, invidia celorlalți, mai multe oportunități de sex”.
Butunoiu a vorbit în articol și despre motivele angajaților care aleg să urmeze un MBA
“În afară de acela de a câștiga mai mulți bani la jobul din prezent, sau de a găsi unul mai bun și mai bine plătit decât cele de dinainte, nu am auzit de alte motive. Probabil că nici nu există”.
Head-hunterul a făcut și un portret al candidatului la MBA.
“Eu am identificat trei tipologii destul de bine conturate și nu îmi aduc aminte să fi întâlnit pe cineva în ultima perioadă despre care să am dubii asupra categoriei în care să-l pun. Primii sunt cei care chiar vor să învețe ceva la aceste MBA-uri, vor să facă lucrurile mai bine, în general, care învață tot timpul câte ceva și caută să avanseze în permanență, care își fac treaba conștiincios și responsabil.
Apoi sunt oportuniștii eterni, speculatorii, cei care caută în permanență, instinctiv, cu price preț oportunitatea, soluția cea mai rapidă și mai ușoară de avansare în carieră, indiferent care ar fi această, meritată sau mai puțin meritată, morală sau nu chiar foarte departe, cinstită sau nu evident necinstită.
Și în ultima categorie intră disperații, cei care văd în MBA soluția providențială, ultima carte pe care o mai pot juca după ce au ratat aproape tot și nu au reușit să ajungă acolo unde, de obicei, doar ei cred că ar trebui să fie, și aproape nimeni din jurul lor să nu aibă aceeași părere. Aceștia își sacrifică tot pentru o carieră, își vând casele și mașinile ca să își plătească MBA-ul, sunt părăsiți de familiile pe care riscă să le lase pe drumuri în caz ca nu le reușește nici această manevră”.
Butunoiu spune se poate învăța foarte multe dintr-o astfel de școală.
“Mai ales dacă ești suficient de inteligent, de observator de amănunte și de cultivat ca să observi, să procesezi, să analizezi și apoi să tragi concluzii valide din toate câte se întâmplă acolo. Și MBA-ul e un loc cu concentrație foarte mare de informații, detalii, contexte și personaje ca să te poți alege cu un câștig substanțial dacă știi cum să le valorifici”.
Butunoiu a explicat și de ce-şi trimit firmele oamenii la o astfel de formă de şcolarizare.
“Pentru că angajații îi bat la cap întruna să o facă, promițându-le că vor fi mult mai productivi din ziua următoare absolvirii, sau pentru că își fac niște calcule și ajung la concluzia că e o investiție bună, sau pentru că și alții o fac și atunci înseamnă că e un lucru bun, chiar dacă nu e foarte clar de ce…”.
“Dacă ai face o școală în care să înveți de zece ori mai multe lucruri decât la un astfel de MBA, însă care nu ar avea cele trei litere magice atașate numelui și diplomei, probabil că nu te-ai alege cu mare lucru de la angajatori”, a mai spus Butunoiu.