sâmbătă, aprilie 13, 2024
spot_imgspot_img
AcasăSpecial GuestGHID – IEȘI DIN ANONIMAT! …cu Sergiu Voicu – Partea 3

GHID – IEȘI DIN ANONIMAT! …cu Sergiu Voicu – Partea 3

Fă aranjamente florale din faptele, produsele și calitățile tale, dar ai grijă să așezi petalele mai ofilite alături de cele mai spectaculoase flori. O primă impresie bună va atenua mult impactul imperfecțiunilor observate mai târziu” – SergiuVoicu.Ro

Am întâlnit în parcursul meu profesional sute de oameni cu calități fantastice, care natural ar fi trebuit să fie celebri, iar notorietatea lor să le aducă bani și să poată promova orice brand cu mare ușurință. Din păcate, nu este suficient să ai calități extraordinare, dacă nu află de ele și cine trebuie.

Prin Ghidul de față, am parcurs împreună câțiva pași importanți pentru o construcție solidă a unei imagini personale sau de brand, care să ofere beneficii pe termen lung.

În Partea 3, vom completa lista celor mai importante elemente pe care să le iei în calcul atunci când vrei să îți urmezi planul de a-ți face imaginea cunoscută și a beneficia de toate oportunitățile oferite de notorietate.

Dezvoltăm acum următoarele teme:

  • cum să îți folosești experiența pentru a educa piața
  • de ce să creezi și să mergi la evenimente
  • implicarea în comunitate este sănătoasă și pentru tine și pentru societate
  • lauda și efectele ei bune
  • importanța mailurilor și a newsletterelor
  • cum să stabilești legături cu jurnaliștii, bloggerii, influencerii
  • ce conținut să faci pentru a deveni viral

– EDUCĂ PIAȚA!

Dacă ești cu adevărat un profesionist, atunci de ce să nu vină oamenii la tine pentru informații? Poate fi un atuu să furnizezi tu cele mai relevante și complete date din domeniu. Ești expert în domeniul tău? Arată asta! Poți organiza cursuri gratuite, poți scrie ghiduri, poți face video educative pe care sa le postezi pe rețele sociale. Iar în toate, desigur, poți face referire și la afacerea ta, fără a accentua însă mult acest lucru. Materialele trebuie să pună accent pe educație și să nu dea impresia de reclamă.

Este responsabilitatea ta să faci clientul să te placă. Dacă te plac o să te asculte. Dacă ascultă, vor crede. Dacă ei cred vor cumpăra.” – Zig Ziglar

– CREEAZĂ EVENIMENTE!

Creează evenimente în jurul brandului tău. Caută nișe de evenimente pe care să le asociezi cu numele tău.

Evenimentele sportive, culturale și expozițiile pot fi o bună oportunitate pentru a chema alături de tine un grup mai mare de oameni care, astfel, să afle mai multe despre tine.

Nu mai este îndeajuns să îți satisfaci clienții, acum trebuie să îi încânți.” – Philip Kotler

– MERGI LA EVENIMENTE!

Este foarte important să te vadă lumea și să afle despre tine. Când mergi la evenimente cu oameni de interes pentru tine, prezintă-te. După ce îți spui numele, spune și câteva lucruri despre compania ta.

Fii consumatorul tău perfect. Trăiește precum consumatorul tău.” – Milena Glimbovski

– IMPLICĂ-TE ÎN COMUNITATE!

Implică-te în proiecte sociale, donează pentru cauze nobile, dar fă acest lucru în primul rând cu sufletul. Poți alege eventual acele cauze apropiate ție, familiei tale sau angajaților tăi. Cei ajutați te vor ține minte și vor vorbi despre tine și brandul tău. În plus, orice ajutor oferit ți se va întoarce înzecit la momentul potrivit. Fă bine, pentru a primi bine!

Nu mai vinde. Începe să ajuți.” – Zig Ziglar

– LAUDĂ-TE!

Nu te aștepta ca lumea să știe ce realizări ai, ce lucruri minunate faci, ce faci deosebit, dacă nu vorbești despre aceste lucruri.

Există doar un lucru pe lume mai rău decât a se vorbi despre tine și acela este de a nu se vorbi despre tine.” – Oscar Wilde

Când ai ceva nou, anunță! Când ai făcut ceva ce vrei să fie cumpărat, spune ce ai și cum ai, și cât a muncit echipa pentru această realizare. Nu exagera cu lauda, dar nu te feri să vorbești despre elementele de noutate din viața ta.

Dacă toţi banii mei ar fi 20 de dolari, de 2 dolari aş cumpăra creioane şi de 18 dolari aş face publicitate la ele.” – Henry Ford

Fii specific în ceea ce privește realizările tale. Oferă detalii concrete pentru a-ți susține afirmațiile. Sprijină-ți afirmațiile cu cifre sau statistici care să demonstreze impactul și succesul tău. Vorbește despre proiecte sau sarcini pe care le-ai gestionat cu succes, competențele pe care le deții și modul în care ai adus valoare în trecut.

Împărtășește exemple  de situații din care ai învățat și te-ai dezvoltat.

– TRIMITE MAIL-URI!

Ține legătura cu clienții, cu colegii, cu partenerii de afaceri, cu cei care au trecut pragul doar în vizită, cu grupurile de oameni cu care ai aceleași interese. Cere-le acestora adresele de mail la care le poți trimite informații. Desigur cere și permisiunea de a le da mail-uri atunci când ai noutăți (nu uita de regulile GDPR). Trimite comunicate, povești și date despre noi produse. Poți trimite și cifre din piață sau link-uri către aparițiile tale în presă. Este important să trimiți și felicitări cu urări de sărbători.

După cum ai observat, oamenii nu vor să le vinzi. Ceea ce își doresc oamenii sunt știri și informații despre lucrurile de care sunt interesați.” – Larry Weber

– TRIMITE NEWSLETTER!

Arată-le clienților că relația voastră este la fel de interesantă și după ce se încheie vânzarea sau colaborarea directă. Trimite constant informații despre cele mai importante date din piață sau despre produsul tău.

Cu cât reclama ta e mai informativă, cu-atât va fi mai convingătoare.” – David Ogilvy

– LEAGĂ RELAȚII CU JURNALIȘTI ȘI BLOGGERI!

Jurnaliștii și bloggerii te pot ajuta să îți distribuie informația și să îți promoveze numele. Intră în dialog cu prietenii de pe Facebook și chiar folosește grupurile de pe Facebook pentru a transmite date despre tine și proiectele tale. Este important să te duci, însă, către acei profesioniști care sunt specializați pe nișa ta de activitate. Dacă vrei să vorbești despre rezultatele financiare ale companiei sau să îți crești brandul, caută acele persoane specializate pe business. Dacă tu ai servicii medicale, atunci caută specialiști pe sănătate sau pe imobiliare sau auto, dacă afacerea ta e în zona de mașini sau case și terenuri.

Relațiile publice sunt un amestec de jurnalism, psihologie și știinte juridice – sunt într-o continuă schimbare și tot timpul un peisaj interesant.” – Ronn Torossian

Jurnaliștii știu cel mai bine cum să îți spună povestea mai departe și să o facă și captivantă. În plus, te ajută să atingi un public foarte larg. Regula de aur pentru tine este să le furnizezi informații interesante și reale, date valoroase, care să îi ajute să își construiască subiecte și propuneri de materiale pentru redacție.

Ce informații sunt de interes pentru jurnaliști de la un om de afaceri? Un sondaj relevant pentru piața pe care activezi, însoțit de un o analiză proprie sau un studiu de specialitate.

Dacă vrei ca mesajul tău să aibă impact, vorbește despre beneficii, pericole și modalități de a face mai bine și mai ușor ceva. Te poți folosi și de o cercetare care oferă date noi din piață.

Pentru a se impune în piață, cineva face tot ce poate pentru a părea deja impus.” – Francois De La Rochefoucauld

– TRIMITE INFORMAȚIILE INEDITE LA INFLUENCERI:

Să lucrezi cu influenceri nu e ieftin. Rezultatele pot fi pe măsură sau pot fi total necorelate cu sumele investite în promovarea prin influenceri. Dar …. dacă mesajul tău este într-adevăr valoros, îl vor share-ui și îl vor rostogoli pe paginile lor, fără să îi rogi sau să îi plătești. O variantă este și să aduni date interesante despre industria ta, pe care să le împachetezi frumos.

Cu toții iubim cifrele, iar când auzim de statistici care ne surprind, suntem foarte tentați să le trimitem și să le arătăm celor dragi din cercul nostru.

Nu trebuie să realizezi tu o cercetare de piață nou nouță, de cele mai multe ori datele sunt la liber pe internet. Ce trebuie să faci? Să strângi date relevante de pe internet (neapărat din surse sigure și de încredere), să le pui frumos în context și eventual să vii cu propriul comentariu despre modul în care se poate ajunge la un anumit rezultat. Nu uita să menționezi sursele informațiilor.

Oamenii împărtășesc idei și citesc acel tip de conținut care iese la suprafață prin intermediul prietenilor și persoanelor pe care le cunosc și în care au încredere.” – Malorie Lucich

– FII VIRAL!

Dacă ești dezghețat și te pricepi la vorbe, fă postări și video-uri cu potențial să devină virale, adică postări care să se rostogolească rapid și astfel să câștigi notorietate instant. Dacă poți face asta, categoric vei avea imaginea cunoscută fără să cheltuiești bani pe reclamă.

– CREEAZĂ UN LOGO și ALEGE UN MOTTO!

Logo-ul și imaginea firmei sunt elemente care vor rămâne în mintea clientului tău. Toate brandurile mari au un logo și un motto al companiei cu care se identifică. Vezi ce te reprezintă, personalizează imaginea și promovează logo-ul și motto-ul tău pentru un plus de încredere. Alege elemente grafice care să exprime profesionalism și seriozitate. Trebuie să le inspiri încredere celor din jurul tău.

Citește și Partea 1 și Partea 2 a acestui ghid.

Aici am vorbit despre:    

  • cum să vă spuneți povestea și să aveți și impact cu ea
  • cum și de ce să vorbești direct cu clienții
  • de ce să îți recunoști greșelile și cum faci un plan de a ieși dintr-o criză
  • impactul lui “Mulțumesc!”
  • cum și de ce să ceri recomandări și feedback
  • cum să îți construiești o prezență solidă și corecta în mediul online
  • ce și cum să postezi pe site și pe rețelele de socializare
  • care este impactul unei fotografii și ce fel de fotografii să postezi
  • cum ajungi să ai texte bine scrise și cine te poate ajuta să le faci
  • de ce să îți actualizezi datele
  • cât de des să furnizezi informații noi
  • cât de transparent să fii în relația cu ceilalți

Sunt Sergiu Voicu – specialist în comunicare, jurnalist, antreprenor și turist.

  • Senior PR Consultant din aprilie 2022.
  • Sunt jurnalist specializat în economie, afaceri, finanţe, bănci şi în turism, cu peste 20 de ani de experiență în cele mai importante instituții de presă din România.
  • Din 2017 sunt realizatorul proiectului România Fast Forward, unde fac reportaje ample despre români de succes, oameni de afaceri cu poveşti frumoase şi companii autohtone de top.
  • În de cursul anilor am prezentat atât emisiuni de business, de călătorii, dar şi de divertisment.
  • Am experienţă de peste 12 ani de reporter de ştiri acreditat la Guvern şi am avut ocazia să fiu regizor şi regizor secund pentru câteva documentare de televiziune.
  • Am lucrat 5 ani şi în radio, unde am fost atât realizator de emisiuni radio, cât şi DJ.
  • Sunt absolvent de Studii Economice şi am urmat un masterat în Jurnalism.

Mai jos, link-urile mele de social media:

Facebook

ARTICOLE ASEMANATOARE

ADAUGATE RECENT

Acest site web folosește cookie-uri și vă solicită datele personale pentru a vă îmbunătăți experiența de navigare.