„Înainte de a vorbi, ascultă. Înainte de a scrie, gândește. Înainte de a cheltui, câștigă. Înainte de a investi, cercetează. Înainte de a critica, așteaptă. Înainte de a te ruga, iartă. Înainte de a renunța, încearcă. Înainte de a te pensiona, economisește. Înainte de a muri, oferă.” – William A. Ward
Tot ce facem începe de la noi. Dacă noi suntem bine cu noi, ceea ce facem are toate șansele să iasă bine, să fim mulțumiți și chiar să avem un impact pozitiv pentru noi și pentru cei care intră în contact cu noi și lucrarea noastră.
Cred că pentru a putea ridica un brand este nevoie în primul rând să lucrezi cu tine și brandul tău, iar fiecare acțiune pe care o vei face va avea efect de multiplicare mult mai rapid și mai eficient.
- BRANDUL PERSONAL
- poate aduce numeroase beneficii atât pe plan personal, în carieră, cât și construirea altor branduri.
Iată câteva dintre cele mai importante beneficii pentru a decide să lucrezi mai mult la brandul personal:
1. Credibilitate și încredere:
– Un brand personal bine construit poate crește credibilitatea și încrederea în ochii celorlalți.
– Oamenii sunt mai atenți, mai deschiși să colaboreze, să cumpere sau să accepte lucruri sau principii venite de la cei pe care îi percep ca fiind de încredere și care au construită o imagine credibilă.
2. Diferențiere:
– Un brand personal bine construit te diferențiază de ceilalți și astfel ceea ce zici sau ce faci devine mai valoros.
3. Oportunități profesionale:
– Un brand personal puternic poate deschide uși pentru oportunități profesionale sau chiar de experiențe personale.
– Brandul personal te poate ajuta să atragi angajatori, clienți, parteneri de afaceri, angajați sau colaboratori interesați de ceea ce oferi.
4. Influență pe domeniul tău:
– Brandul personal te poate propulsa într-o poziție din care poți avea influență în industrie ta/domeniul tău de activitate.
– De asemenea, o imagine bună te transformă în resursă și voce respectată în domeniul tău de expertiză.
5. Vizibilitate și recunoaștere:
– Brandul personal crește vizibilitatea ta și a acțiunilor și produselor tale, iar lucrul acesta se întâmplă atât în raport cu oamenii din preajma ta cât și în zone de online
– Poate să te ajute să îți atingi scopurilor, planurile, visele în carieră și viața personală.
– Un brand personal poate să aducă beneficii nu doar în carieră, ci și în comunitate.
– Poți să devii o sursă de inspirație și să contribui la schimbări pozitive.
Brandul personal este o investiție în tine, care va aduce beneficii nenumărate.
- recunoaștere și vizibilitate
- evoluție profesională
- creșterea șanselor de a fi cunoscut și performant pe piața muncii
- dezvoltarea acestuia face parte din ieșirea din anonimat și construirea unei strategii de promovare personală sau a produselor, serviciilor și cunoștințelor pe care le ai.
În această Parte a 4-a ghidului de ieșire din anonimat, vom completa lista celor mai importante elemenete pe care să le iei în calcul atunci când vrei să îți urmezi planul de a-ți face imaginea cunoscută și a beneficia de toate oportunitățile oferite de notorietate, un brand personal și un brand de produs bine construit. Este important să adăugăm la lista deja discutată de elemente utile pentru a deveni cunoscuți și următoarele
- importanța cărților de vizită
- promovarea online
- promovarea offline
- promovarea între parteneri
- comentariile cu semnătură
– PROMOVAREA ÎN ONLINE:
Promovarea online a brandului este foarte importantă. Poate este una dintre cele mai importante etape în era digitală în care trăim. Iată câteva din motivele pentru care eu consider că merită o atenție atât de mare.
Ne oferă acces global și putem ajunge la o audiență foarte mare. Ai posibilitatea de a-ți promova brandul către oameni din diverse regiuni și culturi, unde altfel nu ai cum să ajungi.
Prin online brandul tău este vizibil 24 de ore din 24, 7 zile din 7, iar clienții, admiratorii sau partenerii pot să afle informații indiferent de fusul orar sau ziua săptămânii.
Online-ul oferă și instrumente pentru măsurarea eficienței campaniilor de promovare, a impactului unei postări sau al unei informații furnizate, iar, comparativ cu metodele tradiționale de publicitate, promovarea în online este categoric mult mai ieftină.
Din ce am observat în piață, pot spune că brandurile cu o prezență online puternică și-au sporit nu doar notorietatea, dar și credibilitatea.
Pe de altă parte, lipsa prezenței online duce, încet dar sigur, la pierderea oportunităților în favoarea competitorilor.
– PROMOVAREA ÎN OFFLINE:
Recomand ca în revistele și flyerele pe care le faci să treci neapărat și link-ul către site-ul tău sau al companiei, dar și adresele către rețelele sociale unde pot fi găsite informații suplimentare despre tine. Offline înseamnă și apariția ta în ziarele și revistele din categoria presă scrisă, la radio sau la televiziune. La fiecare apariție de acest gen, folosește logo-ul companiei și motto-ul tău.
”Sistarea reclamelor pentru a economisi bani este ca și cum ai opri ceasul, pentru a economisi timp.” – Henry Ford
– PROMOVARE ÎNTRE PARTENERI:
Poți stabili o legătură cu prieteni care au alte afaceri și să faceți pe site-urile voastre schimb de link-uri și de trimiteri către rețelele sociale ale celuilalt. Tu recomanzi și faci trimitere la pagina lui, iar el să facă același lucru pentru afacerea ta. Este o strategie care poate fi descrisă ca un parteneriat de schimb de imagine, prin care fiecare îl recomandă și îl prezintă pe celălalt. O astfel de metodă vă poate ajuta pe amândoi să ajungeți la clienții celuilalt, desigur cu condiția să nu aveți aceeași activitate 🙂
”Sunt convins că jumătate din reclama pe care o face compania noastră este inutilă. Problema e că nu știu care jumătate.” – John Wanamaker
– COMENTARII CU SEMNĂTURĂ:
Comentariile în care să te și semnezi pot să aducă un plus de clienți și categoric un plus de notorietate. Menționează site-ul tău ori de câte ori ai ocazia. Trece trimiterea către sursa principală de informație despre tine și afacerea ta, atât în semnătura de pe toate mailurile, cât și în comentarile pe care le faci pe grupurile de specialitate, în grupurile de discuții, pe forumurile în care comentezi.
– CĂRȚILE DE VIZITĂ:
Poate pot părea demodate, dar vă garantez că nu sunt. Cărțile de vizită sunt ușor de făcut, nu te costă mult și sunt o modalitate bună de a-i face pe oameni să își amintească de tine. Le poți folosi nu doar atunci când te întâlnești cu o persoană nouă, dar le poți oferi la toate vânzările, alături de facturi, alături de coletele trimise, în scrisorile de felicitare și, mai ales, în cadourile pe care le faci clienților și partenerilor.
Citește și Partea 1, Partea 2 și Partea 3 a acestui ghid.
Aici am vorbit despre:
- cum să vă spuneți povestea și să aveți și impact cu ea
- cum și de ce să vorbești direct cu clienții
- de ce să îți recunoști greșelile și cum faci un plan de a ieși dintr-o criză
- impactul lui “Mulțumesc!”
- cum și de ce să ceri recomandări și feedback
- cum să îți construiești o prezență solidă și corecta în mediul online
- ce și cum să postezi pe site și pe rețelele de socializare
- care este impactul unei fotografii și ce fel de fotografii să postezi
- cum ajungi să ai texte bine scrise și cine te poate ajuta să le faci
- de ce să îți actualizezi datele
- cât de des să furnizezi informații noi
- cât de transparent să fii în relația cu ceilalți
- cum să îți folosești experiența pentru a educa piața
- de ce să creezi și să mergi la evenimente
- implicarea în comunitate este sănătoasă și pentru tine și pentru societate
- lauda și efectele ei bune
- importanța mailurilor și a newsletterelor
- cum să stabilești legături cu jurnaliștii, bloggerii, influencerii
- ce conținut să faci pentru a deveni viral
Sunt Sergiu Voicu – specialist în comunicare, jurnalist, antreprenor și turist.
- Senior PR Consultant din aprilie 2022.
- Sunt jurnalist specializat în economie, afaceri, finanţe, bănci şi în turism, cu peste 20 de ani de experiență în cele mai importante instituții de presă din România.
- Din 2017 sunt realizatorul proiectului România Fast Forward, unde fac reportaje ample despre români de succes, oameni de afaceri cu poveşti frumoase şi companii autohtone de top.
- În de cursul anilor am prezentat atât emisiuni de business, de călătorii, dar şi de divertisment.
- Am experienţă de peste 12 ani de reporter de ştiri acreditat la Guvern şi am avut ocazia să fiu regizor şi regizor secund pentru câteva documentare de televiziune.
- Am lucrat 5 ani şi în radio, unde am fost atât realizator de emisiuni radio, cât şi DJ.
- Sunt absolvent de Studii Economice şi am urmat un masterat în Jurnalism.